JavaScript Codes بزرگترین سایت جاوا اسکریپت ایران
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پزشکی و سلامت - دنیای مقالات
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش راهنمای عمل و عمل ظرف فهم است . [امام سجّاد علیه السلام]
پزشکی و سلامت - دنیای مقالات
  • تماس با من
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • در یاهو
  •  

    این جمله بی شباهت به طرح داستان یک فیلم علمی تخیلی نیست :میکربها و باکتریها درون یک موشک به فضا میروند و قویتر و مرگ آورتر از قبل باز میگردند. تنها تفاوت این ماجرا با فیلم این است که این یکی واقعیت دارد.

    نام: باکتری سالمونلا (Salmonella) که بیش از هر چیز به عنوان عامل اصلی مسمومیتهای غذایی شناخته میشود.
    سفر: شاتل فضایی STS-115، سپتامبر 2006.
    دلیل سفر: دانشمندان مشغول تحقیق بر روی تاثیرات سفر فضایی بر روی میکربها هستند، به همین دلیل تعدادی از آنها را –که با دقت بسته بندی شده اند- با خود به سفر برده اند.
    نتیجه: موشهایی که با مواد غذایی آلوده به میکربهای فضایی تغذیه شده اند، سه بار بیش از موشهای دیگر در مرض بیماری قرار دارند و زودتر از موشهایی که با غذای آلوده به میکربهای مشابه و به فضا نرفته تغذیه شده اند، میمیرند.  ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: دوشنبه 86/7/9::: ساعت 10:37 صبح

     

    تنفس، اولین چیزی است که هنگام بروز احساسات یا خستگی و فشارهای جسم و روحی، تحت تاثیر قرار میگیرد.
    زندگی، به نفسهایی که میکشیم وابسته است و اهمیت آموزش و اجرای روشهای صحیح تنفس نزد استادان فنون ورزشی و تندرستی بر کسی پوشیده نیست. بدن ما برای فعالیت صحیح و مطلوب و همچنین دور انداختن مواد زائدی چون مونواکسید کربن، نیازمند مقدار زیادی اکسیژن است.

    در واقع تمام سلولهای بدن ما نیازمند مقدار زیادی اکسیژن هستند. امروزه تعداد بسیاری از افراد به آنچه میخورند و مینوشند توجه کرده و آگاهانه عمل میکنند، اما تعداد کسانی که درباره تنفس فکر میکنند، بسیار اندک است. ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: دوشنبه 86/7/9::: ساعت 10:33 صبح

     

    دوستان شما هم میتوانند بر رژیم شما تاثیر بگذارند.
    تحقیقات جدید به پرسشی که مدتها ذهن بسیاری از افراد چاق را به خود مشغول کرده بود، پاسخ داده است: آیا دوستان و اطرافیان در چاقی من موثرند؟ بله، آنها بدون شک موثر هستند. معمولا این دوستان یا خودشان اضافه وزن دارند یا افرادی پرخور هستند.

    به مصداق ضرب المثل "کبوتر با کبوتر، باز با باز.." همه ما تمایل داریم اوقات خود را با افرادی بگذرانیم که شبیه خودمان باشند. در حضور چنین افرادی احساس آرامش میکنیم. شخصی که مشکل اضافه وزن دارد، احتمالا علاقه چندانی به وقت گذرانی با شخصی باریک اندام یا دوستی که رژیم دارد، نشان نمیدهد. او احتمالا با این افکار خود را معذب میکند که برای نزدیکی با این افراد یا باید رژیم بگیرد یا بهتر است لاغر باشد. ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: دوشنبه 86/7/9::: ساعت 10:30 صبح

