JavaScript Codes بزرگترین سایت جاوا اسکریپت ایران
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دو برابر شدن احتمال سقط جنین با مصرف روزانه دو فنجان قهوه -? - دنیای مقالات
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حکمت را هرجا که باشد بگیر که حکمت در سینه منافق بالا و پایین می رود تا از آن بیرون آید و در سینه مؤمن کنار همراهانش جای گیرد. [امام علی علیه السلام]
دو برابر شدن احتمال سقط جنین با مصرف روزانه دو فنجان قهوه -? - دنیای مقالات
  • تماس با من
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • در یاهو
  •  


    زنان باردار یا آن دسته از زنانی که قصد باردار شدن دارند، لازم است به طور جدی به ترک مصرف کافئین بیندیشند.

    پزشکان خطرات مصرف کافئین در دوران بارداری را به شاخه های متعددی تقسیم کرده اند.
    مدت ها بود که نوشیدن دو فنجان قهوه در روز در دوران بارداری، بی خطر تلقی می شد، اما تحقیقات جدید نشان می دهد که کافئین، حتی به میزان نسبتا کم، ممکن است خطر سقط جنین در زنان باردار را دو برابر نماید.

    به طور کلی پزشکان در مورد مصرف کافئین در زنان باردار اختلاف نظر دارند، دسته ای بر پرهیز از مصرف آن به شدت تاکید دارند و دسته ای دیگر مصرف نوشیدنی های محرک به میزان متوسط را بی خطر تلقی می کنند.

    هر چند مطالعاتی که پیش از این انجام شده، ارتباط بین مصرف کافئین با افزایش احتمال سقط جنین را به اثبات رسانده است ، اما این مطالعات تنها بر روی مصارف بالا متمرکز بوده اند؛ از آنجاکه در این ارتباط، علل بروز حالت تهوع در ساعات اولیه صبح عنوان نشده بود، متخصصان آن را بحث برانگیز و دارای شبهه برشمردند.

    دل آشوبگی و حالت تهوع در ساعات اولیه صبح که دلیل اصلی اش افزایش میزان هورمونهاست، نه تنها به عنوان یکی از نشانه های کاهش خطر سقط جنین به شمار می رود، بلکه ممکن است منجر به ترک عادت نوشیدن قهوه یا دیگر نوشیدنی های حاوی کافئین در زنان باردار گردد. نکته جالب توجه این است که کاهش یا قطع مصرف کافئین در زنان باردار می تواند به روشنی بیانگر ارتباط بین سقط جنین و مصرف کافئین باشد.

    به منظور حل این معما، یک تیم تحقیقاتی به رهبری دکتر لی (De-Kun Li)، یکی از محققین مرکز Kais Permanente واقع در اوکلند کالیفرنیا، برای اولین بار مطالعه در زمینه یافت و بررسی علل تهوع صبحگاهی را آغاز نمود. نتیجه نشان داد که روزانه نوشیدن ??? میلی گرم کافئین¬¬¬ – مقدار کافئین موجود در دو فنجان قهوه - به میزان قابل توجهی خطر سقط جنین را افزایش می دهد.

    دکتر لی در این باره معتقد است :” زنان باردار یا آن دسته از زنانی که قصد باردار شدن دارند، لازم است به طور جدی به ترک مصرف کافئین بیندیشند - حداقل در سه ماهه اول بارداری - زمانیکه بیشترین سقط جنین اتفاق می افتد.”

    او می افزاید: “زنانی که به طور جدی عادت به قهوه دارند و ناچار به نوشیدن آن هستند، باید میزان مصرفشان را به یک فنجان قهوه در روز محدود نمایند.”

    قهوه، چای و لیموناد از خطرات یکسانی برخوردارند
    منبع کافئین مصرفی چه قهوه یا چای باشد چه لیموناد، تفاوت چندانی نمی کند. مسئله ای که باید در نظر گرفته شود این است که یک فنجان قهوه بسته به نحوه دم کردن آن، ممکن است مقادیر مختلفی کافئین دارا باشد. برخی از مارک های قهوه حاوی مواد اعتیادآور بیشتری هستند. به عنوان مثال یک لیوان متوسط قهوه دم کرده استارباکس، محتوی ??? میلی گرم کافئین است در صورتیکه یک لیوان شیر قهوه با همان سایز ، تنها شامل ?? میلی گرم کافئین است.

    گزارشی از تحقیقات فوق در نشریه زنان و زایمان امریکن ژورنال (American Journal) به چاپ رسیده است که طی آن تیم تحقیقاتی دکتر لی تعداد ???? زن ساکن سانفرانسیسکو را که مابین سالهای بین ???? تا ???? باردار شده بودند، برای مصاحبه در مورد میزان کافئین مصرفی در نظر گرفتند. تعداد ??? نفر از این زنان روزانه حداقل ??? میلی گرم کافئین مصرف کرده اند، ??? نفر، کمتر از ??? میلی گرم کافئین در روز نوشیده اند و نهایتا ??? نفر باقیمانده، هیچ کافئینی مصرف نکرده اند.

    آمار نشان داد که در مجموع ??? نفر از این زنان سقط جنین داشته اند؛ خطر سقط جنین در زنانی که روزانه حداقل ??? میلی گرم کافئین مصرف کرده اند به بیش از دو برابر افزایش یافته است. در این دسته از زنان باردار، احتمال سقط جنین ?? درصد است درحالیکه در زنان بارداری که کافئین مصرف نکرده اند این احتمال به ?? درصد کاهش یافته است.

    منبع:  msnbc.msn.com


    Akb@r.Hemm@ti ::: دوشنبه 87/2/2::: ساعت 4:41 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    لیست کل یادداشت های دنیای مقالات

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 33
    بازدید دیروز: 54
    کل بازدید :772584

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    دو برابر شدن احتمال سقط جنین با مصرف روزانه دو فنجان قهوه -? - دنیای مقالات
    Akb@r.Hemm@ti
    در مورد خودم زیاد مهم نیست

    >> پیوند دنیای مقالات <<

    >>لوگوی دنیای مقالات<<
    دو برابر شدن احتمال سقط جنین با مصرف روزانه دو فنجان قهوه -? - دنیای مقالات

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<

    >> فهرست دنیای مقالات <<

    >>بایگانی<<

    >>جستجو در متن و بایگانی دنیای مقالات <<
    جستجو:

    >>اشتراک در دنیای مقالات<<
     



    >>طراح قالب<<