JavaScript Codes بزرگترین سایت جاوا اسکریپت ایران
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقالات علمی و پژوهشی - دنیای مقالات
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بخشندگی، [بذر] دوستی را [در دل ها [می کارد . [امام علی علیه السلام]
مقالات علمی و پژوهشی - دنیای مقالات
  • تماس با من
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • در یاهو
  • Normal Distribution
    منحنی توزیع نرمال
    تابع توزیع نرمال یا گوس از مهمترین توابعی است که در مباحث آمار و احتمالات مورد بررسی قرار می گیرد چرا که به تجربه ثابت شده است که در دنیای اطراف ما توزیع بسیاری از متغیرهای طبیعی از همین تابع پیروی می کنند. منحنی رفتار این تابع تا حد زیادی شبیه به زنگ های کلیسا می باشد و به همین دلیل به آن Bell Shaped هم گفته میشود. با وجود اینکه ممکن است ارتفاع و نحوه انحنای انواع مختلف این منحنی یکسان نباشد اما همه آنها یک ویژگی یکسان دارند و آن مساحت واحد می باشد.
    ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: چهارشنبه 86/4/6::: ساعت 4:2 عصر

    Fibonacci
    نمایش هندسی سری فیبوناچی
    باورکردنی نیست اما در سال 1202 لئونارد فیبوناچی (Leonardo Fibonacci) توانست به یک سری از اعداد دست پیدا کند که بعدها بعنوان پایه برای بسیاری از رابطه های فیزیک و ریاضی استفاده شد، کافی است از عدد صفر و یک شروع کنید. آنها را کنار هم بگذارید و عدد بعدی را از جمع کردن دو عدد قبل بدست آورید، بسادگی به این رشته از اعداد خواهید رسید :

    0,1,1,2,3,5,8,13,21,34,55,89,144, ...

    ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: چهارشنبه 86/4/6::: ساعت 3:54 عصر

    Rene Descartes
    1649 : دکارت در میهمانی ملکه سوئد (کریستینا) در استکهلم
    دکارت از سال 1630 نوشتن رساله ای در باب مابعدالطبیعه را آغاز کرد. قصد عمده او اثبات وجود خدا و و جود روح مجرد از بدن و در نتیجه اثبات بقای روح بود اما متاسفانه این اثر نیز به سرنوشت بسیاری دیگر از کارهای او دچار شد و ناتمام ماند. ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: پنج شنبه 86/3/31::: ساعت 5:24 عصر

    در فرانسه جوایز ادبی بسیاری اعطاء می‌شود که اهمیت فراوان دارد. در زمان حاضر هفتصد جایزه و پاداش ادبی هست که صدوهشتاد تای آنها در خارج از پاریس اعطاء می‌گردد. دویست‌ و سی‌وسه جایزه مخصوص ادبیات عمومی، هشتادوپنج جایزه برای رمان، شصت‌وسه جایزه برای آثار تاریخی و نودویک جایزه مخصوص کتاب‌های متفرقه. در اینجا از جوایزی یاد می‌کنیم که اهمیت زیادتری دارند. صورت همه جوایز فرانسه را ارباب تحقیق می‌توانند در «راهنمای جوایز ادبی» که هر سال به وسیله منتشر می‌شود، بیابند.
    ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: پنج شنبه 86/3/24::: ساعت 1:17 عصر

    چکیده: به هرحال آن چه که در شبکه کنونی اقتصادی کشور هست که اگر ما از اول جنگ تا الان را بررسی کنیم، باید ببینیم چقدر از هدف ها و اصول پایه ای قانون اساسی اجرا شده. نقدهای زیادی وجود دارد. بعضی ها ناجوانمردانه، بعضی ها نیمه منصفانه بعضی ها هم تلاش کردند منصفانه بگویند. اول این که از اول انقلاب تا الان که بررسی می کنیم می بینیم عدالت اجتماعی در ایران دچار اختلال شده و در خیلی از جاها تحقق پیدا نکرده... ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: پنج شنبه 86/3/24::: ساعت 12:32 عصر

