JavaScript Codes بزرگترین سایت جاوا اسکریپت ایران
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گیاهان و میوه جات - دنیای مقالات
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
راهنمایی کامیاب تر از دانش نیست . [امام علی علیه السلام]
گیاهان و میوه جات - دنیای مقالات
  • تماس با من
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • در یاهو
  •  
    crystallized fruit
    نمونه میوه کریستالی شده
    روش کریستالیزه کردن میوه، یکی از راههای نگهداری میوه در دوران گذشته بوده است و امروزه این میوه ها به عنوان شیرینی های بسیار لوکس و گران قیمت در بازار عرضه میشوند. در حال حاضر قیمت 250 گرم آن 8.5 یورو است که چیزی حدود 5-6 عدد میوه خواهد بود. روش سنتی بعضی از این کارخانه ها بسیار مفصل و طولانی است که طبعا دلیل موجهی برای گران قیمت بودن این محصول است. یکی از این تولید کنندگان کارخانه mademoiselle mela است که روش کار خود را این طور توضیح داده است: ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: سه شنبه 86/4/19::: ساعت 7:16 عصر

    Tea Farm
    مزرعه چای
    براساس یک داستان قدیمی حدود پنجهزار سال قبل تعدادی برگ چای دراثر وزش باد به درون یک فنجان آب داغ که در دست "شن نونگ" امپراتور چین بود، افتاد و حاکم نتیجه این حادثه را به عنوان یک تحول بزرگ برای آب ساده وبی طعم اعلام کرد. در پی آن مصرف چای همه گیر شد.

    در تحقیقات امروزه مشخص شده چای ممکن است در کاهش خطر برخی بیماریهای مزمن عمده مثل سکته، حمله قلبی و بعضی سرطانها مفید باشد، این مطلب را دکتر جان وایسبرگر ، عضو بلند پایه موسسه بهداشت آمریکا، واقع در یک مرکز تحقیقاتی در نیویورک اعلام میکند. ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: شنبه 86/4/9::: ساعت 7:10 عصر

    Lemon
    لیمو سرشار از خواص درمانی
    آب لیمو ترش و اسانس آن برای بدن، ذهن و روح بسیار مفید است. اسانس لیمو به واسطه انرژی زا بودن آن مشهور است. در کشور ژاپن به واسطه اثرات شاداب کننده و فرح بخش این اسانس، آن را به هنگام کارکردن کارمندان در فضا منتشر میکنند. همچنین میتوان از چند قطره از اسانس لیمو به عنوان بخور استفاده کرد، یا مقداری ازآن را در وان حمام ریخت. این کار باعث سرحال شدن کلیه اعضا بدن میشود. البته نباید هرگر اسانس لیمو را بدون رقیق کردن برروی پوست بکار برد زیرا باعث بروز مشکلات پوستی میشود.
    ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: شنبه 86/4/9::: ساعت 6:38 عصر

    Autumn Leaf
    رنگهای زیبای برگ در پاییز
    همه ما از رنگهای زیبای برگ ها در پاییز لذت می بریم. آیا تا بحال فکر کرده اید که چرا رنگ برگها در پاییز به اینصورت رنگارنگ می شود؟ برای دانستن این موضوع قبلا" باید نگاهی به ساختمان برگ گیاهان بیندازیم.

    ادامه مطلب...

    Akb@r.Hemm@ti ::: چهارشنبه 86/3/23::: ساعت 2:39 عصر

    Cacao Tree
    درخت کاکائو
    شاید بدانید که شکلات از دانه های میوه درخت کاکائو تهیه میشود. درخت کاکائو با نام علمی تئوبروما (Theobroma) شناخته میشود که ترکیبی یونانی به معنای غذای خدایان است. (theo به معنای خدا و bromine/brosis به معنای غذا)
    ادامه مطلب...

    Akb@r.Hemm@ti ::: چهارشنبه 86/3/23::: ساعت 2:37 عصر

    Zingiber officinale
    زنجبیل (Zingiber officinale)
    اگر به کشیدگی عضله دچار شده اید ، گلودرد دارید و یا از بیماری مسافرت در رنج هستید برای خود یک تونیک زنجبیل درست کنید ومیل نمائید تا به قدرت شفا بخش فوق العاده آن پی ببرید. زنجبیل فواید فراوانی برای سلامتی دارد. مطلب ما درباره ساقه گرد پیچ خورده ای است که گاهی برای غذا سرخ کردنی از آن استفاده میشود .
    ادامه مطلب...

    Akb@r.Hemm@ti ::: چهارشنبه 86/3/23::: ساعت 2:32 عصر

    Corn


    آمریکایی ها اولین استفاده کنندگان از ذرت بودند
     
    ذرت تا قبل از سال 1492 میلادی (سال کشف آمریکا) در قاره آسیا، اروپا و آفریقا بعنوان یک گیاه زراعی شناخته شده نبود. اما این گیاه را از قرنها قبل در آمریکا مرکزی می شناختند و توسط مردم سرخ پوست آمریکا کشت می شد و بهمین سبب نام لاتین آن از یکی از طوایف سرخ پوست بنام Marisi Mahig گرفته شده است.

    کریستف کلمب کاشف آمریکا برای اولین بار دانه ذرت را از آمریکا به اروپا برد و نام Mais را به آن داد. سپس طی سالیان دراز بذر ذرت از طریق کشور پرتقال به آفریقا و جنوب اروپا تا هندوستان و چین برده شد. حدس زده می شود که دانه این گیاه مانند غلات دارای پوشینه هایی بوده و بر حسب جهش بصورت بلال امروزی درآمده است.

    ادامه مطلب...

    Akb@r.Hemm@ti ::: سه شنبه 86/3/22::: ساعت 2:55 عصر

    فلفل که به فلفل قرمز نیز معروف است، برای اولین بار از سوی سرخپوستان "کاراییب" به خارج آمریکا معرف شد. از آن زمان به بعد شهرت این گیاه فراگیر شده است، و به عنوان یک چاشنی مهم به ویژه در طبخ "کاجون و کرول" و در کازینوهای جنوب شرق آسیا، چین، جنوب ایتالیا و مکزیک

    http://poroge.mihanblog.com    دنیای مقاله

    ادامه مطلب...

    Akb@r.Hemm@ti ::: یکشنبه 86/3/20::: ساعت 4:43 عصر

    <      1   2      
    لیست کل یادداشت های دنیای مقالات

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 28
    بازدید دیروز: 41
    کل بازدید :772336

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    گیاهان و میوه جات - دنیای مقالات
    Akb@r.Hemm@ti
    در مورد خودم زیاد مهم نیست

    >> پیوند دنیای مقالات <<

    >>لوگوی دنیای مقالات<<
    گیاهان و میوه جات - دنیای مقالات

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<

    >> فهرست دنیای مقالات <<

    >>بایگانی<<

    >>جستجو در متن و بایگانی دنیای مقالات <<
    جستجو:

    >>اشتراک در دنیای مقالات<<
     



    >>طراح قالب<<