JavaScript Codes بزرگترین سایت جاوا اسکریپت ایران
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زندگینامه مشاهیر جهان - دنیای مقالات
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشمندان، حاکم بر مردم اند . [امام علی علیه السلام]
زندگینامه مشاهیر جهان - دنیای مقالات
  • تماس با من
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • در یاهو
  • فورست ویتاکر

    15 جولای سال 1961

    <فورست ویتاکر> در 15 جولای سال 1961 در <لانگ ویو> واقع در تگزاس چشم به جهان گشود. پدرش <فورست ویتاکرجونیور> کارمند اداره بیمه و فرزند فورست ویتاکر رمان‌نویس بود و مادرش <لورا فرانسیس اسمیت>، شغل آموزگاری داشت. مادرش <لورا> در کنار بزرگ کردن و تربیت فرزندان به دانشگاه می‌رفت و توانست دو مدرک دانشگاهی اخذ کند. فورست، دو برادر به نام‌های <کن> و <دیمون> و یک خواهر بزرگ‌تر به نام <دبورا> دارد. وقتی ویتاکر کوچک بود، خانواده‌اش به لوس‌آنجلس نقل مکان کردند و او در مدرسه جدید به تیم فوتبال پیوست و در قسمت دفاع بازی می‌کرد. مدتی بعد ویتاکر عضو تیم فوتبال دانشگاه <پلی‌تکنیک کالیفرنیا> شد، تا این‌که بالاخره مجبور شد به‌خاطر مصدومیت از ناحیه کمر و ضعیف شدن آن قسمت از بدن، این ورزش را کنار بگذارد. پس از آن او در هنرستان هنرهای زیبای دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در رشته موسیقی اوپرا پذیرفته شد و بعد به گرایش نمایش روی آورد. در سال 1982 در این رشته فارغ‌التحصیل شد و در همان زمان عضو شعبه استودیوی نمایش لندن در کالیفرنیا شد. او در طول مدت تحصیل برای کسب درآمد و رفع احتیاجات خود به شغل راننده تاکسی روی آورد. معروف است که او دیگر عادت کرده بود که شب‌ها افراد مست لایعقل را از کلوپ <هارپ> به خانه‌هایشان برساند. نخستین کارگردانی که ویتاکر را کشف کرد، از او خواست در فیلم <اوپرای گدایان> آواز بخواند.
    ادامه بیوگرافی...

    Akb@r.Hemm@ti ::: سه شنبه 86/10/11::: ساعت 2:21 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    رابین ویلیامز

    کمدین‌ها همواره راهی سخت و طولانی را برای مطرح شدن درسینما طی می‌نمایند. شروع کار آنها خیلی مشکل است زیرا فیلمنامه‌هایی که واقعا خنده‌آور و جذاب باشند کم هستند و اغلب بین کارها فاصله می‌افتد. به همین دلیل معمولا پس از چند فیلم، نوع بازی آنها تکراری می‌شود و تماشاگر را خسته میکنند. هیچ کمدینی هر چندهم که محبوب باشد نمی‌تواند تنها با تکیه بر شخصیت خود و به طور نامحدود به بازی‌های مطلوب ادامه دهد. (ادی ‌مورفی) و (استیو مارتین)مصداق بارز این گفته هستند. آنها هر چقدر هم که تلاش کنند در نهایت تبدیل به یک هنرپیشه معمولی و قابل تحمل می‌شوند. ادامه بیوگرافی...

    Akb@r.Hemm@ti ::: سه شنبه 86/10/11::: ساعت 2:20 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    آلپاچینو

    متولد:25 آوریل 1940

    هنگامی که آلپاچینو با فیلم قهوه چینی به بیست و پنجمین فستیوال بین المللی فیلم تورنتو وارد شد، حضورش همگان را شگفت زده نمود. او به اتفاق روبرت دنیرو بعنوان خدایان بازیگری شور و هیجان بزرگی در فستیوال به راه انداختند که تا آنروز بی سابقه می نمود.

    آلپاچینو که تنها فرزند "سالواتوره" و "رز پاچینو" بود در بیست و پنجم آوریل 1940 در ایتالیا بدنیا آمد و هنگامی که تنها دو سال بیشتر نداشت پدر و مادرش از یکدیگر جدا شدند و از آن پس او با مادرش زندگی می کرد.
    ادامه بیوگرافی...

