JavaScript Codes بزرگترین سایت جاوا اسکریپت ایران
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقالات ورزشی - دنیای مقالات
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه جامه دانش بپوشد، عیبش از مردم نهان ماند . [امام علی علیه السلام]
مقالات ورزشی - دنیای مقالات
  • تماس با من
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • در یاهو
  •  

    تصویری از یک بازی بیلیارد با سه جیب و میزی طویلتر از میزهای امروزی، که در قرن نوزدهم، در آلمان اجرا میشده است.
    ورزشهایی که با چوب مخصوص بیلیارد یا کیو (Cue) انجام میشوند و اصطلاحا (Cue sports) نامیده میشوند، شامل طیف وسیعی از بازیهای مهارتی هستند که در آنها از کیو برای ضربه زدن به توپهای بیلیارد استفاده میشود و آنها را بر روی میزی با روکش پارچه ای و حاشیه لاستیکی یا ضربه گیر حرکت میدهد.

    از نظر تاریخی، تمام این بازیها تحت عنوان کلی بیلیارد شناخته میشوند. اما در عین اینکه این نام آشنا هنوز توسط عده بسیاری به عنوان نام کلی تمام این گونه بازیها به کار میرود، اما در میان گروه ها و مناطق جغرافیایی خاص، بیلیارد تعریف مشخص و جداگانه ای دارد. برای مثال در بریتانیا، بیلیارد تنها به یک بازی مشخص گفته میشود، در حالی که در ایالات متحده، بسته به گویش منطقه و سابقه ذهنی افراد این نام هم به یک بازی خاص و هم به گروهی از بازیهای مشابه و یا تمام بازیهای همراه با کیو، اطلاق میشود. ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: جمعه 86/6/30::: ساعت 12:29 عصر

     

    تردمیل میتواند برای هر شیوه زندگی مناسب باشد.
    تردمیل (treadmill) ابزاری ورزشی است که برای انجام درجای راه رفتن، دوی آهسته و دوی سریع ساخته شده است-یعنی کارهایی که ما میتوانیم به خوبی انجام دهیم، اما در اکثر اوقات برای انجام دادن آنها به اندازه کافی انگیزه نداریم. ما تنبلها معمولا با نگاه کردن از پنجره تصمیم میگیریم که امروز هوا برای پیاده روی مناسب نیست.

    از طرفی همه ما از محاسن و فواید پیاده روی و دویدن با اطلاع هستیم.پرداختن به این ورزشهای مفید و ساده بهترین راه برای "گرم کردن" بدن قبل از انجام حرکات ورزشی دیگر اعم از ایروبیک، بدن سازی، ورزشهای گروهی و...است. با داشتن ابزار ورشی تردمیل، شما میتوانید بدون ترک کردن محیط راحت خانه، به بهترین و کم خطرترین ورزش بپردازید. ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: یکشنبه 86/6/18::: ساعت 12:35 عصر

     

    در اکثر ورزشهای حرفه ای، سلامت دراز مدت ورزشکار برای پیروزیهای کوتاه مدت به خطر می افتد.
    صدمات و آسیبهای ورزشی در حین ورزش یا شرکت در مسابقات ورزش رخ میدهند. در بسیاری از موارد این صدمات در اثر استفاده بیش از حد از یک عضو در یک ورزش خاص است. یکی از این موارد اصطلاحا "زانوی دونده" یا درد پاتلو فمورال (Patello-femoral)، نوعی حالت دردناک در زانوست که معمولا در اثر دویدن به وجود می آید، آسیب آرنج یا (tennis elbow) نیز نوعی صدمه دیدگی ناشی از فشار در ناحیه آرنج است که معمولا در تنیس بازان رخ میدهد.

