JavaScript Codes بزرگترین سایت جاوا اسکریپت ایران
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقالات پیرامون زندگی و اجتماع - دنیای مقالات
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، روز قیامت به سه تن لبخند می زند :کسی که شبانه برمی خیزد و نماز می خواند، مردمی که برای نماز، صف می بندند ؛ و مردمی که برای پیکار با دشمن صف می بندند. [.رسول خدا صلی الله علیه و آله]
مقالات پیرامون زندگی و اجتماع - دنیای مقالات
  • تماس با من
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • در یاهو
  •  

    استفاده از روشهای برنامه ریزی و مدیریت زمان، اگر از حد خارج شوند، خود به نوعی عامل اتلاف وقت تبدیل میشوند.
    موفقیت در زمان بندی و توانایی در مدیریت زمان، به انجام موفقیت آمیز مهمترین امور منجر میشود. اگر نتوانید آنچه را که واقعا میخواهید، به انجام برسانید، احساس سردرگمی، عدم رضایت و بیهودگی میکنید. افراد بسیاری بیهوده میکوشند تا با به کار بردن روشهای مدیریت زمان که برای دیگری کاربرد داشته است، نظمی به کار خود ببخشند، اما نتیجه مطلوبی به دست نمی آورند.

    معمولا این عدم موفقیت به این دلیل است که آنها اهدافی که بیش از همه برایشان اهمیت دارند را تعیین نمیکنند تا این روشها را متناسب با آنها به کار گیرند. روش موفق مدیریت زمان باید با روشهای تعیین اولویت همراه باشد. ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: جمعه 86/6/9::: ساعت 6:44 عصر

     بگذارید تا دیگران دنیا را در برق چشمان شما کشف کنند. ریـمـل مکمل هر مدل آرایشی است. مژه ها را حجیم تر وبـلند تـر کـرده و زیـبـایی خــاصی را به چشمان شما هدیه می دهد.
    همه خانم ها نیابد از یک رنگ ریمل و خط چشم استفاده کنند. رنگ پوست افراد مختلف، متفاوت است به همین دلیل هر شخص باید از میک آپی استفاده کند که با رنگ طبیعی پوست او سازگار باشد. در آرایش چشم چند رنگ و روش متفاوت است که بنا به سلیقه می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید:
    - آرایش روشن
    - مشکی
    - قهوه ای
    - آرایش ضد آب

    ما به شما پیشنهاد می کنیم که حتی اگر در تماس دائمی با آب هم قرار دارید، باز از ریمل های معمولی استفاده کنید؛ زیرا پاک کردن ریمل ضد آب دردسرهای خاص خود را دارد. اگر به دنبال یک ریمل، با دوام نسبتا خوب می گردید، بهتر است یکی از انواع ریمل های ضد لک (smudgeproof) را انتخاب کنید. ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: جمعه 86/6/9::: ساعت 6:27 عصر

     

    ماشین ظرفشویی رو میزی (قابل حمل)
    آیا قصد دارید در سال جدید به تکمیل لوازم منزل بپردازید؟ اگر پاسخ مثبت است و این وسیله، ماشین ظرفشویی است، مطلب زیر میتواند به شما کمک کند.

    ماشینهای ظرفشویی در مدلهای کوچک استاندارد، توکار و مجزا به فروش میرسند و شما میتوانید با توجه به محلی که برای این دستگاه در نظر گرفته اید، تعداد نفرات خانواده و همچنین سلیقه خود، مدل مناسب را انتخاب کنید.

    مخزن
    ماشینهای ظرفشویی ارزان، دارای مخزنی از جنس پلاستیک و مدلهای گران قیمت تر، مخزنی از جنس فولاد ضدزنگ (اصطلاحا استیل) دارند. جنس استیل از زنگ زدگی، رسوب و لک شدگی جلوگیری میکند. در استفاده از مدلهایی با مخزن استیل، از مواد شوینده دارای سفید کننده استفاده نکنید. ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: جمعه 86/6/9::: ساعت 6:19 عصر

     

    اگر مدام برای برنده شدن کوشش میکنید، ممکن است در نهایت بازنده باشید.
    اگر مدام برای برنده شدن کوشش میکنید، ممکن است در نهایت بازنده باشید.

