JavaScript Codes بزرگترین سایت جاوا اسکریپت ایران
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقالات دینی و اخلاقی - دنیای مقالات
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، عبادت پیشه پاکیزه را دوست دارد. [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
مقالات دینی و اخلاقی - دنیای مقالات
  • تماس با من
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • در یاهو
  • گریه
    «چشم گریان،چشمه فیض خداست‏».گریستن بر ابا عبد الله الحسین‏«ع‏»ثواب بسیاردارد. (1) فرشتگان،پیامبران،زمین و آسمان،حیوانات صحرا و دریا هم بر عزاى حسین‏«ع‏» گریسته‏اند. (2)

    ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: پنج شنبه 86/3/24::: ساعت 11:38 صبح
    نظرات دیگران: نظر

    دو نقطه ضعف مردم در مجالس عزادارى
    کتاب: مجموعه آثار ج 17 ص 128

    نویسنده: شهید مطهرى

    یکى از نقاط ضعف این است که معمولا،هم صاحبان مجالس یعنى مؤسسین مجالس-چه آنهایى که در مساجد تاسیس یک مجلس مى‏کنند و چه آنهایى که در منازلشان،بالخصوص کسانى که در منازلشان-و هم مستمعین[خواهان زیادى جمعیت هستند]و این در حدودى که من تجربه دارم استثنا ندارد.گر چه من یکى دو سال است که دیگر منبر نمى‏روم و بحثهایم منحصر است‏به همین جلسات محدودى که اینجا بحث مى‏کنم یا در انجمن اسلامى مهندسین سالى دو سه جلسه بحث مى‏کنم،ولى در چند سالى که گاهى مى‏رفتم،این را احساس مى‏کردم و مى‏توانم بگویم براى این امر استثنا ندیدم که هم مؤسسین و هم حتى مستمعین آن چیزى را که مى‏خواهند ازدحام جمعیت است.ادامه مقاله ...

    Akb@r.Hemm@ti ::: پنج شنبه 86/3/24::: ساعت 11:32 صبح
    نظرات دیگران: نظر

    Sinai


    کوه سینا محلی که خداوند به حضرت موسی (ع) وحی کرد.
     
    از زمان های دور این تمایل در بین افراد بشر وجود داشته که تقدس موجود در هر چیز را باور کنند، از درختان و سنگ ها گرفته تا انسان ها. اما آنچه مشخص است مسئله مهم ستایش درخت یا سنگ نبوده بلکه در واقع یک سنگ یا درخت مقدس به دلیل رازهای روحانی منتسب به او مورد تکریم و ستایش قرار می گیرفته که در آنصورت دیگر سنگ یا درخت محسوب نمی شده است.

    به بیان دیگر یک سنگ یا درخت وقتی مقدس شد دیگر سنگ یا درخت معمولی نیست. همین مورد درباره تقدسی که به انسان ها اعطا می شود نیز صادق است. بعد از مقدس شدن آنها دیگر انسان های عادی نیستند واین اصل در واقع از اعتقادات بنیادین مسیحیت است. ادامه مطلب...

    Akb@r.Hemm@ti ::: چهارشنبه 86/3/23::: ساعت 11:14 صبح

    Sacred Stone


    چرا این سنگها مقدس بشمار می آیند؟
    چرا این سنگها مقدس بشمار می آیند؟

    براستی چرا مکانها یا اشیاء خاصی مقدس می شوند و چگونه است که این تقدس از طریق هنر و معماری نمایان می شود؟

    واژه مقدس (sacred) به هر چیز با عظمت، قابل ستایش و قابل تکریم اطلاق می شود. ریشه لاتین این کلمه sacer به معنای محصور کردن و جلوه دادن است. یک فرد می تواند با عنوان مقدس برگزیده شود، همچنین یک شئ یا یک مکان که بی مانند و فوق العاده به نظر برسد نیز می تواند حالت مقدس داشته باشد. این کلمه نزدیکی زیادی با کلمه "الوهیت" (numen) به معنای قدرت مرموز خداوندی دارد.
    ادامه مطلب...

