JavaScript Codes بزرگترین سایت جاوا اسکریپت ایران
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بادام - دنیای مقالات
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ای عایشه ! فروتن باش که خداوند متعال، فروتنان را دوست می دارد و گردن کشان را دشمن می دارد. [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
بادام - دنیای مقالات
  • تماس با من
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • در یاهو
  • میوه اى که سرشار از ویتامین ، قند، کلسیم و مواد چربى است .
    بادام ، میوه درخت بادام است و همه ما کم و بیش با آن آشنا هستیم زیرا درخت بادام از درختانى است که زود به شکوفه مى نشیند و هنگامى که شکوفه هاى آن باز مى شود منظره قشنگى دارد و چترى رنگین و زیبا از گل بر درخت مى پوشاند.
    بادام با این که حجم کمى دارد ولى مواد غذایى آن کامل است و بعلاوه وقتى ما آن را مى خوریم به ذائقه ما خوش مى آید و میل مى کنیم بیشتر و بیشتر بخوریم ولى باید بدانیم که این میوه مغذى وقتى زیاد خورده شود هضم آن سنگین مى شود و موجب ناراحتى معده و دستگاه هاضمه را فراهم مى آورد. 

     در تمام زمانها، بادام میوه اى مطبوع بوده است که هم به عنوان غذا و هم به عنوان دوا از آن استفاده مى کردند. ابوعلى سینا و زکریاى رازى پزشکان دانشمند ایرانى براى نرم کردن سینه ، آرام کردن سوزش ادرار، تقویت معده و ریه و پاک کردن روده ها مصرف آن را تجویز مى کرده اند. زکریاى رازى عقیده دارد که بادام هوش را زیاد کرده و تن را چاق مى کند.
    دانشمندان و پزشکان عصر حاضر هم براى بادام خواص زیادى قایل هستند آنها عقیده دارند که بادام سرشار از ویتامین هاى ((آ)) و ((ب )) قند، املاح ، چربى ، روغن مایع ، مواد سفیده اى است و داراى یک ماده تخمیرى دیاستازیک به نام ((امولسین )) است .
    بادام ، داراى مقدارى آهک و همچنین مقدار قابل توجهى فسفر است که این دو ماده معدنى اثر کاملى بر مغز و سیستم عصبى دارند. اگر بادام سبز داراى 88 درصد آب است وقتى کاملا برسد و خشک شود بیش از 40/4 درصد آب ندارد ولى در عوض مواد چربى آن زیاد مى شود. چنانکه بادام تازه و تر داراى 19/2 درصد چربى ولى بادام خشک داراى 20/54 درصد مواد چربى است و همچنین مواد ازت دار آن از 67/5 درصد به 10/18 درصد افزایش مى یابد.
    پس بادام رسیده و خشک بى اندازه مقوى است و براى کسانى که دچار کمبود کلسیم شده اند غذایى عالى است . به همین جهت به خانمهاى آبستن مصرف آن توصیه مى شود زیرا بادام به همان اندازه که براى زنان باردار مفید است به همان اندازه براى جنین فایده دارد.
    مقدار مصرف بادام باید حداقل در هر روز 6 عدد و حداکثر بیست عدد باشد و باید خوب و به آهستگى جوید و در دهان نرم کرد و با آب دهان مخلوط نمود و بعد فرو داد. بادام را به تنهایى و یا با انجیر و یا عسل مى توان خورد. از بادام شیرین ، روغن مایع شیرینى استخراج مى کنند که حکم مسهل را دارد. مقدار مصرف آن براى اشخاص بزرگ سال شصت گرم و براى بچه ها پانزده تا ده گرم است که باید صبح ناشتا خورد.
    روغن بادام را وقتى برونشها تحریک شده اند مصرف مى کنند، دکتر ((برتوله ))نقل مى کند که دیوسکورید روغن بادام را براى آسان کردن خروج سنگ مثانه تجویز مى کرد. استعمال خارجى روغن بادام تقریبا به همان اندازه مصرف داخلى آن است چنانکه اگر بخواهند امعا را تقویت کنند باید پایین شکم را با روغن بادام صبح و شب مالش دهند.
    خیلى اشخاص نمى دانند که اگر زخم اگزما را با روغن بادام شیرین چرب کنند در بهبود آن تسریع خواهد شد.
    روغن مایع بادام شیرین براى آرام کردن درد گوش خیلى مفید است نیم قاشق قهوه خورى کوچک روغن بادام را شب موقع خواب در گوش ‍ بچکانید و بخوابید به این ترتیب خیلى زود درد گوش شما آرام مى شود. چنانچه روغن بادام شیرین را به اندازه مساوى با کره و کاکائو مخلوط سازید و گرم کنید تا خوب با هم مخلوط شوند پمادى به دست خواهید آورد که براى دستهاى ترک خورده خیلى مفید و موثر است و مخصوصا در زمستانها دستها را نرم نگه مى دارد.
    مخلوط تخم مرغ زده با روغن بادام شیرین داروى آرام بخش براى دردهاى بواسیر است که باید آن را روى موضع مالید.

    شیر بادام
    شیر بادام را براى درمان تشنج ، عفونت معده ، روده ها و مجارى ادرار مصرف مى کنند. مصرف شیر بادام براى معالجه تپش قلب ، سرفه هاى پى در پى نیز فایده دارد و مصرف مى شود.
    براى تهیه شیر بادام باید پنجاه گرم بادام را در آب نیم گرم خیس کنید و سپس پوست بکنید و بعد آن را با کمى آب سرد بکوبید تا خمیرى به دست آید. بعد آن خمیر را در بقیه یک لیتر آب حل کنید و پنجاه گرم عسل به آن اضافه نمایید و سپس از پارچه نازکى آن را بگذرانید تا صاف شود و مصرف کنید:
    خمیر بادام تلخ به جاى صابون در شستشوى زخم اگزما مصرف مى شود. شستشو با این خمیر جوشهاى قرمز پوست را از بین مى برد و همچنین اگر زیر بغل و یا پاها را که اغلب عرق مى کند و بوى بد مى دهد با خمیر بادام تلخ بشویند بوى بد آن را برطرف خواهد کرد.



    Akb@r.Hemm@ti ::: دوشنبه 87/2/2::: ساعت 4:38 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    لیست کل یادداشت های دنیای مقالات

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 37
    بازدید دیروز: 54
    کل بازدید :772588

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    بادام - دنیای مقالات
    Akb@r.Hemm@ti
    در مورد خودم زیاد مهم نیست

    >> پیوند دنیای مقالات <<

    >>لوگوی دنیای مقالات<<
    بادام - دنیای مقالات

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<

    >> فهرست دنیای مقالات <<

    >>بایگانی<<

    >>جستجو در متن و بایگانی دنیای مقالات <<
    جستجو:

    >>اشتراک در دنیای مقالات<<
     



    >>طراح قالب<<