JavaScript Codes بزرگترین سایت جاوا اسکریپت ایران
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کتاب زندگی هنرمندان - دنیای مقالات
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و چون دهقانان انبار هنگام رفتن امام به شام او را دیدند ، براى وى پیاده شدند و پیشاپیش دویدند . فرمود : ] این چه کار بود که کردید ؟ [ گفتند : عادتى است که داریم و بدان امیران خود را بزرگ مى‏شماریم . فرمود : ] به خدا که امیران شما از این کار سودى نبردند ، و شما در دنیایتان خود را بدان به رنج مى‏افکنید و در آخرتتان بدبخت مى‏گردید . و چه زیانبار است رنجى که کیفر در پى آن است ، و چه سودمند است آسایشى که با آن از آتش امان است . [نهج البلاغه]
کتاب زندگی هنرمندان - دنیای مقالات
  • تماس با من
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • در یاهو

  • مترجم: علی اصغر قره باغی
    تعداد صفحات: 991
    قیمت: 12000 تومان
    شابک: 6-978-471-964
    قطع: وزیری
    نوبت چاپ: اوّل
    شمارگان: 2200


    معرفی کتاب:

    «زندگی هنرمندان» عنوان کتابی است تالیف «جورجو وازاری» که برگردان وویرایش‌آن‌توسط‌ «علی‌اصفر‌‌قره باغی» ‌صورت پذیرفته وبا‌همکاری‌پژوهشگاه فرهنگ‌‌و‌هنر‌اسلامی،‌در991 صفحه ‌و شمارگان 2200 نسخه به بازار کتاب عرضه شده است.
    این کتاب که نام کامل آن « زندگی برجسته ترین نقاشان،پیکره سازان ومعماران» است از سدۀ هفدهم به این سو بارها در سراسر جهان به زبانهای گوناگون ترجمه وبه عنوان معتبرترین‌ماخذ برای مطالعۀ هنر دوران رنسانس به آن استنادشده است و پس از‌چهارصد وسی وپنج سال که از انتشارآن می گذرد،سرانجام درنخستین سال‌های هزارۀ سوم توسط انتشارات سوره مهر به فارسی برگردانده شد.
    این‌کتاب‌در‌سه‌بخش‌«‌رنسانس‌آغازین»‌،‌«‌رنسانس میانه»‌و«اوج رنسانس» ؛ ‌هنر دوران‌رنسانس را مورد بررسی قرارداده است .وازاری خواننده را از میان اوراق تاریخ رنسانس گذر می دهد وبا ذهنی فرهیخته وتعلیم یافته نخستین نشانه ها وآغازگاه ها را می نمایاند ونشان می دهد که‌هنر‌برای‌رسیدن‌به قله‌های‌رنسانس‌چه فراز ونشیب‌ها و دشواریها‌را‌پشت‌سرگذاشته است.
    تئوری هنر وازاری اگر چه اندکی پیچیده ومغشوش و متاثر از زبان مبهم اما هشدار دهنده‌ی نوافلاطونی‌است،با این همه باید این واقعیت را نیز‌در‌نظر‌داشت‌که‌اندیشه‌های‌ نوافلاطونی و شوریدگی‌های‌ربانی‌سدۀ شانزدهم،‌زبان نامفهوم هنر را با نوعی تفکر عارفانه درمی آمیخت.
    قابل‌ذکراست‌بسیاری‌از‌پژوهشگران‌ و تاریخ‌نگاران‌و‌بسیاری‌از‌هنرشناسانی‌چون‌یوآخیم‌وینکلمان، یاکوپ بورکهارت،هاینریش ولفلین و… وازاری را سلسله دار یک تحول فرهنگی دانسته و خود را مدیون آغازگری ورهنمودهای ایشان می دانند.
    لازم به یادآوری است وازاری درسال‌1511در شهر آرتسو ایتالیا به دنیا آمد ، درسال 1524 پدرش او را نزد « میکل آنجلو » برای آموختن طراحی به فلورانس فرستاد و بعد ها در همین شهر سکنی گزید.درسال 1571 پس از پایان موفقیت آمیز« سالارییا » در واتیکان ،پاپ او را به مقام « شهسوار مهمیز طلایی» مفتخر می‌کند و پس از عمری که بیشتر آن در سفرهای تحقیقی ، کاری ونقاشی‌سپری‌شد‌هنگام‌نقاشی‌دیوارنگاره‌ی‌گنبد فلورانس در‌2 سالگی دیده برجهان فروبست.



    Akb@r.Hemm@ti ::: دوشنبه 86/7/16::: ساعت 5:26 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    لیست کل یادداشت های دنیای مقالات

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 82
    بازدید دیروز: 56
    کل بازدید :773880

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    کتاب زندگی هنرمندان - دنیای مقالات
    Akb@r.Hemm@ti
    در مورد خودم زیاد مهم نیست

    >> پیوند دنیای مقالات <<

    >>لوگوی دنیای مقالات<<
    کتاب زندگی هنرمندان - دنیای مقالات

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<

    >> فهرست دنیای مقالات <<

    >>بایگانی<<

    >>جستجو در متن و بایگانی دنیای مقالات <<
    جستجو:

    >>اشتراک در دنیای مقالات<<
     



    >>طراح قالب<<