JavaScript Codes بزرگترین سایت جاوا اسکریپت ایران
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقالات ورزشی - دنیای مقالات
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نیکوکار از کار نیک بهتر است ، و بد کردار از کار بد بدتر . [نهج البلاغه]
مقالات ورزشی - دنیای مقالات
  • تماس با من
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • در یاهو
  •  

    استادیوم مرکزی (Zentralestadion)
    جمعیت لایپزیگ: 494000 نفر
    هزینه احداث: 90.6 میلیون یورو
    گنجایش کل استادیوم: 44199
    تعداد صندلی ها: 38898


    پس از تکمیل استادیوم مرکزی در دسامبر 2003، شهر لایپزیگ صاحب یک استادیوم فوتبال مدرن از لحاظ تکنیک و معماری شد. در حقیقت 45000 صندلی این استادیوم برای جام جهانی در نظر گرفته شده است.

    پس از یکی شدن دو آلمان، شهر لایپزیگ قلب تپنده در شرق جمهوری فدرال آلمان محسوب می شود. به عنوان یکی از دوازده شهر میزبان جام جهانی، در تابستان 2006 مسابقات مرحله گروهی و یک مسابقه از دور یک هشتم در این استادیوم برگزار خواهد شد.

    استادیوم قدیمی Zentralstadion که در سال 1956 راه اندازی شده بود پس از پشت سر گذاردن یک مرحله بازسازی 15 ماهه با گنجایش صد هزار نفر، بزرگترین استادیوم آلمان به شمارمی رفت.

    در اکتبر سال 1997، شورای شهر Leipzig تصمیمی مبنی بر ساخت یک استادیوم فوتبال جدید در همان استادیوم قدیمی، اتخاذ کرد. تنظیم نور افکن ها، سیستم آگوستیک و امکانات لازم به منظور تامین امنیت تماشاگران از ویژگی های این مکان به شمار می روند.


    Akb@r.Hemm@ti ::: پنج شنبه 86/4/28::: ساعت 7:14 عصر
    نظرات دیگران: نظر

     

    استادیوم جام جهانی فیفا (Westfalenstadion)
    جمعیت دورتموند: 590000 نفر
    هزینه احداث : 40 میلیون یورو + 5.5 میلیون یورو هزینه مدرنیزه کردن
    گنجایش کل استادیوم: 65982
    تعداد صندلی ها: 60285

    پروژه احداث وستفالن اشتادیون به عنوان یکی از بزرگترین استادیوم های جهان در اوایل دهه 1960 آغاز شد. Westfalenstadion که در کشور آلمان به سالن اپرای بوندسلیگا معروف است، در واقع برای مسابقات جام جهانی 1974 ساخته شد. بورسیا دورتموند، بازی های داخلی اش را در مقابل جمعیتی 25000 نفری از طرفدارانش، در این زمین برگزار می کند.

    در نوامبر 2001، مسئولین تصمیم گرفتند تغییراتی در این استادیوم بوجود بیاورند از جمله: ظرفیت صندلی ها را افزایش دهند و سیستم تهویه ورزشگاه را بهبود بخشند، این مرحله از بازسازی در اواخر تابستان سال 2003 به پایان رسید.

    مرحله بعدی مدرنیزه کردن استادیوم، در تابستان 2005 آغاز شد، این بار صندلی های ردیف پایین به تکیه گاه مجهز شدند و یک جایگاه ویژه جدید ساخته شد، سیستم کنترل الکترونیک نیز راه اندازی شد.

    ستون های بلند و نمای بیرونی استیل این استادیوم آن را به نوعی متمایز کرده که از فاصله بسیار دور برای جمعیت انبوه هواداران فوتبال قابل تشخیص است. در جام جهانی 2006 یکی از مسابقات مرحله نیمه نهایی در این زمین برگزار خواهد شد.


