JavaScript Codes بزرگترین سایت جاوا اسکریپت ایران
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هفت افسانه پزشکی که حتی پزشکان باور دارند! - دنیای مقالات
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
برای نمازگزار، محبّت فرشتگان و هدایت و ایمان و نور معرفت است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
هفت افسانه پزشکی که حتی پزشکان باور دارند! - دنیای مقالات
  • تماس با من
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • در یاهو

  • -گوشت بوقلمون موجب ایجاد کسالت و خواب آلودگی می شود.
    -مطالعه در نور کم، موجب ضعیف شدن چشم می شود.
    -یک فرد بزرگسال باید درطول روز حد اقل هشت لیوان آب بنوشد.

    براساس گزارش نشریه پزشکی بریتانیا، اینها برخی از ادعاهای غیرواقعی و نادرست پزشکی هستند که حتی پزشکان نیز آنهارا باورکرده اند.
    تحقیقگران دانشکده پزشکی دانشگاه ایندیانا، فهرستی را از اظهارات رایج پزشکی تهیه کرده اند، که مورد قبول پزشکان و عموم مردم قرارگرفته است.
    آنها شایعاتی را شامل این لیست کرده اند، که درموارد گوناگون از زبان پزشکان شنیده اند. نتیجه این تحقیق یک فهرست هفت بخشی متشکل از ادعاهای غیر واقعی در زمینه پزشکی و سلامتی است، که بطور گسترده از سوی پزشکان یا رسانه ها تکرار می شوند اما هیچ گونه پایه و اساس علمی ندارند.
    دکتر ریچل سی وریمن، و دکتر ارون ایی کرول، نویسندگان این مطالعه گفتند با وجود اینکه پزشکان می دانند یک پزشک خوب باید دائما درحال فراگیری و کشف اطلاعات جدید باشد، اما آنها اکثر اوقات فراموش می کنند که اعتقادات پزشکی موجود خود را مجددا مورد بازنگری قراردهند.
    ریچل سی وریمن و اورن ای کرول در گزارش تحقیقاتی خود می نویسند: «این باورهای نادرست و غیر واقعی پزشکی، تنها یک یادآوری ساده و شوخ طبعانه برای آن است که فراموش نکنیم اطلاعات ما ممکن است نادرست باشد و باید دیگر اشتباهاتی که ممکن است ناخواسته وارد باورها و یا تجویزات پزشکی ما شده اند را مورد پرسش و بازنگری قرار دهیم.»


    هشت لیوان آب در روز
    نویسندگان این مقاله با وجود اینکه با چندین توصیه اثبات نشده در این زمینه، به ویژه در مطبوعات برخورده اند اما هیچ گونه مدرک علمی برای این اظهارنظر به دست نیاورده اند.
    آنها می گویند منبع این نظریه ممکن است از مقاله ای سرچشمه گرفته باشد که در سال ???? توسط شورای ملی تحقیقات، بخشی از آکادمی علمی ملی منتشر شد و درآن «میزان مناسب» مصرف آب برای بزگسالان، دو و نیم لیتر در روز قید شده بود. درحالی که درجمله آخر این مقاله آمده است که بخش عمده این آب، به طور طبیعی از طریق غذای روزانه فرد وارد بدن انسان می شود.
    دکتر وریمن و دکتر کرول می گویند: «جمله بسیار مهم آخر این مقاله ازنظر افتاده است و ممکن است مقاله اشتباها اینگونه تعبیر شده باشد، که نوشیدن هشت لیوان آب در روز را برای فرد بزرگسال توصیه می کند.»
    آنها اضافه می کنند: «مطالعات موجود نشان می دهد که میزان کافی مایعات معمولا با نوشیدن آب میوده، شیر و یا نوشیدنی های گرمی که فرد در طول روز مصرف می کند، وارد بدن او می شود.»


    ?? درصد مغز
    نویسندگان این مطالعه می گویند باور به این امر که ما تنها ده درصد از قابلیت مغز خود را استفاده می کنیم، تغریبا به مدت یک قرن است که شایع شده است.
    گاه این ادعا به آلبرت آینشتاین نسبت داده می شود، اما هیچ گونه مرجع علمی و یا بیانه ای در این زمینه به ثبت نرسیده است.
    نزدیکترین مرجع به این ادعا به گفته نویسندگان این مطالعه به سال ???? میلادی باز می گردد و این ادعا اغلب اوقات توسط افرادی بازگو می شود که از قدرت تزکیه نفس و خود بهینه سازی حمایت می کنند.
    با این وجود نویسندگان می گویند مدارک به دست آمده از افرادی که آسیب مغزی دیده اند، به همراه دیگر مطالعات مربوط به مغز نشان می دهد که افراد بیش از ده درصد مغز خود را استفاده می کنند.
    نویسندگان مقاله می گویند: «تعداد بیشماری از مطالعات مربوط به مغز نشان می دهد که هیچ قسمتی از مغز کاملا ثابت و غیرفعال نیست.»