    هیچ کس، به غیر از یک متخصص روده و مقعد، دوست ندارد در مورد بواسیر صحبت کند. اطلاعات کمی در مورد این بیماری در میان عموم وجود دارد، و از طریق رسانه های گروهی نیز اطلاعات کمی ارائه می شود، از اینرو افراد معمولاً تصور می کنند که این بیماری جزء بیماری های نادر است. درصورتی که برخلاف این تصور، افراد بسیار زیادی به آن مبتلا می شود. برطبق تحقیقاتی که در سال 1991 بر این بیماری انجام گرفت، مشخص شد که حدود 100 میلیون امریکایی به آن مبتلا هستند.
    مبتلایان بسیاری، احتمالاً از روی خجالت، به دنبال درمان آن برنمی آیند. برای این دسته از افراد، عمل دفع و نشستن بر سطوح سفت و سخت، بسیار دردناک و عذاب آور خواهد بود.
    اما برای مبتلایان و همچنین آن دسته از افراد که به این بیماری مبتلا نیستند خبر خوبی داریم: راه های بسیاری برای پیشگیری و درمان این بیماری وجود دارد. 
    ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: پنج شنبه 86/7/5::: ساعت 3:21 عصر

    کـم خـونــی و یا آنمی(ANEMIA) زمانی بروز می کـنـد کـه سـطـح هـمـوگـلـوبـیــن(HEMOGLOBIN) خون شما کاهش می یابد. هموگلوبین پروتئین گویچه های سرخ خون است که اکسیژن را از ریه ها به تمام نقاط بدن حمل میکند.رنگ قرمز خون نیز بخاطر وجود هموگلوبین میباشد. سـلولـهای قرمـز خون در مغز استخوان های بزرگ بدن (مثل استخوان لگن) تولید می شـوند. مـغـز اسـتـخــوان بـــرای ســـــاخت هـمـوگـلـوبیـن و گـویچــه های قرمز به آهن، ویتامین B12 و اسـیـد فـولـیک نیاز دارد. یک علت شایع کم خونی فقر آهن میباشد.
    ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: جمعه 86/6/30::: ساعت 5:1 عصر

     

    کنسرسیوم بارکد حیات
    آژانسهای فدرال به کار بر روی پروژه ای جاه طلبانه پرداخته اند و آن گردآوری "بارکد" (barcode) های DNA تمام 1.8 میلیون گونه موجودات زنده زمین است، پروژه ای که میتواند به خریداران در تهیه محصولات غیر تقلبی کمک کند و به خلبانان نشان دهد که چگونه به سلامت از کنار پرندگان عبور کنند.

    گروهی از دانشمندان از حدود 50 کشور برای نظارت بر ایجاد یک بانک اطلاعاتی جهانی برای تکه های ریز اطلاعات ژنتیکی، گردهم آمده اند. این کار که DNA barcoding نام دارد، به دانشمندان امکان میدهد که برای تشخیص یک گونه یا نژاد از روی نمونه بافت یا قطعه ای از اطلاعات ژنتیکی، تنها یکی دو ساعت زمان در آزمایشگاه و هزینه ای معادل 2 دلار مصرف کنند. ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: جمعه 86/6/30::: ساعت 12:34 عصر

     

    آیا شما از آن دسته افرادی هستید که هنگام نگرانی، نا آرامی یا تنها از سر بی حوصلگی، انگشت به دهان برده و ناخنهای خود را میجوید؟ آیا ناخنهای شما از شدن جویده شدن رشته رشته شده یا از شدت کوتاه شدن به سادگی زخمی و خون آلود میشود؟

    جویدن ناخن چیزی بیش از یک عادت بد است. پزشکان میگویند که این کار یکی از رایجترین نشانه های اضطراب یا ناهنجاریهای وسواس گونه به خصوص در نوجوانان و کودکان سنین دبستان است و میتواند به از شکل افتادگی عضو و عفونتهای جدی منجر شود.