    Akb@r.Hemm@ti ::: چهارشنبه 86/4/27::: ساعت 8:11 عصر
    نظرات دیگران: نظر

     

    استادیوم جام جهانی فیفا (Arena auf Schalke)
    جمعیت گلزنکیرشن: 278000 نفر
    هزینه احداث : 191 میلیون یورو
    گنجایش کل استادیوم : 53804
    تعداد صندلی ها: 48426

    این استادیوم که ساخت آن بدعتی در زمینه طراحی و ساخت استادیوم های مدرن بود، به صورت رسمی در تاریخ 13 و 14 اوت ( آگوست) سال 2001 افتتاح شد. یوفا این استادیوم چندمنظوره را در بالاترین رده ممکن– پنج ستاره – اعلام کرد و افزود: "این رتبه برای چنین استادیومی کافی نیست، امکانات Gelsenkirchen در حد شش ستاره است.”

    مدیر فیفا – آقای سپ بلاتر(Blatter)- نیز در تمجید از این محل می گوید: "این استادیوم می تواند یک نمونه برجسته در سطح بین المللی باشد."

    فینال مسابقات لیگ قهرمانی درتاریخ 27 می 2004 در این استادیوم برگزار شد. هزینه احداث پروژه گلزنکیرشن که 191 میلیون یورو اعلام شده کلا توسط سرمایه خصوصی تامین شده و به هیچوجه از بودجه عمومی استفاده نشده است.

    فیفا طی مراسم "بزرگداشت چهره های فوتبال" در سال 2002، یک بازدید رسمی از این استادیوم به عمل آورد.

    برخی این استادیوم را نقطه اوج طراحی یک زمین فوتبال به حساب می آورند، بدون شک می توان ادعا کرد که این مکان با دارا بودن تجهیزات صوتی و تصویری دیجیتال، سقف و زمین بازی متحرک، مدرن ترین زمین فوتبال اروپا را داراست.

    تا اوایل سال 2005، بیش از 150 رویداد مختلف در این استادیوم برگزار شد و پذیرای حدود هشت میلیون تماشاچی بود.


    Akb@r.Hemm@ti ::: چهارشنبه 86/4/27::: ساعت 8:9 عصر
    نظرات دیگران: نظر

     

    استادیوم جام جهانی فیفای هانوور
    جمعیت هانوور: 525000 نفر
    هزینه احداث: 64 میلیون یورو
    گنجایش کل استادیوم: 44652 تعداد صندلی ها: 3929745442

    نیدرزاکسن اشتادیون (Niedersachsenstadion) در سال 1954 ساخته شد، در مارس 2003 بازسازی آن آغاز گشت و در دسامبر 2004 – سریعتر از موعد مقرر - به اتمام رسید. این استادیوم که در مسابقات لیگ سراسری آلمان (بوندسلیگا) پنجاه هزار تماشاگر را جای داد، اکنون با شور و هیجان آماده استقبال از هواداران فوتبال است.

    از نکات برجسته در ساخت این استادیوم می توان به طراحی سقف آن اشاره کرد، این سقف طوری ساخته شده که زمین فوتبال در هر شرایطی نور مناسب برای برگزاری مسابقات را دارا می باشد.

    نور افکن های 70 متری قدیمی زمین فوتبال، اکنون جای خود را به 150 عدد نورافکن سقفی مدرن دادند. اطلاعات لازم از طریق دو صفحه تصویری 41 متر مربعی نصب شده بر روی دیوارها، به تماشاگران منتقل می شود و 66 بلندگوی 26400 واتی تامین کننده جلوه های صوتی آنجاست.


    Akb@r.Hemm@ti ::: چهارشنبه 86/4/27::: ساعت 8:8 عصر
    نظرات دیگران: نظر

     

    استادیوم المپیک (Olympiastadion)
    جمعیت برلین: 3.39 میلیون نفر
    هزینه احداث: 242 میلیون یورو
    گنجایش کل استادیوم: 74220
    تعداد صندلی ها: 66021

    در پی مسابقات جام جهانی فیفا 2006، استادیوم المپیک برلین پذیرای تماشاگرانی از جای جای جهان خواهد بود. جسی اوون (Jesse Owens) دونده صاحب نام آمریکایی، در المپیک سال 1936 در همین ورزشگاه چهار مدال طلا را تصاحب کرد. به همین دلیل یکی از راهروهایی که به زمین بازی و جایگاه ویژه استادیوم ختم می شود، به نام همین دونده بزرگ نامگذاری شده است. مسابقات فینال جام باشگاههای آلمان (Liga Pokal) از سال 1985 در این مکان برگزار می شود.