    Akb@r.Hemm@ti ::: سه شنبه 86/10/11::: ساعت 2:19 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    فرانسیس فورد کاپولا

    آوریل ???? د ر دیترویت میشیگان به دنیا آمد. او یکی از مشهورترین کارگردانان و تهیه کنندگان آمریکایی ایتالیایی تبار سینمای هالیوود است. کاپولا را بیشتر به خاطر ساخت سه گانه پدر خوانده می شناسند.
    کودکی و نوجوانی اش را در نیویورک گذراند. پدرش کارمینه کاپولا آهنگساز و موسیقیدان و مادرش بازیگر بود. او مدرک خود را در ادبیات نمایشی از دانشگاه هوفسترا گرفت و سپس به دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس رفت و به تحصیل در رشته فیلمسازی پرداخت. کار خود را در سینما با دستیاری راجر کورمن شروع کرد.
    ادامه بیوگرافی...

    Akb@r.Hemm@ti ::: سه شنبه 86/10/11::: ساعت 2:18 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    داستین هافمن

    نام : داستین لی هافمن

    تولد : 8 آگوست 1937

    محل تولد : لس آنجلس آمریکا

    خانواده : پدرش یک یهودی روسی الاصل بودکه علاوه بر طراحی مبلمان به عنوان خیاط در کمپانی کلمبیا کار می کردو مادرش یک هنرپیشه آماتور تئاتر بود.

    وقتی در اواخر دهه 60 وارد سینما شد کمتر کسی فکر می کرد که او با این جثه نحیف ممکن است بتواند به یکی از بازیگران صاحب سبک سینمای آمریکا تبدیل شود. راه رفتن او در آن اوایل به دوره گردهای ویلانی می مانست که جز حماقت چیزی را منتقل نمی کرد. خودش می گوید که آن موقع با جین هاکمن (بازیگر فیلم ارتباط فرانسوی) و رابرت دووال (بازیگر فیلم پدرخوانده و کارگردان کنونی) تصمیم گرفتیم تحت هرشرایطی به حرفه مان ادامه بدهیم، حتی اگر از استودیوها بیرونمان بیندازند. زمانی که او وارد سینما شد، کلینت ایستوود با وسترن های اسپاگتی غوغا می کرد، رابرت دنیرو و آل پاچینو هر یک با نقش های بزرگی که ایفا کردند، استعداد فوق العاده خود را به رخ کشیدند و هافمن تازه فهمید که شاید در حساس ترین موقعیت تاریخی وارد سینما شده. در دوره ورود او، ستاره های قدیمی افول کرده بودند و این خود زمینه ای بود برای ورود جوانان پرورش یافته در مکاتب بازیگری.
    ادامه بیوگرافی...

    Akb@r.Hemm@ti ::: سه شنبه 86/10/11::: ساعت 2:16 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    تام کروز

    تام کروز متولد 1962 در سیراکوز نیورک است . کودکی اش را با روئای کشیش شدن سپری گردید . تام تنها پسر از چهار فرزند خانواده ی کولی السفر بود . خانواده اش تقریبا دایما در حال سفر و نقل مکان از شهری به شهر دیگر بودند و همین موضوع سبب شد که تام از دوران کودکی خود تصویر واضح و ثابتی نداشته باشد خودش در مصاحبه ای گفته است : تا رسیدن به سن چهارده سالگی پانزده بار مجبور شدم مدرسه ام را در دو کشور امریکا و کانادا تغییر دهم. پدر و مادرش هم نهایتا از هم جدا شدند و هریک به راه خود رفتند.مادرش پس از مدتی با مردی دیگری ازدواج کرد و به همراه فرزندانش در نیو جرسی ساکن شد . پدر نیز مدتی پس از مدتی در اثر ابتلا به سرطان در گذشت. ادامه بیوگرافی...

