JavaScript Codes بزرگترین سایت جاوا اسکریپت ایران
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقالات علمی و پژوهشی - دنیای مقالات
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خود را از اندیشه ای که مایه فزونی حکمت تگردد و عبرتی که مایه حفظت شود، تهی مدار . [امام علی علیه السلام]
مقالات علمی و پژوهشی - دنیای مقالات
  • تماس با من
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • در یاهو
  •  

    Racing with time


    آیا شما هم اغلب به دنبال وقت تلف شده خود هستید؟
    بسیاری از ما پس از پایان روز با نگاه مختصری که به فعالیت های روزانه خود می اندازیم مشاهده می کنیم که علیرغم گذراندن ساعت ها، کار خاصی انجام نداده ایم. اصطلاح نه چندان درستی که بنام مدیرت زمان جا افتاده به ما یاد می دهد که چگونه بهترین استفاده را از وقت و زندگی خود بعمل آوریم. چرا این اصطلاح خیلی درست نیست؟ زیرا زمان متغیری نیست که قابل مدیریت باشد بلکه این ما هستیم که باید رفتارهای روزانه خود را مدیریت کنیم.
    ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: دوشنبه 86/4/18::: ساعت 4:13 عصر

     

    Guarantee

    - گارانتی : اصطلاح گارانتی (Guarantee) عبارت است از قولی لازم که شخصی به شخص دیگر می دهد بگونه ای که اگر شرایط خاصی رخ داد این قول عملی شود. بعنوان مثال وقتی شخصی می خواهد وام بگیرد او نیاز به یک نفر ضامن یا Guarantor دارد تا وی گارانتی – ضمانت – کند که اگر وام گیرنده اصل پول را نپرداخت وی پول را باز پس دهد. دقت کنید که باز پرداخت پول از طریق ضامن یا Guarantor تنها زمانی صورت میگرید که وام گیرنده پول را باز پس ندهد.

    اما امروزه این لغت بیشتر در خرید و فروش و معاملات بکار می رود و معمولا" تولید کنندگان محصولات به مصرف کننده های خود ضمانت یا گارانتی می دهند که محصولشان در مدت زمان مشخصی کاملا" درست کار میکند و اگر اینطور نبود اصل پول برگشت داده می شود و یا محصول تعویض می شود. ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: دوشنبه 86/4/18::: ساعت 4:5 عصر

     

    Free Fat Potato Chips

    - تردی و خوشمزگی چیپس سیب زمینی اغلب باعث آن می شود که هنگام مصرف مقدار زیادی از آن خورده شود. این محصول غذایی عامل بسیار موثری در اضافه شدن وزن افرادی که آنرا زیاد مصرف می کنند می باشد. مشکل چیپس سیب زمینی در آن است که اغلب گونه های آن که در بازار موجود است حاوی مقدار زیادی چربی و کالری می باشد. مشکل دیگر آن سبکی و نازکی این محصول غذایی است، این غذای خوشمزه بدلیل حجم کمی که اشغال می کند و بدون آنکه متوجه شویم چقدر چربی و کالری به بدن ما منتقل می کند معمولا" به مقدار زیاد آنرا مصرف می کنیم چرا که حتی با مصرف زیاد آن معده هنوز گنجایش مواد غذایی را دارا می باشد. در حال حاضر در کشورهای اروپایی و آمریکایی سازندگان این محصول اقدام به تولید انواع چیپس سیب زمینی کرده اند که بسیار کم چرب و کم کالری می باشد و باید گفت که امروزه بازار این فرآورده بسیار داغ می باشد.
    ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: دوشنبه 86/4/18::: ساعت 4:1 عصر

     

    Metro Golden Mayer

    مشهورترین استودیو در تاریخ هالیوود در اصل جایی در هفت مایلی جنوب غربی این شهر، در محلی به نام کالور سیتی Culver City واقع شده بود. در سال 1915 اولین بخشهای استودیو با نام Triangle به وجود آمد و در 1924 با ترکیب نام یک شرکت فیلم سازی قدیمی(مترو) و دو تهیه کننده مشهور سامویل گلدوین و لویی ب. مایر، مجموعه مترو گلدوین مایر نام گرفت. ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: دوشنبه 86/4/18::: ساعت 3:53 عصر

     

    علامت PUMA

    PUMA که یک شرکت اصلا" آلمانی اما چند ملیتی است، امروزه به عنوان یکی از بزرگترین شرکتهای سازنده کفش و پوشاک ورزشی به حساب می آید.

    این شرکت در سال 1924 در شهر Herzogenaurach آلمان اصلا" بنام "Gebrueder Dassler Schuhfabrik" یا همان "کارخانه کفش سازی برادران داسلر" توسط رودولف داسلر (Rudolf Dassler) - برادر آدولف داسلر (Adolf Dassler) بنیانگذار آدیداس (Adidas) - وبا همکاری برادرش آدولف راه اندازی شد. ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: جمعه 86/4/15::: ساعت 8:50 عصر

     

    علامت نایکی
    نایکی که امروزه به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان پوشاک و تجهیزات ورزشی در جهان شناخته می شود، اصلا" در سال 1962 توسط Bill Bowerman و Philip Knight تحت نام Blue Ribbon Sport در ایالات متحده آمریکا تاسیس شد.