    Akb@r.Hemm@ti ::: چهارشنبه 86/4/27::: ساعت 8:8 عصر
    نظرات دیگران: نظر

     

    استادیوم جام جهانی فیفا (AOL Arena)
    جمعیت هامبورگ: 1.7 میلیون نفر
    هزینه احداث: 97 میلیون یورو
    گنجایش کل استادیوم: 51055
    تعداد صندلی ها: 45442

    استادیوم جدید هامبورگ که در تاریخ 2 سپتامبر سال 2000 با برگزاری مسابقه فوتبال آلمان و یونان افتتاح شد، در یکی از مسابقات بوندسلیگا جمعیتی معادل 56114 نفر را در خود جای داد. این استادیوم پس از اینکه از طرف یوفا موفق به دریافت پنج ستاره شد، جزو بهترین زمین های فوتبال در اروپا به شمار می رود.

    بازسازی این استادیوم از سال 1998 آغاز شد، اتاق ها، جایگاه ویژه و کلیه مکان های مربوط به گزارشکران و خبرنگاران از نو ساخته شد، جایگاه تماشاگران نیز کاملا سرپوشیده شد. امکان کنترل الکترونیکی، تکنولوژی میکروچیپ در فصل 6- 2005 در این مکان راه اندازی شد.

    استادیوم قدیمی هامبورگ Volkspark (پارک ملت) نام داشت. در این استادیوم آلمان یکی از تلخ ترین شکست های تاریخ فوتبال کشورش را در مسابقات جام جهانی با گل Jürgen Sparwasser که باعث پیروزی یک بر صفر آلمان شرقی سابق شد، در همین استادیوم در جام 1974 تجربه کرد. البته این شکست باعث شد تا آلمان غربی با تیم برزیل همگروه نشود.


    Akb@r.Hemm@ti ::: چهارشنبه 86/4/27::: ساعت 8:6 عصر
    نظرات دیگران: نظر

     
    استادیوم گتلیب دایملر (Gottlieb-Daimler-Stadion)
    جمعیت هامبورگ: 590000 نفر
    هزینه احداث: 51.5 میلیون یورو
    گنجایش کل استادیوم: 53200
    تعداد صندلی ها: 47757

    مردم شهر اشتوتگارت علاقه بسیاری به فوتبال دارند، در سال 1950 در اولین بازی که پس از پایان جنگ جهانی دوم در خاک آلمان برگزار شد، آلمان و سوئیس در این استادیوم به مصاف هم رفتند. چهل سال بعد، در 19 دسامبر سال 1990، پس از اتحاد دو آلمان مسابقه دیگری بین آلمان و سوئیس در این مکان برگزار شد. بازی فینال جام اروپا، مسابقات جام جهانی و مسابقات قهرمانی بسیار در رشته های ورزشی دیگر در استادیوم Gottlieb-Daimler-Stadion انجام شده، مربی فعلی فوتبال آلمان یورگن کلیزسمان (Jürgen Klinsmann) آخرین بازی خود را در این استادیوم در 24 ماه مه سال 1999 انجام داد.

    استادیوم قدیمی Neckar-Stadion در سال 1933 ساخته شده بود و در این مدت چندین بار تغییراتی در آن اعمال شد، بازسازی این استادیوم برای جام جهانی 2006، در ژانویه سال 2004 آغاز شد و بر طبق برنامه قبلی در اواخر سال 2005 به اتمام رسید. گنجایش استادیوم افزایش یافت، یک پارکینگ ماشین چندطبقه، سقف PVC و امکانات بسیار دیگری نیز به آن افزوده شد.