    تمام انسانها در درجات مختلف و موقعیتهای متفاوت دچار حس رقابت میشوند. ممکن است هنگام فکر کردن به رقابت، موقعیتی را تصور کنیم که در آن کسی بخواهد در ورزش، تحصیل یا کار خود از دیگران جلوتر باشد. حتی ممکن است این رقابت بر سر جلب توجه یک عزیز باشد.

    پس تصور اینکه اعضای تیم ورزشی، همکلاسان، دوستان، اقوام و حتی والدین در زمانهایی رقیب ما باشند، چندان مشکل نیست. اما، به نظر شما همسرتان هم یک رقیب است؟ ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: جمعه 86/6/9::: ساعت 6:2 عصر


    تا زمانی که هوا واقعا گرم نشده است، پنجره ها را باز کرده و از پنکه سقفی یا پایه دار استفاده کنید.
    با فرا رسیدن فصل گرما، مصرف آب و برق به شدت افزایش میابد و علاوه بر بالا بردن هزینه، میتواند منابع با ارزش انرژی و آب را به هدر دهد.

    در سالهای اخیر بسیاری از مجتمعهای ساختمانی، آپارتمانهای نوساز و حتی منازل و ادارات قدیمی تر هم به سیستمهای خنک کننده گازی یا تهویه مطبوع مجهز شده اند که استفاده صحیح از این وسایل هم ریزه کاریهایی دارد که نه تنها به کاهش مصرف انرژی کمک میکند، بلکه از هزینه های تابستانی میکاهد.

    تهویه مطبوع و کولر
    • تا زمانی که هوا واقعا گرم نشده است، پنجره ها را باز کرده و از پنکه سقفی یا پایه دار استفاده کنید. جابجایی هوا حتی به اندازه 1 کیلومتر بر ساعت، میتواند شما را 3 تا 4 درجه خنک کند. به خصوص در نواحی شرجی، حتما از پنکه سقفی استفاده کنید.
    ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: جمعه 86/6/9::: ساعت 11:23 صبح


    عده ای اعتقاد دارند که دژاوو خاطره رویاهایی است که میبینیم.
    پژوهشهای علمی
    در سالهای اخیر، دژاوو موضوع تحقیقات مهم روانشناختی و نوروفیزیولوژی بوده است. محتمل ترین توضیح برای دژاوو این است که این حس، نوعی پیش آگاهی یا غیبگویی نیست، بلکه نوعی بی ترتیبی حافظه به شمار می آید و تصور "یاد آوری" یک تجربه است.


    توضیح این امر چنین است که احساس "به خاطرآوردن" دراکثر موارد بسیار قدرتمند و واضح است اما موقعیت تجربه "قبلی" (زمان، مکان و چگونگی این تجربه قدیمیتر) برای شخص کاملا نامشخص و گنگ است.
    ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: جمعه 86/6/9::: ساعت 11:19 صبح


    تجربه دژاوو غالبا با حسی از آشنایی و همچنین احساس غرابت همراه با وحشت و مرموز بودن همراه است.
    دژاوو (Déjà vu ) کلمه ای فرانسوی به معنای "پیش از این دیده شده" است که در فارسی با عبارت آشنا پنداری توصیف میشود. این همان حس غریب و وهمی است که در مواجهه با منظره، اتفاق یا تجربه ای کاملا جدید به آن دچار میشویم و تصور میکنیم این واقعه، در گذشته و کاملا به همین ترتیب برایمان رخ داده یا شاهد رخ دادن آن بوده ایم.

    تجربه دژاوو غالبا با حسی از آشنایی و همچنین احساس غرابت همراه با وحشت و مرموز بودن همراه است. معمولا چنین حسی به یک رویا ربط داده میشود اما گاهی این حس به قدری قدرتمند است که شخص اطمینان دارد واقعا در گذشته شاهد این ماجرا بوده است. گاهی دژاوو با عبارت "به خاطر آوردن آینده" توصیف میشود. ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: جمعه 86/6/9::: ساعت 11:18 صبح


    از تعداد بزرگسالانی که به شدت بد غذا هستند آمار دقیقی وجود ندارد.
    باب کراوس (Bob Krause) هر روز صبح خود را با یک لیوان شیر- ترجیحا شیر کاکائو- و مقداری شیرینی خانگی آغاز میکند، ناهار او یک بسته بیسکوییت شور و شامش هم یک ساندویچ تست پنیر بدون هیچ افزودنی است. نکته مهم این است که باب یک پسربچه کوچک و بد غذا نیست، بلکه 59 ساله و صاحب شرکتی در ویرجینیاست.