    Akb@r.Hemm@ti ::: سه شنبه 86/10/11::: ساعت 2:15 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    برد پیت



    نام اصلی: ویلیام بردلی پیت
    تاریخ تولد : 18 دسامبر 1968
    محل تولد : شاونه ، اوکلاهاما ، آمریکا
    وزن : 72 کیلوگرم
    قد : 183سانتیمتر
    با نام ویلیام بردلی پیت متولد 18 دسامبر 1963 در شاونه ،اوکلاهاما ،آمریکا. برادپیت بزرگ ترین فرزند بین 3 فرزند است. اودر 18 دسامبرسال 1963 میلادی درOklahoma به دنیا آمد. مادر او مشاور مدرسه وپدرش مدیر کارخانه ماشین سازی بود. او به همراه خانواده اش به شهرSpringfield/ missouri می رود ودراین شهر 2 نفر به خانواده آنها اضافه میشود. Douy برادروjulie خواهراو درآنجا بدنیا آمدند.
    ادامه بیوگرافی...

    Akb@r.Hemm@ti ::: سه شنبه 86/10/11::: ساعت 2:14 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    جیم کری

    نام : جیم
    نام خانوادگی : کری
    تاریخ تولد : 17 ژوئن 1962
    محل تولد : نبومارکت واقع در اونتاریو کانادا
    جیم کری در خانواده ای در سطح پایین متولد شد ولی این امر باعث نشد که او نتواند به عنوان یک کمدین وارد عرصه شود. اولین کار کمدی خود را در کلوپ شبانه در حالی انجام داد که تنها 16 سال داشت و جالب آنکه به شدت مورد انتقاد واقع شد تاجایی که حتی حضارین سالن با داد و فریاد و پرتاب اشیا به سویش حمله کردند و او را از سالن بیرون انداختند. اما کری همچنان کار خود را ادامه داد اگر چه هر بار در پی حادثه ای مشابه کلوپ خود را عوض می کرد . این ماجرا ادامه داشت تا اینکه به سن 22 سالگی رسید و توانست پس از مدت ها ناکامی خود را باعنوان کمدین برنامه های زنده تثبیت کند . اینجا بود که به تلویزیون راه پیدا کرد و برای نخستین بار در یک برنامه محصول شبکه « سیت کام» با نام « کارخانه اردک» بازی کند. اگر چه نقش کوتاهش جای کار چندانی نداشت ، اما این امتیاز را فراهم آورد تا با فضای جلوی دوربین آشنا شود.
    ادامه بیوگرافی...

    Akb@r.Hemm@ti ::: سه شنبه 86/10/11::: ساعت 2:11 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    لئوناردو دیکاپریو

    لئوناردو دیکاپریو(جک)

    نام تولد:لئوناردو ویلهلم دی کاپریو

    قد: ???

    ملیت:امریکایی

    تاریخ تولد:?? نوامبر1972

    مکان تولد: هالیوود کالیفرنیای امریکا

    نامزدیهای نافرجام:گیسله بانداچن(مدل برزیلی)
    ادامه بیوگرافی...

    Akb@r.Hemm@ti ::: سه شنبه 86/10/11::: ساعت 2:10 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    Johnny Depp

    جانی دپ سال 1963 در ایالت کنتاکی آمریکا به دنیا آمد و فرزند سنیور جان کریستوفر دپ (مهندس) و بتی سو پالمر (پیشخدمت) می‌‌باشد. در سال ???? همراه با خانواده اش به فلوریدا نقل مکان کرد و در آنجا بزرگ شد . خانواده جانی از نژادهای ایرلندی و آلمانی و امریکایی اصیل می‌‌باشند و این در حالی است که دپ یک نام فرانسوی میباشد .او یک برادر بنام دنیل و یک خواهر بنام کریستی دارد که مدیر برنامه هایش میباشد. ادامه بیوگرافی...

    Akb@r.Hemm@ti ::: سه شنبه 86/10/11::: ساعت 2:6 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    <      1   2   3   4   5   >>   >
    لیست کل یادداشت های دنیای مقالات

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 45
    بازدید دیروز: 46
    کل بازدید :772399

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    زندگینامه مشاهیر جهان - دنیای مقالات
    Akb@r.Hemm@ti
    در مورد خودم زیاد مهم نیست

    >> پیوند دنیای مقالات <<

    >>لوگوی دنیای مقالات<<
    زندگینامه مشاهیر جهان - دنیای مقالات

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<

    >> فهرست دنیای مقالات <<

    >>بایگانی<<

    >>جستجو در متن و بایگانی دنیای مقالات <<
    جستجو:

    >>اشتراک در دنیای مقالات<<
     



    >>طراح قالب<<