    Akb@r.Hemm@ti ::: چهارشنبه 86/3/23::: ساعت 11:6 صبح

    چکیده

    یکی از مطالبی که در نام سازی برای محصولات کمتر مورد توجه قرار گرفته است، اخلاقیات در نام سازی می‌باشد. در این مقاله اهداف نام سازی، مسئولیت اجتماعی، عوامل موثر برخرید اخلاقی، نقص‌های مدل‌های نام سازی، ارتباط آن با شهرت شرکت و دیدگاههای مرتبط با آن و لزوم توجه به نظرات اخلاقی تشریح شده است.

    کلیدواژه : نام و نشان تجاری؛ نام سازی؛ اخلاقیات؛ مسئولیت اجتماعی؛ تصویر نام و نشان؛ اعتبارشرکت؛ ارزش ویژه نام و نشان؛ brand; branding; ethics; social responsibility; image; corporate reputation; Brand equity
    ادامه مطلب...

    Akb@r.Hemm@ti ::: سه شنبه 86/3/22::: ساعت 12:30 عصر

    دنیای جدید به دلایل بسیاری ادامه دنیای یونان و روم است، البته نه در تمام رشته‌ها و ازجمله نه در رشته‌هایی مانند پزشکی، موسیقی و حتی صنعت و علم. اما در بیشتر فعالیت‌های عقلانی و معنوی ما نوادگان و نبیرگان روم و یونان باستان هستیم. تمدن ما در صورت عدم حضو یونان و روم بسیار ضعیف‌تر، مادی‌تر و مبتذل‌تر از آنچه که هست می‌شد، دستاورد فرهنگی و معنوی و اخلاقی روم و یونان چنان عظیم بود که سیلاب حوادث (ازجمله بربرها تا انقلاب صنعتی) نتوانست به‌طور کامل آن را محو و نابود کند و همین از سقوط کامل ما به ذره بربریت جلوگیری کرد (گواینکه بشر بارها تا پای این پرتگاه رفته و حتی گریزی نیز بدان زده و می‌زند).
    ادامه مطلب...

    Akb@r.Hemm@ti ::: سه شنبه 86/3/22::: ساعت 11:44 صبح

    چکیده: ... وی پس از آن که سقوط رضاخان را مشاهده کرد، بار دیگر به ایران بازگشت و در مشهد مقدس اقامت گزید. در این زمان، مبارزات آیت الله قمی اوج دیگری گرفت و رژیم شاه را مجبور به عقب نشینی و پذیرش خواست های دینی خود کرد. پس از این موفقیت، به عراق بازگشت، ولی همچنان در کمین ستمگران و منحرفان و عوامل استعمار نشسته بود. به همین دلیل، حکم ارتداد کسروی را صادر کرد و به نواب صفوی اجازه داد کسروی را از میان بردارد.

    ادامه مطلب...

    Akb@r.Hemm@ti ::: سه شنبه 86/3/22::: ساعت 11:35 صبح

    جنگ جمل
    ایها الناس ان عایشة سارت الى البصرة و معها طلحة و الزبیر و کل منهما یرى الامر له دون صاحبه...

    (على علیه السلام)

    علت وقوع جنگ جمل موضوع اختلاف طبقاتى مردم بود که پس از رحلت رسول خدا صلى الله علیه و آله خلفاى وقت آنرا بوجود آورده بودند و چون خلافت على علیه السلام یک نهضت انقلابى علیه روش گذشتگان و باز گردانیدن اوضاع بزمان پیغمبر اکرم صلى الله علیه و آله بود از اینرو گروهى مانند طلحه و زبیر که خود را در خلافت آنحضرت از نظر موقعیت اجتماعى مانند افراد عادى مشاهده کرده و منافع مادى خود را در خطر میدیدند علیه او دست بمبارزه و شورش زدند و چنانکه سابقا اشاره گردید چون آندو تن در برابر تقاضاهاى خود از على علیه السلام پاسخ منفى شنیده و در مدینه هم قادر باجراى نقشه خود نبودند از اینرو مکه را براى انجام مقاصد خود انتخاب کرده و در صدد شدند که عازم آن شهر شوند لذا خدمت على علیه السلام آمده و اجازه خواستند که براى بجا آوردن مراسم عمره بمکه روند!
    ادامه مطلب...

