JavaScript Codes بزرگترین سایت جاوا اسکریپت ایران
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقالات جانوران - دنیای مقالات
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کار نیک را به جاى آرید و چیزى از آن را خرد مشمارید که خرد آن بزرگمقدار است و اندک آن بسیار ، و کسى از شما نگوید دیگرى در انجام کار نیک از من سزاوارتر است که به خدا سوگند ، بود که چنین شود ، چه نیک و بد را مردمانى است ، هر کدام را وانهادید اهل آن ، کار را به انجام خواهد رسانید . [نهج البلاغه]
مقالات جانوران - دنیای مقالات
  • تماس با من
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • در یاهو


  • دایناسورها در یک بیماری بزرگ همه گیر نمرده اند.

    امروزه، دانشمندان نظرات نسبتا” خوبی در مورد شرایطی که در دوره ی زمین شناسی کرتاسه وجود داشته است، دارند، شرایطی که ??? میلیون سال پیش آغاز و ?? میلیون سال ناگهان با مرگ دایناسورها به پایان رسیده است. آنها تقریبا فکر می کردند که این تحقیقات به حد کافی انجام شده، اما نتایج دو سری تحقیق جدید نشان داد که هنوز هم چیزهای بیشتری برای دانستن وجود دارد.

    اولین تحقیق بروی تحولات عظیمی که منجر به پایان یافتن این دوره شده ، انجام شده است. ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: پنج شنبه 87/1/22::: ساعت 6:52 عصر
    نظرات دیگران: نظر


    دلفین‌ها و وال‌ها پستاندار هستند و بسیاری خصوصیات شبیه به انسان‌ها دارند.
    آنها خون گرمند و این خصیصه آنان هم شبیه انسان هاست. اما یکی از تفاوت هایی که این حیوانات با انسان ها دارند، محیط زندگی آنهاست.
    ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: شنبه 86/9/3::: ساعت 12:27 عصر

     

    کوچکترین دایناسور میتوانسته با سرعتی معادل 64 کیلومتر بر ساعت بدود.
    بر اساس نتایج تحقیقات منتشر شده در روز چهارشنبه گذشته، کوچکترین دایناسور میتوانسته با سرعتی معادل 64 کیلومتر بر ساعت بدود و حتی سرعت تیرانوزرروس رکس (Tyrannosaurus rex) عظیم الجثه و سنگین هم تا حدی بوده که بتواند به سادگی بسیاری از ستارگان سریع ورزش عصر حاضر را پشت سر بگذارد.

    برای انجام تحقیق خود، با استفاده از مدلهای کامپیوتری موفق شدند بالاترین سرعت پنج دایناسور گوشتخوار را محاسبه کردند. این مدل کامپیوتری میتواند چگونگی مقابله جانوران با تغییرات آب و هوایی و انهدام را نیز نشان دهد. ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: یکشنبه 86/6/18::: ساعت 12:27 عصر

     

    کوسه و انسان، نیاکان مشترکی داشته اند و بافتهای بدن آنها چندان از یکدیگر متفاوت نیست.
    اگر بتوانید چند دقیقه ای خاطره دندانهای تیز کوسه را در فیلم آرواره ها فراموش کرده و مطلب زیر را مطالعه کنید، خواهید دید که کوسه، هرچند همواره به عنوان یکی از وحشت انگیزترین آبزیان مطرح شده است، اما میتواند از بسیاری جهات برای انسان و طبیعت مفید واقع شود.

    1. کوسه، به عنوان یکی از قدیمیترین مهره داران، میتواند اطلاعات ذیقیمتی درباره مبداء و تکامل تمام انواع مهره داران از جمله انسان، در اختیار دانشمندان قرار دهد.

    2. کوسه ها در رشد جمعیت یکی از محبوبترین مواد غذایی انسان- نرم تنان صدف دار مانند خرچنگ، انواع صدف، لابستر و مانند آنها - تاثیر مستقیم دارند. زیرا خوراک اصلی کوسه سفره ماهی است که آنهم به نوبه خود شکارچی اصلی این موجودات نرم تن محسوب میشود.
    ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: شنبه 86/6/10::: ساعت 7:22 عصر

     

    مرغهای اهلی مجهز به نوعی حسگر امواج مغناطیسی هستند که مانند قطب نما عمل میکند.
    تحقیقات نشان میدهد زمانی که مرغهای اهلی قصد عبور از آسفالت یا هر سطح دیگر و رفتن به سمت دیگر را دارند، یک قطب نمای درونی آنها را به سمت دیگر جاده هدایت میکند.