    رشد مو و ناخن پس ازمرگ
    این ادعا بارها در فیلم ها و شوهای تلوزیونی تکرار شده است اما واقعیت ندارد.
    رشد مو و ناخن مستلزم «فعل و انفعالات پیچیده هورمونی است» که بلافاصله پس از مرگ متوقف می شوند.
    دلیل این اعتقاد قدیمی نیز می تواند این باشد که با کم شدن آب بدن فرد پس از مرگ، و جمع شدن متعاقب پوست نازک بدن، این خیال باطل متبادر به ذهن شود که ناخن و مو رشد کرده است.


    رابطه تراشیدن موی بدن و رشد سریعتر آن
    این باور رایج نیز معمولا از طریق مطبوعات و رسانه ها تقویت می شود.
    یک آزمایش بالینی درسال ???? ثابت کرد که تراشیدن مو هیچ گونه تاثیری بررشد آن ندارد.
    این اکتشاف توسط مطالعات جدیدتر نیز تایید شده است. وقتی که مو پس از تراشیده شدن مجددا رشد می کند، به نظر زبر تر می رسد زیرا نوک آن به باریکی موی نتراشیده نیست.
    همچنین به نظر تیره تر می رسد، زیرا مانند موی قبلی تحت شعاع نور آفتاب قرار نگرفته است.


    مطالعه در نور کم
    به گفته نویسندگان این تحقیق، باور بر این امر که نورکم موجب تضعیف دید و چشم انسان می شود، تنها به خستگی چشم بازمی گردد.
    نور ضعیف موجب می شود فرد برای تمرکز بر لغات به چشمان خود فشار وارد آورد.
    این حرکت متعاقبا باعث می شود که فرد کمتر پلک بزند و به این ترتیب کره چشم خشک تر می شود. بنابر این مطالعه در نور ضعیف برای چشم ناراحت کننده است، اما هیچگونه آسیب دائمی بر آن وارد نمی کند.


    خواب بعد از بوقلمون
    این ادعای غیرواقعی که گوشنت بوقملون آدم را خواب آلود می کند، در این حقیقت ریشه دارد که گوشت بوقلمون حاوی اسید آمینه «تریپتوفان» است، که در پروتئین یافت می شود و برای بدن انسان ضروری است.
    مطالعات علمی نشان داده است که اسید آمینه تریپتوفان بر خواب و خلق و خوی انسان تاثیر دارد.
    با این حال میزان این اسید آمینه در گوشت بوقلمون استثنایی نیست. این باور که فرد بعد از خوردن گوشت بوقلمون خواب آلود می شود، احتمالا به این خاطر به وجود آمده است که بدن انسان برای هضم غذا، آن هم پس از صرف یک پرس غذای مفصل، انرژی بیشتری صرف می کند.
    همچنین جریان خون و اکسیژن در مغز کاهش می یابد.
    مردم در آمریکا معمولا درطول تعطیلات رسمی و عیدها بیشتر غذای سنگین می خوردند و گوشت بوقلمون از جمله غذاهای مرسوم در این ایام بشمار می آید.


    مضرات موبایل در بیمارستان
    گزارش های ثابت نشده حاکی از آن است که تلفن های موبایل موجب ایجاد اعلان خطرهای مصنوعی بر روی صفحه های مونیتورکامپیوترها و سوء عمل در دستگاه های برقی نظیر پمپ های تزریقی می شوند.
    پس از انتشار یک مقاله پزشکی، که پیش از سال ???? میلادی دررابطه با یکصد گزارش مربوط به این سوء ظن منتشر شده بود، و درآن قید شده بود که ممکن است تلفن های موبایل موجب اختلالات مغناطیسی دردستگاه های برقی بیمارستانها شود، مقاله مفصلی پیرامون این مطلب در صفحه اول روزنامه والستریت جورنال منتشر شد.
    از آن پس بسیاری از بیمارستان ها استفاده از تلفن های موبایل را در داخل بیمارستان ها ممنوع اعلام کردند.
    اما نویسندگان این تحقیق می گویند هیچ گونه مدرک علمی دراین رابطه به دست نیاورده اند.

     

    منبع : روزانه



    Akb@r.Hemm@ti ::: سه شنبه 86/10/11::: ساعت 2:44 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    لیست کل یادداشت های دنیای مقالات

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 47
    بازدید دیروز: 36
    کل بازدید :772493

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    هفت افسانه پزشکی که حتی پزشکان باور دارند! - دنیای مقالات
    Akb@r.Hemm@ti
    در مورد خودم زیاد مهم نیست

    >> پیوند دنیای مقالات <<

    >>لوگوی دنیای مقالات<<
    هفت افسانه پزشکی که حتی پزشکان باور دارند! - دنیای مقالات

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<

    >> فهرست دنیای مقالات <<

    >>بایگانی<<

    >>جستجو در متن و بایگانی دنیای مقالات <<
    جستجو:

    >>اشتراک در دنیای مقالات<<
     



    >>طراح قالب<<