    Napoleon
    ناپلئون
    باورکردنش کمی سخت است اما روزگاری ناپلئون عقیده داشت که اروپا باید متحد باشد، او یک مرد عادی نبود که با فرمانروایی بر کشور خود خشنود شود. به همین دلیل فرمانروایی فرانسه تنها قسمت کوچکی از آرزوهای او بود و همواره در خیال خود حکومت بر بخش بزرگتری از اروپا را می پروراند و جالب آن است که تاحدی هم به آروزهای خود رسید. در این رابطه در قسمتی از کتاب سرگذشت تمدن می خوانیم : ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: پنج شنبه 86/3/24::: ساعت 12:17 عصر

     
    Epicurus
    اپیکور فیلسوف یونانی (270-343 قبل از میلاد)
    اپیکور (Epicurus) منسوب به یکی از خانواده های فقیر یونان می باشد که پس از چندی به کسب زندگی متوسط و مناسبی توفیق یافت. او که نماینده طبقات مرفه و پیشرو آن دوره بوده است بیش از دیگران مادی و منطقی فکر می کرد. ازجمله اعتقادات او می توان به این مورد اشاره کرد :
    ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: پنج شنبه 86/3/24::: ساعت 12:16 عصر

    Benoit Mandelbro
    مندلبورت در کالج نیوتن کمبریج
    بنوت مندلبورت (Benoit Mandelbrot) در سال 1924 در لهستان بدنیا آمد. پدر او دستفروش لباس های دست دوم بود و مادرش پزشکی می کرد. او مبانی ریاضیات را از دو عموی خود فرا گرفت و به همراه خانواده خود در سال 1936 به فرانسه مهاجرت کرد. در آنجا با کمک یکی دیگر از عموهایش که پروفسور ریاضیات بود اقامت فرانسه را گرفتند.

    ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: پنج شنبه 86/3/24::: ساعت 12:15 عصر

    دریاچه سرگردان –  هدین 1895
    دریاچه سرگردان – هدین 1895

    اولین سفر 1893 - 1897
    سومین سفر هدین به آسیا اولین سفر بزرگ وی محسوب می شود. در سال 1893 از روسیه به قصد شناخت نواحی شمالی تبت و هیمالیا راهی مشرق زمین شد. به منظور شناسایی آسیای مرکزی، فلات پامیر و قرقیزستان کنونی را پشت سر گذاشت. وی نواحی شمالی تبت را در نوردید و به عنوان نخستین کاشف غربی سعی بر صعود به قله 7500 متری مشتاق آتا (Mustagh Ata) نمود که بدلیل عدم وجود امکانات کافی موفق نشد. ادامه مقاله ...

    Akb@r.Hemm@ti ::: پنج شنبه 86/3/24::: ساعت 12:1 عصر

    Entrepreneur
    کارآفرینی می تواند شکل بسیار ساده ای داشته باشد.
    سالهاست که در کشور بحت کارآفرینی مطرح می باشد و مدیران اجرای کشور سعی در تقویت روحیه کارآفرینی در میان مدیران و صنعتگران کشور - بخصوص آنها که جوان هستند - دارند. در این رابطه می خواهیم با لغت Entrepreneur بیشتر آشنا شویم، به چند معنی از این لغت توجه کنید:

    - شخصی که یک فعالیت اقتصادی را شروع و مدیریت می کند. ادامه مقاله ...

    Akb@r.Hemm@ti ::: پنج شنبه 86/3/24::: ساعت 11:46 صبح

    <   <<   6   7   8   9   10   >>   >
    لیست کل یادداشت های دنیای مقالات

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 34
    بازدید دیروز: 56
    کل بازدید :773832

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    مقالات علمی و پژوهشی - دنیای مقالات
    Akb@r.Hemm@ti
    در مورد خودم زیاد مهم نیست

    >> پیوند دنیای مقالات <<

    >>لوگوی دنیای مقالات<<
    مقالات علمی و پژوهشی - دنیای مقالات

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<

    >> فهرست دنیای مقالات <<

    >>بایگانی<<

    >>جستجو در متن و بایگانی دنیای مقالات <<
    جستجو:

    >>اشتراک در دنیای مقالات<<
     



    >>طراح قالب<<