    Akb@r.Hemm@ti ::: سه شنبه 86/3/22::: ساعت 11:32 صبح

    وعده ازدواج و بهانه شناخت خصوصیات رفتاری از مهمترین عواملی است که ارتباط بین دختر ها  پسرها را در جامعه ما توجیه می کند ، بخصوص دخترها که معمولاً با وعده ازدواج تن به دوستی می دهند .

    اما جوان امروز در ارتباط با جنس مخالف خود به دنبال چیست ؟ ازدواج ، عاطفه ، محبت ، وقت کشی ، عشق یا . . . ؟

    روان شناسان معتقدند ، میل و کشش به حنس مخالف از نظر فیزیولوژی یک نیاز طبیعی ، فطری و روانی است . آنان می گویند در تمام فرهنگها و کشورها ، پسران و دختران در سن بلوغ اولین نگاه و گرایش را به سوی جنس مخالف ابراز می کنند . اما مرز این کشش در هر فرهنگی تعریف شده است ، برای مثال در جوامع غربی و سایر جوامع غیر مسلمان ارتباط میان دو جنس مخالف به خود فرد سپرده شده و هر شکلی از این ارتباط مورد پذیرش جامعه و فرهنگ آن است . اما در کشور های مسلمان و برخی فرهنگها این ارتباط محدود است و در مواردی به فضای سیاسی و اجتماعی جامعه بستگی دارد اما رابطه دخترها و پسرها در جامعه ی ما چگونه است ؟

    ادامه مطلب...

    Akb@r.Hemm@ti ::: دوشنبه 86/3/21::: ساعت 2:43 عصر

    "اگر کسی بتواند به صداقت روی آورد خود را از رنج های گرانی نجات داده، چرا که عامل ایجاد بیشتر رنج ها، دروغ و ریا است."

    دروغگویی و عدم رعایت صداقت یکی از موانع مهم در برابر شادی و رسیدن به موفقیت در زندگی به شمار می رود. می توانید خودتان امتحان کنید تا به عینه منظور مرا درک نمایید: دفعه آینده که تصمیم گرفتید به تماشای تلویزیون بنشینید و برنامه کمدی، درام، و یا سریال خانوادگی مورد علاقه خود را نگاه کنید، اندکی توجه خود را افزایش دهید، به خوبی درک خواهید کرد که تمام مشکلات موجود در فیلم، از رفتار کسی نشئت می گیرد که اصل صداقت را رعایت نمی کند، چندان فرقی نمی کند که دروغ او از سر غفلت باشد، یک دروغ کوچک بوده و یا اصلاً یک دروغ بزرگ و غیر قابل بخشش باشد. فقط به دروغ و عواقب دردناکی که می تواند در بر داشته باشد دقت کنید. من خودم زمانیکه تصمیم گرفتم ذهن خود را بر روی دروغ های گاه و بیگاه و نتایج آن متمرکز کنم، واقعا شگفت زده شدم. در نهایت به این نتیجه رسیدم که اگر دروغ و ریا وجود نداشت هیچ داستان درامی هم خلق نمی شد! ادامه مطلب...

    Akb@r.Hemm@ti ::: دوشنبه 86/3/21::: ساعت 2:21 عصر

    <      1   2   3   4   5   >>   >
    لیست کل یادداشت های دنیای مقالات

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 51
    بازدید دیروز: 94
    کل بازدید :772784

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    مقالات دینی و اخلاقی - دنیای مقالات
    Akb@r.Hemm@ti
    در مورد خودم زیاد مهم نیست

    >> پیوند دنیای مقالات <<

    >>لوگوی دنیای مقالات<<
    مقالات دینی و اخلاقی - دنیای مقالات

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<

    >> فهرست دنیای مقالات <<

    >>بایگانی<<

    >>جستجو در متن و بایگانی دنیای مقالات <<
    جستجو:

    >>اشتراک در دنیای مقالات<<
     



    >>طراح قالب<<