    Akb@r.Hemm@ti ::: چهارشنبه 86/4/27::: ساعت 8:5 عصر
    نظرات دیگران: نظر

     

    تمرین با وزنه، در صورت نادرست انجام شدن یا بدون حضور مربی، میتواند بسیار خطرناک باشد. اشخاصی که مبتلا به فشار خون بالا، مشکلات پشت و کمر و یا فتق هستند باید قبل از هرگونه حرکت بدنسازی با پزشک متخصص مشورت کنند.

    شروع تمرینات:
    برای یک تازه کار، ورود به یک سالن ورزش پر از افرادی با بدنهای ورزیده و محکم بسیار مرعوب کننده است. به همین دلیل داشتن طرز فکر واقع گرایانه و اعتماد به نفس برای آغاز کار و رسیدن به نتایج مطلوب بسیار ضروری است. بسیار مهم است که بدانیم هر کسی در مقطعی از زندگی خود تازه کار بوده است. بسیاری از هم باشگاهی های شما ورود تان را خوشامد خواهند گفت و در طی تمرینها میتوانند بسیار کمک کنند. مهم این است که حتا کوچکترین سوال خود را از مربی بپرسید و در صورت وجود، در کلاس توجیهی باشگاه شرکت کنید. ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: چهارشنبه 86/4/27::: ساعت 8:1 عصر

     
    ورزش با وزنه می تواند شادابی و نشاط را در زندگی شما به ارمغان بیاورد.
    هدف اصلی یک برنامه ورزشی همراه با وزنه، در درجه اول سلامت نگه داشتن بدن است. سلامت فقط به معنای فقدان بیماری یا کسالت نیست بلکه سلامت شامل داشتن احساس خوب نسبت به وضعیت بدن، اعتماد به نفس برای شرکت در فعالیتهای مختلف اجتماعی و طرز تفکر کلی او درباره زندگی نیز میشود.

    برای عده بسیاری، داشتن اندامی برازنده و قوی، بخش مهمی از احساس اعتماد به نفس و رضایت از خود را تامین میکند. انجام ورزشهای استقامت و بدن سازی میتواند با افزایش قدرت، هماهنگی و حجم ماهیچه ها و رسیدن به استقامت بالای بدنی، میتواند روش مناسبی برای رسیدن به این حس مطلوب باشد. ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: سه شنبه 86/4/26::: ساعت 4:47 عصر

     

    سوارکاری، ورزشی است که شاخه های متعدد و علاقمندان فراوانی دارد. سوارکاری و تماشای مسابقات مربوط به آن برای بسیاری از افراد یک سرگرمی بزرگ محسوب میشود و شامل رشته هایی چون اسب دوانی، چابک سواری، پرش با اسب، چوگان، درساژ (حرکات نمایشی اسبهای تربیت شده)، شکار با اسب، رودیو (Rodeo مسابقه با اسبهای وحشی)، اسب دوانی استقامت و رشته های متعدد و تماشایی دیگر.

    برای آشنایی با این ورزشها، بهتر است از معرفی متداول ترین آنها، یعنی اسب دوانی آغاز کنیم : ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: دوشنبه 86/4/25::: ساعت 7:27 عصر

    <      1   2   3   4   5   >>   >
    لیست کل یادداشت های دنیای مقالات

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 12
    بازدید دیروز: 114
    کل بازدید :772859

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    مقالات ورزشی - دنیای مقالات
    Akb@r.Hemm@ti
    در مورد خودم زیاد مهم نیست

    >> پیوند دنیای مقالات <<

    >>لوگوی دنیای مقالات<<
    مقالات ورزشی - دنیای مقالات

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<

    >> فهرست دنیای مقالات <<

    >>بایگانی<<

    >>جستجو در متن و بایگانی دنیای مقالات <<
    جستجو:

    >>اشتراک در دنیای مقالات<<
     



    >>طراح قالب<<