    اینگونه آسیبها و جراحات در میان ورزشکاران حرفه ای بسیار دیده میشوند و بیشتر تیمهای ورزشی کارکنانی با تخصص درمانی داشته و با انجمنهای پزشکی در تماسند.با اینحال، این نکته که در اکثر ورزشهای حرفه ای، سلامت دراز مدت ورزشکار برای پیروزیهای کوتاه مدت به خطر می افتد، همواره مورد بحث و جدل بوده است.
    ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: جمعه 86/6/9::: ساعت 8:11 عصر

     

    تاثیر مثبت فراوانی که چند مرتبه شنا در طول یا عرض استخر بر سلامت ما میگذارد، باورکردنی نیست.
    تاثیر مثبت ورزش بر سلامت روحی و جسمی ما غیر قابل انکار است. بهترین حالت، زمانی است که شما برنامه ورزشی خاصی که متناسب با شیوه زندگی، علایق و شرایط جسمیتان باشد برگزینید، زیرا ورزش کاری است که باید از آن لذت ببرید.

    اگر در فصل تابستان، گرما شما را از انجام ورزش منصرف میکند، به جای آنکه ورزش را قطع کنید، به شنا بپردازید. شنا نه تنها موجب طراوت و شادابی میشود، بلکه میتواند تاثیری معجزه آسا بر جسم و از بین رفتن آن کیلوهای اضافه بگذارد.
    ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: جمعه 86/6/9::: ساعت 6:46 عصر

     اگر اهل ورزش باشید میدانید که کار با دستگاههای کششی که فشار در آنها به سمت پایین و با به پایین کشیدن وزنه ها بر عضلات وارد میشود، محسنات فراوانی دارد، اما هیچ ورزشی مانند حرکات بارفیکس یا chin up برای عضلات پشت مناسب نیست. با وجود اینکه این حرکات از جمله حرکات تغییر نیافته و موثر محسوب میشوند، اما بیشتر ورزشکاران از آن دوری میکنند و دلیل آن بسیار ساده است، این حرکات واقعا مشکل هستند.

    اما توصیه متخصصین ورزش را بپذیرید و با انجام این حرکات از نتیجه عالی آن لذت ببرید:

    گام اول: قدرت خود را در انجام ارزیابی کنید
    هر چند مرتبه که میتوانید حرکت کشش رو به بالا انجام دهید. از بارفیکس و از حالت آویخته کامل شروع کنید، به طوری که دستها و شانه ها از هم دور بوده و کف دستها رو به صورتتان باشد. بدن خود را تا جایی بالا بکشید که چانه بالای میله قرار بگیرد، سپس خود را به حالت آویخته اول برگردانید.
    ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: پنج شنبه 86/6/8::: ساعت 8:27 عصر

     

    محوطه ای در خیابانهای شهر پاریس که برای انجام پاتیناژ عمومی آماده شده است.
    پاتیناژ (patinage) به معنی سر خوردن، لغت فرانسوی اسکیت روی یخ است و مانند بسیاری از مواردی که منشاء ورودشان به ایران فرانسه بوده است، با نام "فرنگی" آن شناخته میشود.

    تعریفی که در لغتنامه ها برای پاتیناژ آمده چنین است: حرکت روی یخ به وسیله اسکیت –تیغه های باریک فولادی که در انواع ابتدایی آن به کفش بسته میشد و بعدها به طور بخشی یک پارچه با کف پوتینهای مخصوص ساخته میشد. پاتیناز در ابتدا تنها برای سرگرمی بر روی رودخانه ها، حوضچه های طبیعی و دریاچه های یخ زده به انجام میشد و بعدها در میان ورزشها جای گرفت و مدتهاست که زمینهای سرپوشیده چهار فصل برای پرداختن به آن وجود دارد. ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: دوشنبه 86/6/5::: ساعت 11:22 صبح

     

    چوگان را با عناوین مختلف از جمله "ورزش پادشاهان" یا "پادشاه ورزش ها" می شناسند.
    چوگان ورزشی تیمی است که بازیکنان آن سوار بر اسب، توپ یا گوی را توسط چوب چوگان به طرف دروازه تیم مقابل هدایت می کنند، هدف از این بازی به ثمر رساندن گل است. وارد نمودن توپ به دروازه تیم حریف توسط سوارکاران امتیاز محسوب می شود. گل های به ثمر رسیده در صورتی که بازیکن سوار بر اسب باشد، پذیرفته می شوند.

