JavaScript Codes بزرگترین سایت جاوا اسکریپت ایران
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فرانسیس فورد کاپولا - دنیای مقالات
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
در انتظار فرج باشید و از رحمت خدا نومید مشوید که محبوب ترینِ کارها نزد خداوند ـ عزّوجلّ ـ ، انتظارفرج است، تا وقتی که بنده مؤمن، بر آن مداومت ورزد . [امام علی علیه السلام]
فرانسیس فورد کاپولا - دنیای مقالات
  • تماس با من
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • در یاهو
  • فرانسیس فورد کاپولا

    آوریل ???? د ر دیترویت میشیگان به دنیا آمد. او یکی از مشهورترین کارگردانان و تهیه کنندگان آمریکایی ایتالیایی تبار سینمای هالیوود است. کاپولا را بیشتر به خاطر ساخت سه گانه پدر خوانده می شناسند.
    کودکی و نوجوانی اش را در نیویورک گذراند. پدرش کارمینه کاپولا آهنگساز و موسیقیدان و مادرش بازیگر بود. او مدرک خود را در ادبیات نمایشی از دانشگاه هوفسترا گرفت و سپس به دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس رفت و به تحصیل در رشته فیلمسازی پرداخت. کار خود را در سینما با دستیاری راجر کورمن شروع کرد.

    در سال ???? اولین فیلم خود را ساخت و چهار سال بعد به فیلمنامه نویسی روی آورد و توانست در سال ???? برنده اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی شود. در همان سال کمپانی مستقل فیلم زئوتروپ را همراه با جورج لوکاس تاسیس کرد. اولین فیلم این کمپانی به کارگردانی جورج لوکاس و تهیه کنندگی کاپولا ساخته شد.
    دومین فیلم آنها توانست در پنج رشته از جمله بهترین فیلم نامزد دریافت جایزه اسکار شود. کاپولا در سال???? حالا تو بچه بزرگی هستی را کارگردانی کرد که نامزد نخل طلای جشنواره کن ???? شد. سه گانه پدر خوانده که برای کاپولا شهرت جهانی به همراه آورد در سال های ????، ???? و ???? ساخته شد.

    این فیلم در سال???? برنده اسکار فیلمنامه اقتباسی و نامزد اسکار کارگردانی شد .
    در سال ???? کاپولا توانست برنده اسکار کارگردانی برای پدر خوانده ? شود. این فیلم همچنین اسکار بهترین فیلم و بهترین فیلمنامه اقتباسی را از آن خود کرد. این سال برای کاپولا با موفقیت دیگری نیز همراه بود.
    فیلم مکالمه محصول سال ???? نامزد اسکار بهترین فیلم و فیلمنامه غیر اقتباسی شد. پدر خوانده ? هم در سال ???? نامزد اسکار بهترین فیلم و بهترین کارگردانی شد. «اینک آخرالزمان» (????) نیز در میان آثار کاپولا از جایگاهی ویژه برخوردار است.

    فیلمنامه این اثر را خودش نوشته است. این فیلم در سال ???? نامزد اسکار کارگردانی، بهترین فیلم و فیلمنامه اقتباسی و همچنین برنده نخل طلا و جایزه فیپرسکی جشنواره کن ???? شد. از دیگر کارهای او می توان دراکولای برام استوکر ???? و باران ساز ???? را نام برد .

     

    منبع : جهان فیلم



    Akb@r.Hemm@ti ::: سه شنبه 86/10/11::: ساعت 2:18 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    لیست کل یادداشت های دنیای مقالات

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 12
    بازدید دیروز: 141
    کل بازدید :773754

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    فرانسیس فورد کاپولا - دنیای مقالات
    Akb@r.Hemm@ti
    در مورد خودم زیاد مهم نیست

    >> پیوند دنیای مقالات <<

    >>لوگوی دنیای مقالات<<
    فرانسیس فورد کاپولا - دنیای مقالات

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<

    >> فهرست دنیای مقالات <<

    >>بایگانی<<

    >>جستجو در متن و بایگانی دنیای مقالات <<
    جستجو:

    >>اشتراک در دنیای مقالات<<
     



    >>طراح قالب<<