JavaScript Codes بزرگترین سایت جاوا اسکریپت ایران
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گیاهان و میوه جات - دنیای مقالات
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خودپسندی ضد درستی و آفت خردهاست . [امام علی علیه السلام]
گیاهان و میوه جات - دنیای مقالات
  • تماس با من
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • در یاهو

  • برداشت محصول زعفران
    زعفران چیست
    شاید در سراسر ایران کسی نباشد که تاکنون طعم زعفران را در غذاها و شیرینیجات ایرانی نچشیده باشد، اما شاید افرادی باشند که ندانند زعفران چیست و چگونه و با چه زحمت طاقت فرسایی تولید میشود. زعفران که گرانقیمت ترین ادویه جهان است، درواقع کلاله گل زعفران کراکوس، از انواده زنبقیان است.

    این گیاه در پاییز گل میدهد و در طی ماههای تابستان در حالت استراحت قرار میگیرد. دلیل اینکه زعفران بسیار گرانقیمت بوده و به طلای سرخ شهرت دارد، این است که از هر 150گل ، یک گرم زعفران و از حدود 147هزار گل تازه ، یک کیلو زعفران خشک به دست می آید و به علت داشتن طعم، رنگ و عطر عالی ، کاربردهای فراوانی در تولید فرآورده های غذایی، دارویی و شیمیایی دارد.  ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: سه شنبه 86/10/11::: ساعت 10:30 صبح

    آن چیست که در هر شکل، رنگ و اندازه ای می تواند از بروز چاقی، بیماری های قلبی و سرطان جلوگیری نماید؟ پاسخ این پرسش یک قرص رژیمی عجیب و غریب نیست. ساده است؛ پاسخ آن چیزی نیست جز "سبزیجات"! این درحالی است که نیمی از افراد جهان هیچ گونه سبزی، جز سیب زمینی، لوبیا و سالاد مصرف نمی کنند. در این قسمت دلایلی را دال بر استفاده مکرر و دائمی از سبزیجات برایتان ذکر می کنیم.  ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: شنبه 86/9/17::: ساعت 2:33 عصر


    بامبو به خودی خود گیاهی شگفت انگیز و دارای انرژی صلح آمیز و خردمندانه است.
    بامبوهای خوش یمن یا (Lucky Bamboo) از محبوبترین ابزارهای کارگشایی در فنگ شویی به شمار میروند و جالب اینجاست که این گیاهان، بیش از هر وسیله دیگر فنگ شویی مورد غفلت و بی توجهی قرار میگیرند. من خود شاهد دهها و صدها بامبوی خوش یمن بوده ام که برای زنده ماندن تلاش میکردند، ظاهرشان نشانه بی توجهی و تنها نشانه بارز خوش یمنی آنها، موفقیت در امر "بقا" بود.

    هرچند مراقبت از این بامبوها ساده است و خود گیاه هم اصولا مقاوم و صبور است، اما مانند هر موجود زنده دیگری نیازمند توجه و علاقه است. از لمس کردن آن نترسید و مراقبش باشید. هرچه باشد بمبو به خاطر نیروی حیات و رشد قدرتمند خود دارای ارج و قرب شده و خوش یمن لقب گرفته است.

    ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: سه شنبه 86/8/8::: ساعت 10:55 صبح

     

    کاشتن گیاه در گلدان ها میتواند فضایی را ایجاد کند که تاثیری مشابه نمای باغ داشته باشد.
    باغچه های گلدانی، راه حلی قابل اجرا برای شهرنشینانی است که به شدت دلتنگ باغچه ها و خانه های حیاط دار گذشته هستند. هرچند در آپارتمانهای امروزی نیم هکتار زمین برای کاشتن گل و گیاه و سبزیجات وجود ندارد، اما کاشتن گیاه در گلدان و انواع جعبه ها و ظروف ممکن، میتواند فضایی را ایجاد کند که تاثیری مشابه نمای باغ داشته باشد.

    گلدانها در انواع اندازه، شکل و جنس یافت میشوند و شما باید گلدان را بسته به گیاهی که انتخاب میکنید و محلی که برای قرار دادن گلدان در نظر گرفته اید، انتخاب کنید. برای مثال درختان مینیاتوری "بن سای" (bonsai) باید در ظروف و گلدانهایی کوچک پرورش یابند تا ریشه های آنها جایی برای رشد بیش از حد نداشته باشد. اما یک درخت معمولی برای رسیدن به اندازه عادی خود نیازمند گلدانی بزرگ و جای کافی برای رشد ریشه ها خواهد بود. ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: یکشنبه 86/6/18::: ساعت 12:44 عصر

     

    ونوس مگس خوار
    هنگامی که درباره گیاهان گوشتخوار فکر میکنیم، نباید تصور کنیم که این گیاه یک تاک رونده عظیم الجثه است که میتواند سگی را در میان شاخ و برگ خود بفشارد یا گل غول پیکری است که یک جهانگرد بخت برگشته را میبلعد.