    اگر بازی چوگان در فضای باز انجام شود، هر تیم متشکل از چهار نفر است، در صورتی که در سالن سرپوشیده مخصوص چوگان باشد، هر تیم تنها سه بازیکن دارد. بازی در مقاطع زمانی هفت دقیقه ای که اصطلاحاً "چوکه" نامیده می شوند،انجام می گیرد. مدت زمان استاندارد بازی شش چوکه است، اما بسته به قوانین مسابقات در برخی از بازی ها چهار یا هشت چوکه هم مشاهده می شود. در چوگان داخل سالن، چوکه ها معمولا شش دقیقه ای هستند. ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: دوشنبه 86/6/5::: ساعت 11:4 صبح

     

    سیستم عصبی به گونه ای طراحی نشده که بتواند یک حرکت ثابت را چندین بار، به حالتی کاملا مشابه تکرار نماید.
    مطالعات اخیر محققین نشان می دهد، ساعات بی شماری را که ورزشکاران صرف تمرین پرتاب یا ضربه زدن به توپ در بسکتبال، گلف و یا دیگر رشته های ورزشی می کنند، ظاهرا کاری جز اتلاف وقت نیست! زیرا نتیجه این تحقیقات حاکی از این نکته است که تکرار هر حرکت لزوما منجر به بهتر انجام شدن آن نمی گردد.

    مارک چرچلند (Mark Churchland) و همکارانش در دانشگاه استنفورد ایالت کالیفرنیای آمریکا، با آزمایشاتی که بر روی گونه ای از میمون های دم کوتاه که شباهت بسیاری به انسان دارند، انجام داده اند، چنین واقعیتی را کشف کرده اند. آنها ابتدا به تربیت میمون ها پرداختند تا بتوانند یک حرکت ساده را صدها بار تکرار کنند. ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: شنبه 86/6/3::: ساعت 6:26 عصر

     

    کودکان و نوجوانان میتوانند از رقابت در ورزش لذت ببرند و همچنان به آموختن مهارتهای تازه بپردازند.
    ورزش یکی از مهمترین بخشهای زندگی و یکی از اصلی ترین روشهای حفظ سلامتی درتمام سنین به شمار میرود. بیشتر افرادی که از دوران کودکی به فعالیت و ورزش عادت می کنند، در سنین بزرگسالی نیز، علی رغم مشغله و نوع کار خود، زمانی را به ورزش اختصاص خواهند داد. ورزشهای همراه با بازی، بهترین روش برای تبدیل کردن تمرینهای بدنی به کاری مفرح است.

    اهمیت پرداختن به بازیهای ورزشی برای کودکان
    پرداختن به ورزش میتواند ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: جمعه 86/6/2::: ساعت 6:21 عصر

     

    حرکت با اسکیت بادبان دار در سرعت های زیاد از جمله ورزشهای اکستریم است.
    ورزشهای بی حد و مرز یا افراطی (extreme sports) که ورزشهای مخاطره آمیز یا ماجراجویانه (adventure sport و adventurous sport) نیز نامیده میشوند، به هر نوع ورزشی که شامل سرعت، ارتفاع، خطر، ابزارها و وسایل بسیار تخصصی، و مقدار فراوانی تنش جسمانی باشد، اطلاق میشود.

    در دو دهه 70 و 80 تنها ورزشهایی چون پرواز با هواپیماهای سبک و بدون موتور ورزش مخاطره آمیز شناخته میشد. اما امروزه ورزشهایی که موجب ترشح ناگهانی آدرنالین میشوند نیز مخاطره آمیز و افراطی نامیده میشوند. ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: یکشنبه 86/5/28::: ساعت 12:14 عصر

    <      1   2   3   4   5   >>   >
    لیست کل یادداشت های دنیای مقالات

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 34
    بازدید دیروز: 114
    کل بازدید :772881

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    مقالات ورزشی - دنیای مقالات
    Akb@r.Hemm@ti
    در مورد خودم زیاد مهم نیست

    >> پیوند دنیای مقالات <<

    >>لوگوی دنیای مقالات<<
    مقالات ورزشی - دنیای مقالات

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<

    >> فهرست دنیای مقالات <<

    >>بایگانی<<

    >>جستجو در متن و بایگانی دنیای مقالات <<
    جستجو:

    >>اشتراک در دنیای مقالات<<
     



    >>طراح قالب<<