    هدف از راه اندازی این شرکت توسط باورمن و نایت، وارد کردن کفشهای ورزشی ارزان قیمت از ژاپن به آمریکا بود. در آن زمان کفشهای آلمانی به خصوص آدیداس صنعت کفش سازی آمریکا را تسخیر کرده بود. یکسال بعد از تاسیس شرکت و وارد کردن کفش از ژاپن به آمریکا، Blue Ribbon Sport توانست تا کفشهای ژاپنی Onitsuka Tiger که امروزه بنام ASICS شناخته می شوند را در آمریکا شناسانده و بازار خوبی برایش فراهم سازد.ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: جمعه 86/4/15::: ساعت 8:30 عصر

     
    Mona Lisa
    پرتره مونالیزا اثر لئوناردو داوینچی
    از تاریخ این چنین بر می آید که فردی بنام فرانسیسکو بارتولومئو از اشراف شهر فلورانس از داوینچی خواسته است که پرتره همسر سوم خود یعنی لیزا آنتونیو ماریا را برای او نقاشی کند.

    آغاز کار داوینچی برای کشیدن تابلو زیبای مونالیزا این پرتره مملو از رمز و راز به سال 1503 باز می گردد. این تابلو با ابعاد در ابعاد 77x53 سانتیمتر از معروفترین کارهای داوینچی می باشد. نسخه ای را که او تهیه کرد از آنچه امروز به یادگار مانده بزرگتر بود چرا که در گذر زمان دو ستون از طرفین چپ و راست این تابلو بریده شده است. به همین دلیل به هیچ وجه مشخص نیست که مونالیزا در این تابلو نشسته است. ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: پنج شنبه 86/4/14::: ساعت 9:19 عصر

     

    آدیداس - علامت کنونی
    شاید امروزه نام و علامت آدیداس برای کسی نا آشنا نباشد. نام و علامتی که هرکسی را نا خداگاه بیاد ورزش می اندازد.

    اما اینکه این علامت و نام چه مفهومی دارد و از کجا آمده برای اکثر ما سیوال است. نام آدیداس امروزه نه فقط برای ورزشکاران و علاقمندان به ورزش، بلکه برای اشخاص دیگر به عنوان استاندارد کیفیت لباس و تجهیزات ورزشی شناخته می شود.
    ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: سه شنبه 86/4/12::: ساعت 7:5 عصر

    Saturn
    تصویر کیوان که توسط Voyager II
    تهیه شده است
    اگر از زاویه ظاهری نگاه کنیم شاید زحل یا کیوان (Saturn) زیباترین سیاره منظومه شمسی باشد. همه ما کیوان را بوسیله حلقه یا کمربند دور آن خوب می شناسیم. از آنجایی که این سیاره بعد از مشتری بزرگترین سیاره منظومه شمسی می باشد بسادگی در آسمان شب قابل رویت می باشد.

    به دلیل محدودیت های تکنولوژیک تا سال 2000 دانشمندان معتقد بودند که کیوان تنها 4 قمر دارد اما بعدها معلوم شد که تعداد قمرهای کیوان می تواند از 20 و حتی 30 هم بیشتر باشد، بزرگترین قمر آن تایتان (Titan) نام دارد که دومین قمر بزرگ در منظومه شمسی نیز می باشد.
    ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: یکشنبه 86/4/10::: ساعت 2:8 عصر

    Horn of africa
    تصویر بسیار واضحی که توسط فضا پیمای شاتل از شاخ آفریقا
    تهیه شده است. این تصویر در سال 1993 منتشر شد.
    دانشمندان عمر زمین را به حدود 4.5 بیلیون سال تخمین می زنند، همچنین فسیل ها نشان می دهند که سابقه حیات بر روی کره زمین به 3.5 بیلیون سال پیش می رسد. دانشمندان معتقد هستند که زمین یگانه جرم آسمانی می باشد که توانایی پذیرش حیات به شکل و گونه ای که ما انسانها از آن انتظار داریم را در خود دارد. دلیل آن به عوامل زیادی بر می گردد که شاید یکی از مهمترین آنها وجود اتمسفر و کمربندهای مغناطیسی اطراف زمین باشد. مجموع این عوامل کره زیبای زمین را از گزند بسیاری خطرات موجود در فضا محافظت می کند.
    ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: یکشنبه 86/4/10::: ساعت 2:5 عصر

    <   <<   6   7   8   9   10   >>   >
    لیست کل یادداشت های دنیای مقالات

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 12
    بازدید دیروز: 56
    کل بازدید :773810

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    مقالات علمی و پژوهشی - دنیای مقالات
    Akb@r.Hemm@ti
    در مورد خودم زیاد مهم نیست

    >> پیوند دنیای مقالات <<

    >>لوگوی دنیای مقالات<<
    مقالات علمی و پژوهشی - دنیای مقالات

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<

    >> فهرست دنیای مقالات <<

    >>بایگانی<<

    >>جستجو در متن و بایگانی دنیای مقالات <<
    جستجو:

    >>اشتراک در دنیای مقالات<<
     



    >>طراح قالب<<