    او میگوید:" من حس بویایی و چشایی بسیار قویی دارم و به سرعت دچار حالت تهوع میشوم." به عبارت دیگر او از جمله افراد بد غذاست.

    به گفته مارسیا پلشت (Marcia Pelchat)، دانشمند و محقق، از تعداد بزرگسالانی که به شدت بد غذا هستند آمار دقیقی وجود ندارد. اما آنچه مسلم این است که وجود سلیقه غذایی خاص مختص زمان ما نیست و روزبه روز ابعاد گسترده تری میابد، از طرفی داشتن سلیقه خاص و سختگیرانه در غذا خوردن، از جمله اختلالات غذایی محسوب نمیشود.
    ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: جمعه 86/6/9::: ساعت 11:15 صبح


    حس درونی، همان شهود و درک بی واسطه شما از وقایع است.
    گاهی توصیف چگونگی و چرایی این حس درونی بسیار مشکل است، اما ما میدانیم که: دوستمان تمام حقیقت را به ما نمیگوید، برنامه تعطیلات را برای دو هفته آینده بگذاریم خوب است نه ماه آینده و تغییر شغل از کار A به کار B برایمان رضایت بیشتری به همراه خواهد داشت.

    هر کسی این حس را به نامی میشناسد، نوعی غریزه، پیشگویی یا تنها یک احساس خاص، این حس، همان شهود و درک بی واسطه شما از وقایع است و هنگامی که این صدای کوچک ذهن شما را تسخیر میکند میتواند گیج کننده، بازدارنده و حتی ترسناک باشد. ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: جمعه 86/6/9::: ساعت 11:8 صبح


    گورباچف بعنوان آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوری، یلتسین را بخاطر سوق دادن اتحاد جماهیر شوری بسوی فروپاشی و بدست گرفتن قدرت در روسیه متهم نمود.
    اواخر جنگ ویتنام، مورخین کوششهایی در راه به وجود آوردن یک استنتاج جعلی به نام "فرا تجدید نظر طلب" انجام دادند و از زمان پایان گرفتن جنگ سرد، مکتب فرا تجدید نظر طلبانه بر دیگر دیدگاهها مسلط شده است.

    تاریخ نگاران پیرو این اندیشه شامل اشخاصی چون جان لوییس گدیس (John Lewis Gaddis) و ملوین لفلر (Melvyn Leffler) هستند. این عده به جای اینکه آغاز جنگ سرد را عملیات هر کدام از ابرقدرتها بدانند، بر روی شناخت نادرست از یکدیگر، حساسیت متقابل و مسئولیت مشترک این دو ابرقدرت متمرکز شده اند.

    فرا تجدیدنظر طلبان، با وام گرفتن از دیدگاه مکتب واقع گرایان در زمینه روابط بین المللی، سیاست آمریکایی اروپایی موجود در اروپا را پذیرفتند. از جمله این موارد میتوان کمک به یونان در سال 1947 و طرح مارشال (طرح کمک امریکا براى توسعه اقتصادى کشورهاى اروپاى غربى که پس از جنگ جهانى دوم براى جلوگیرى از نفوذ کمونیسم دراین کشورها اجرا شد) را عنوان نمود. ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: جمعه 86/6/9::: ساعت 11:6 صبح

    <   <<   11   12   13   14   15   >>   >
    لیست کل یادداشت های دنیای مقالات

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 116
    بازدید دیروز: 56
    کل بازدید :773914

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    مقالات پیرامون زندگی و اجتماع - دنیای مقالات
    Akb@r.Hemm@ti
    در مورد خودم زیاد مهم نیست

    >> پیوند دنیای مقالات <<

    >>لوگوی دنیای مقالات<<
    مقالات پیرامون زندگی و اجتماع - دنیای مقالات

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<

    >> فهرست دنیای مقالات <<

    >>بایگانی<<

    >>جستجو در متن و بایگانی دنیای مقالات <<
    جستجو:

    >>اشتراک در دنیای مقالات<<
     



    >>طراح قالب<<