JavaScript Codes بزرگترین سایت جاوا اسکریپت ایران
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دو برابر شدن احتمال سقط جنین با مصرف روزانه دو فنجان قهوه -? - دنیای مقالات
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکس دانش اندوزد و به آن عمل نکند، خداوند روز قیامت وی را نابینا برانگیزد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله ـ خطاب به ابن مسعود ـ]
دو برابر شدن احتمال سقط جنین با مصرف روزانه دو فنجان قهوه -? - دنیای مقالات
  • تماس با من
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • در یاهو
  •  

    دو فنجان قهوه مرز بحرانی مصرف کافئین در زنان باردار

    دو فنجان قهوه مرز بحرانی مصرف کافئین در زنان باردار

    بنا به اظهارات دکتر لی، ??? میلی گرم کافئین در روز را می توان به عنوان یک مرز بحرانی در نظر گرفت که ممکن است نقطه شروع پدیدار شدن خطر سقط جنین باشد، زیرا که میزان متوسط مصرف در افرادی که پذیرش بالای کافئین دارند، روزانه ??? میلی گرم است؛ بدان معنی که نیمی از این زنان روزانه کمتر از ??? میلی گرم کافئین می نوشیدند در نتیجه افراد معتاد به کافئین در نتیجه این تحقیقات تاثیری نداشته اند.

    تیم دکتر لی به منظور بررسی تاثیرات ناشی از احساس تهوع در ساعات اولیه صبح بر تحقیقات فوق، زنانی را که در دوران بارداری تجربه دل آشوبگی و استفراغ داشته و زنانی که این حالات را نداشته اند، به طور جداگانه مورد بررسی قرار دادند. خطر سقط جنین در هر دو گروه تا زمانیکه مقدار مصرف روزانه کافئین آنان بالاتر از ??? میلی گرم باشد ، باقی مانده است .

    به علاوه در ادامه تحقیقات، زنانی را که مصرف کافئین خود را در دوران بارداری کاهش داده اند در مقایسه با گروهی که میزان مصرف روزانه شان حداقل ??? میلی گرم است، مورد بررسی قرار داده و دریافته اند که خطر سقط جنین در دسته دوم کماکان وجود دارد.

    احتمال افزایش خطر حتی پس از بررسی عوامل دیگری چون سن، سقط جنین های قبلی، استعمال دخانیات و مصرف الکل که همگی در سقط جنین تاثیر دارند، همچنان وجود دارد.

    دکتر لی در این باره می گوید: “هرچند چگونگی تاثیر کافئین بر سقط جنین هنوز به طور کامل شناخته نشده است، اما یک تئوری در این زمینه وجود دارد :کافئین با محدود کردن میزان جریان خونی که به جفت می رسد، می تواند اثرات زیانباری بر رشد جنین باقی بگذارد.”

    به طور کلی مصرف کافئین علت اصلی سقط جنین به شمار نمی رود، هر چند در بیش از ?? درصد بارداری های آگاهانه عامل سقط است. بیش از ?? درصد بارداری های ناقص مربوط به عیبها و نقص های کروموزمی موجود در جنین است که از کنترل مادران خارج است.

    نظریات متعدد پزشکان
    پزشکان متخصص زنان و زایمان، روش های مختلفی را در این مورد در پیش گرفته اند، برخی تصمیم دارند در مورد کاهش مصرف قهوه و دیگر نوشیدنیهای کافئین دار به بیماران خود به شدت تاکید نمایند. این گروه از پزشکان معتقدند در کنار آگاهیهای دیگر پیش از زایمان،از قبیل مصرف فولیک اسید و عدم استفاده ازالکل وسیگار، محدود کردن مصرف کافئین به نوشیدن یک فنجان قهوه در روز یا کلا قطع مصرف آن را نیز باید اضافه نمود.

    در عین حال دسته ای دیگر نتایج تحقیقات جدید را کافی نمی دانند و معتقدند مصرف کافئین در حد تعادل در دوران بارداری خطری در بر نخواهد داشت. این گروه نوشیدن دو فنجان قهوه در روز را برای زنان باردار بی ضرر می دانند و بر این باورند که گرچه مطالعات اخیر نشان داده که مصرف کافئین به میزان پایین تر از حد تصور، می تواند آغاز بروز خطرات جدی در زمینه سقط جنین باشد، اما برای رسیدن به نتایج قطعی تر در این باره مطالعات و تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

    به صدا در آوردن زنگ خطر
    به گفته ی محققین و متخصصین هنوز برای به صدا در آوردن زنگ خطر خیلی زود است و مطالعات وسیعی برای اثبات ضررهای ناشی از مصرف کافئین ضروری به نظر می رسد.

    طبیعی است که مادران آینده نصیحت های متناقضی در این رابطه از پزشکان خود بشنوند و نهایتا خودشان تصمیم بگیرند که آیا نوشیدن قهوه یا نسکافه، حتی به مقدار خیلی کم، ارزش چنین ریسکی را دارد یا خیر؟

    تامی پلاتکین اورن (Tammy Plotkin-Oren) یکی از زنان به شدت علاقمند به قهوه، ساکن سانفرانسیسکو که مادر سه دختر نیز می باشد در این باره می گوید:” با آگاهی دادن به مادران باردار، ترک قهوه در دوران بارداری به آسانی امکان پذیر است. ”

    در ادامه اظهارات او آمده که پس از اولین تلاشش در بارداری که با سقط جنین به پایان رسیده، عادت همیشگی اش در نوشیدن قهوه را در زمان بارداری های بعدی اش به طور کامل قطع کرده است. هرچند او امکان ملاقات روزانه با دوستانش به منظور صرف قهوه را از دست داد و به علت ترک کافئین سردردهایش پیشرفت کرد، اما به طور کلی دریافته بود که به آسانی می شود به اعتیاد لگد زد. اورن معتقد است :” این کار چندان دشوار نبود، زیرا من حاضر به انجام هر کاری برای دستیابی به یک بارداری موفق بودم. ”

    منبع : msnbc.msn.com


    Akb@r.Hemm@ti ::: دوشنبه 87/2/2::: ساعت 4:30 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    لیست کل یادداشت های دنیای مقالات

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 13
    بازدید دیروز: 54
    کل بازدید :772564

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    دو برابر شدن احتمال سقط جنین با مصرف روزانه دو فنجان قهوه -? - دنیای مقالات
    Akb@r.Hemm@ti
    در مورد خودم زیاد مهم نیست

    >> پیوند دنیای مقالات <<

    >>لوگوی دنیای مقالات<<
    دو برابر شدن احتمال سقط جنین با مصرف روزانه دو فنجان قهوه -? - دنیای مقالات

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<

    >> فهرست دنیای مقالات <<

    >>بایگانی<<

    >>جستجو در متن و بایگانی دنیای مقالات <<
    جستجو:

    >>اشتراک در دنیای مقالات<<
     



    >>طراح قالب<<