    بسیاری از جانوران دارای حس جهت یابی غریزی هستند و هنگام مهاجرت میتوانند راه خود را در طی مسیرهای طولانی چند صد/هزار کیلومتری پیدا میکنند.معمولا آنها میدان مغناطیسی زمین را یافته و از آن برای جهت یابی استفاده میکنند. ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: جمعه 86/6/9::: ساعت 8:28 عصر

     

    میک اوهیر کسی است که در کتاب خود به 115 سئوال عجیب و غریب پاسخ داده شده است.
    خبرگزاری رویترز از انگلستان : آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که چرا موی انسان سفید می شود، چرا انگشتان دست در حمام چروک می شوند یا آیا دیوار بزرگ چین واقعا از فضا قابل رویت است؟ میک اوهیر (Mick O"Hare) شخصی است که جواب کلیه این سئوالات را داده است.

    او می داند چرا خطر تصادف در چپ دست ها بیشتر از بقیه است، چگونه مورچه ها در مایکروفر زنده می مانند و بر خلاف آنچه مادران همواره متذکر می شوند، هیچ رابطه ای بین احساس سرما و سرما خوردگی در کودکان وجود ندارد.

    اوهیر یک نابغه یا یک دانشمند دیوانه نیست، او تنها ویراستار کتابی است به نام "چرا پاهای پنگوئن ها یخ نمی زند؟" (Why Don"t Penguins" Feet Freeze) که اخیرا منتشر شده و در آن به سئوال فوق و 114 سئوال عجیب و غریب دیگر پاسخ داده شده است. ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: یکشنبه 86/5/28::: ساعت 12:11 عصر

     

    تحقیقات اخیر نشان می دهد که سنجاقک ها می توانند مسیرهای طولانی را همچون پرندگان مهاجرت کنند.

    محققینی که سنجاقک ها را توسط امواج رادیویی با هواپیما دنبال کرده اند دریافتند که شباهت بسیار زیادی بین مهاجرت پرندگان و سنجاقک ها وجود دارد.

    به نظر می رسد این حشرات در بدن خود ذخیره چربی ساخته و منتظر وزش باد مناسب برای پرواز می شوند. درطول سفر استراحت کرده و درصورت گم کردن مسیر آن را دوباره جهت یابی می کنند. ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: شنبه 86/4/30::: ساعت 6:28 عصر

    Green Viper
    افعی سبز جنگلی
    - بزرگترین مارها در دنیا متعلق به خانواده ای هستند بنام بویدای (Boidae) که مارهای بوآ (Boa) و پیتون (Python) نیز از این خانواده می باشند. طول برخی از این مارها از 0.6 متر تجاوز نمی کند. اما تعدادی از انواع آنها هستند که طول آنها به بیش از 9 متر میرسد.
    ادامه مطلب...

    Akb@r.Hemm@ti ::: چهارشنبه 86/3/23::: ساعت 2:38 عصر

    Siberian Tiger
    ببر سیبری
    نام عمومی : ببر سیبری

    نام علمی : Panthera tigris altaica

    وضعیت جمعیت : برآورد ها نشان می دهد که فقط حدود 5000 عدد از این ببر در دنیای وحشی و آزاد موجود باشد اما تعدادی نیز در باغ وحش های کشورهای مختلف موجود می باشد.

    ادامه مطلب...

    Akb@r.Hemm@ti ::: چهارشنبه 86/3/23::: ساعت 2:34 عصر

    Goldfish
    ماهی قرمز کوچک یا Goldfish
    ماهی قرمز کوچک یا همان ماهی طلایی (Goldfish) از معمول ترین ماهی هایی است که در منزل می توان از آنها نگهداری کرد. این حیوان کوچک خانگی که بسیار جذاب و دوست داشتنی می باشد در صورت مراقب مناسب می تواند تا چند سال در کنار ما در منزل زندگی کند.

    ادامه مطلب...

    Akb@r.Hemm@ti ::: چهارشنبه 86/3/23::: ساعت 2:33 عصر

       1   2      >
    لیست کل یادداشت های دنیای مقالات

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 43
    بازدید دیروز: 26
    کل بازدید :772180

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    مقالات جانوران - دنیای مقالات
    Akb@r.Hemm@ti
    در مورد خودم زیاد مهم نیست

    >> پیوند دنیای مقالات <<

    >>لوگوی دنیای مقالات<<
    مقالات جانوران - دنیای مقالات

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<

    >> فهرست دنیای مقالات <<

    >>بایگانی<<

    >>جستجو در متن و بایگانی دنیای مقالات <<
    جستجو:

    >>اشتراک در دنیای مقالات<<
     



    >>طراح قالب<<