    گیاهان گوشتخوار درواقع کوچک هستند و غذای آنها هم از حشرات کوچک تشکیل میشود. گیاهان حشره خوار انواع بسیار متنوعی دارند که تنها 13 گونه از آنها در مینه سوتا (Minnesota) دیده شده است. ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: یکشنبه 86/6/18::: ساعت 12:24 عصر


     

    انار با نام علمی(punica granatum) یک درختچه به طول 5-8 متر، با برگهای براق، کشیده و باریک، گل های قرمز با قطر 3 سانتی متر و میوه هایی شش گوش و کروی به قطر 7-12 سانتی متر با پوست قرمز و یا زرد، چرمی و دانه های فراوان میباشد. انار بومی ایران و هند میباشد و از 4000 سال قبل از میلاد نیز مورد استفاده قرار میگرفته است.مصرف انار از ایران به هند، واز آنجا به آفریقای شمالی و چین و سپس به اروپا و امریکا گسترش یافت است. واژه انگلیسی انار(pomergranate) از زبان یونانی به معنی "سیب پرهسته" برگرفته شده است. ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: شنبه 86/6/10::: ساعت 7:17 عصر

     

    استفاده از زنجبیل یک روش عالی برای زنان باردار است زیرا فاقد عوارض جانبی مضر داروهای ضد تهوع دیگر است.
    شاید متوجه شده باشید که در چند ماه اخیر، نه تنها مغازه های گیاهان دارویی، بلکه فروشگاه های میوه و تره بار و سوپر مارکتها نیز، نوعی محصول ریشه ای و برای عده ای نا آشنا را عرضه میکنند که زنجبیل یا زنجفیل نام دارد. زنجبیل از آن دسته گیاهانی است که بیشتر از آنکه واقعا آنرا بشناسیم، نامش را شنیده ایم و تقریبا اطمینان داریم که "چیز خوبی" است.

    پس از گذشت بیش از 2000 سال از زمانی که فرهنگ عامه، زنجبیل را به عنوان داروی تهوع و ورم اعضا تجویز کرده میگذرد و اکنون میدانیم که قدیمیها بیراه نمی گفته اند. هرچند طعم شدید و پایدار این گیاه افراد کم جرات را از میدان به در میکند اما تحقیقات متعدد بالینی ثابت کرده اند که زنجبیل واقعا برای فرونشاندن حالت تهوع و سرگیجه مفید است و یکی از عناصر مهم در برطرف نمودن ورم دستگاه گوارش به شمار میرود. ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: جمعه 86/6/9::: ساعت 6:30 عصر


    گیاه مورد نظر خود را از جایی تهیه کنید که شناخته شده بوده و از گیاهان به خوبی مراقبت کند.
    با فرا رسیدن فصل بهار و جلوه رنگارنگ گلها و گیاهان آپارتمانی، دفعات بسیاری به تهیه یک گیاه مناسب خانگی فکر میکنیم و چه بسا گیاهی را به خانه آورده، اما در نگهداری آن موفق نمیشویم.

    باید به یاد داشته باشید که هنگام انتخاب گیاه مناسب، به شرایط منزل خود و همچنین به اینکه قصد دارید گیاه را در کجا قرار دهید فکر کنید. اما روش صحیح انتخاب گل و گیاه آپارتمانی چیست؟

    راز موفقیت
    برگهای تزئینی معمولا در هر مجموعه گیاه خانگی دیده میشوند. این گیاهان در تمام سال شکلی زیبا دارند و در رنگها، بافتها، اشکال و اندازه های مختلف وجود دارند.تقریبا برای هر نوع شرایطی-از لبه آفتابی پنجره گرفته تا گوشه کم نور حمام- گیاه مناسب یافت میشود. ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: جمعه 86/6/9::: ساعت 11:10 صبح


    کاکتوس، جذابترین و متنوعترین گیاهان خانگی
    کاکتوسها از جمله جذابترین و متنوعترین گیاهان خانگی هستند. اکثر انواع کاکتوس حتی در دست یک صاحب تازه کار، به راحتی رشد میکنند. هرچند کاکتوسها در تمام مدت سال در گل فروشیها، فروشگاههای لوازم خانگی و حتی سوپرمارکتها به فروش میرسند، اما بهترین فصل تهیه آنها تابستان است.

    ممکن است شما هنگام خرید یک کاکتوس جدید به چند مورد زیر هم نیاز پیدا کنید:

    ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: جمعه 86/6/9::: ساعت 10:57 صبح

     

    هر چند گیاه کاکتوس برای آب و هوای صحرایی ساخته نشده، اما در قاره آمریکا در آب و هوای متغیر - از نواحی گرمسیری گرفته تا کانادا - قابل مشاهده است.
    کاکتوس به هر گیاهی از خانواده گیاهان آبدار کاکتاسیا (Cactaceae) اطلاق می شود که به سبزی و گوشت دار بودن ساقه هایشان که نقش برگ را ایفا می کنند، تیغ های رنگارنگ، اشکال و حالات متنوع رشد و ... معروف هستند.

    گلهای گیاه کاکتوس که معمولا اندازه بزرگی دارند و به رنگ های زرد، سفید، قرمز و ارغوانی سایه دارمی باشند، بسیار ظریف و حساس هستند. گرده افشانی گونه های بسیاری از این گیاه ها در طبیعت توسط خفاش ها صورت می گیرد.

    میوه کاکتوس معمولا خوراکی است و شکوفه آن که ساگورا (saguaro) نامیده می شود، به عنوان سمبل گل ایالت آریزونا شناخته شده است. ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: سه شنبه 86/5/16::: ساعت 8:34 عصر

       1   2      >
    لیست کل یادداشت های دنیای مقالات

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 5
    بازدید دیروز: 39
    کل بازدید :771151

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    گیاهان و میوه جات - دنیای مقالات
    Akb@r.Hemm@ti
    در مورد خودم زیاد مهم نیست

    >> پیوند دنیای مقالات <<

    >>لوگوی دنیای مقالات<<
    گیاهان و میوه جات - دنیای مقالات

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<

    >> فهرست دنیای مقالات <<

    >>بایگانی<<

    >>جستجو در متن و بایگانی دنیای مقالات <<
    جستجو:

    >>اشتراک در دنیای مقالات<<
     



    >>طراح قالب<<