    آلن ریموند ون آبه (Alain-Raymond van Abbe) یکی از توسعه دهندگان سابق صنعت آرایش و بهداشت، تعداد جوندگان ناخن در سراسر جهان به بیش از 600 میلیون نفر میرسد. او متوجه شد که جویدن ناخن به قدری رواج دارد که میتوان تنها برای درمان همین مشکل، کار تجاری بزرگی راه اندازی کرد. ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: جمعه 86/6/30::: ساعت 12:22 عصر

     

    یک تصویر هنری DNA از استودیوی DNA 11
    یک نمونه گیری کوچک از بزاق و سلولهای داخل دهان میتواند کلید حل پرونده های جنایی و تشخیص والدین اصلی یک شخص را در اختیار مسئولین بگذارد، اما مدتی است که کدهای ژنتیکی DNA در عالم هنر نیز محبوبیت فراوانی یافته است.

    پرونده های ژنتیکی با خطوط ساده و الگوهای هندسی خود دارای مشخصات کامل یک اثر هنر مدرن هستند و این خاصیت موجب شده است تا تصاویر DNA یا دیوکسی ریبونوکلئیک اسید، به معنای واقعی کلمه منحصر به فردترین تصویری باشند که شخص میتواند به عنوان یک اثر هنری به دیوار بیاویزد. ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: یکشنبه 86/6/18::: ساعت 12:42 عصر

     

    اتفاقات نزدیک به مرگ باعث تجربه خروج از بدن می شوند.
    این آزمایش که در نشریه ساینس (Science journal) به آن پرداخته شده است، توضیحی علمی برای پدیده ای ارایه کرده که یک نفر از هر ده نفر آنرا تجربه کرده است. دو تیم با استفاده از عینکهای حفاظ دار مخصوص واقعیت مجازی، مغز را گمراه کرده و کاری میکنند که شخص تصور کند بدنش در جای دیگری قرار گرفته است.

    این خطای باصره به علاوه احساس اینکه بدن واقعی آنان لمس میشود، موجب میشود که احساس حرکت در خارج از جسم فیزیکی در داوطلبان ایجاد شود. محققین میگویند که این یافته ها موارد استفاده سودمندی خواهد داشت، از جله اینکه موجب میشود بازیهای ویدئویی به مرحله تازه ای از واقعیت مجازی وارد شوند و بازیکنان واقعا احساس کنند وارد بازی شده اند. ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: یکشنبه 86/6/18::: ساعت 12:40 عصر

     

    مکملهای غذایی وی-آلبومین پروتئینهای پر کیفیت طبیعی هستند.
    پروتئین وی (Whey)
    پروتئین وی به مجموعه ای از پروتئینهایی گلبولوار یا دانه ای گفته میشود که میتوان آنها را از تجزیه آب پنیر یا وی- یک محصول جانبی تولید پنیر که از شیر گاو گرفته میشود- به دست آورد.


    این پروتئین معمولا ترکیبی از بتا-لاکتوگلوبولین (beta-lactoglobulin) (حدود 65%)، آلفا-لاکتا آلبومین (alpha-lactalbumin) (حدود 25%) و سرم آلبومین (serum albumin) (حدود 8%) است. پروتئین وی، در میان تمام انواع پروتئین شناخته شده از بالاترین ارزش غذایی برخوردار است. ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: یکشنبه 86/6/18::: ساعت 12:30 عصر

    <      1   2   3   4   5   >>   >
    لیست کل یادداشت های دنیای مقالات

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 21
    بازدید دیروز: 117
    کل بازدید :773936

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    پزشکی و سلامت - دنیای مقالات
    Akb@r.Hemm@ti
    در مورد خودم زیاد مهم نیست

    >> پیوند دنیای مقالات <<

    >>لوگوی دنیای مقالات<<
    پزشکی و سلامت - دنیای مقالات

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<

    >> فهرست دنیای مقالات <<

    >>بایگانی<<

    >>جستجو در متن و بایگانی دنیای مقالات <<
    جستجو:

    >>اشتراک در دنیای مقالات<<
     



    >>طراح قالب<<