JavaScript Codes بزرگترین سایت جاوا اسکریپت ایران
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقالات در مورد کامپیوتر و فناوری اطلاعات - دنیای مقالات
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بهترینِ برادران، کسی است که دوستی اش در راه خدا باشد . [امام علی علیه السلام]
مقالات در مورد کامپیوتر و فناوری اطلاعات - دنیای مقالات
  • تماس با من
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • در یاهو
  •  

    به نحوه باز و بسته شدن گوشی دقت کنید.
    ایده اصلی برای تولید گوشی مدل W900i از سونی اریکسون که هنگام طراحی و تولید نام ساکورا (Sakura) را بخود گرفته بود، ارائه گوشی موبایلی بود که بیشترین توانایی را در میان مدلهای مختلف موبایل در بازار اروپا داشته باشد.

    از جمله این توانایی ها و مزایا می توان به نوع خاص کلید های این گوشی موبایل اشاره کرد که قرار بود تا بر اساس یک دایره گردش کننده باشد، هرچند کمپانی سازنده در نهایت از اجرای این طرح برای شماره گیر منصرف شد.

    این گوشی بر خلاف بسیاری دیگر از گوشیهای سونی اریکسون بصورت انبوه تولید نشده است بنابراین ممکن است طراحی ها و تجارب جدیدی در آن بکار رفته باشد که در نهایت می تواند جلوه مثبت یا منفی داشته باشد. نام گذاری با حرف W برای این گوشی نیز کاملآ اتفاقی بوده و به هنگام طراحی اصلآ قرار بر این نبوده که این گوشی بتوان بطور جدی به پخش موسیقی بپردازد. ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: سه شنبه 86/4/26::: ساعت 5:45 عصر

     سانتریفیوژ دستگاهی است که برای جدا سازی مواد از یکدیگر بر اساس وزن آنها استفاده می شود. این دستگاه مواد را با سرعت زیاد حول یک محور به گردش در می آورد و مواد متناسب با وزنی که دارند از محور فاصله می گیرند.

    در واقع در این روش برای جدا سازی مواد از یکدیگر از شتاب ناشی از نیروی گریز از مرکز استفاده می گردد، کاربرد عمومی این دستگاه برای جداسازی مایع از مایع و یا مایع از جامد است.

    سانتریفیوژ هایی که برای غنی سازی اورانیوم استفاده می شود حالت خاصی دارند که برای گاز تهیه شده اند که به آنها Hyper-Centrifuge گفته می شود. پیش از آنکه دانشمندان از این روش برای غنی سازی اورانیوم استفاده کنند از تکنولوژی خاصی بنام Gaseous Diffusion به معنی پخش و توزیع گازی استفاده می کردند. ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: سه شنبه 86/4/26::: ساعت 5:27 عصر

     

    Sony Ericsson W700
    سونی اریکسون به تازگی گوشی جدیدی با مدل W700i که دارای MP3 Player و دوربین معرفی کرده است. هشتمین گوشی واکمن دار سونی اریکسون همراه با خصایصی متنوع و با ظاهری از تیتانیوم درجه یک ارائه شد.

    W700i با 3 باند شامل GSM/GPRS 900/1800/1900MHz و یک دوربین 2 مگاپیکسلی و سایر خصوصیات ممتاز دیگر، به عنوان یک گوشی با موقعیتی عالی در لیست خواسته های کاربران شناخته می شود.

    W700i درحالیکه میراث تلفنهای واکمن دار را با خود همراه دارد، نوید قابلیت های متنوعی که استفاده از یک گوشی را لذتبخش تر می سازد نیز می دهد.

    این گوشی خصوصیات یک MP3 Player و همچنین یک دوربین با صفحه نماش TFT و حداکثر رزولوشن 176x220 پیکسل که هنگام استفاده از یک گوشی بسیار مورد توجه قرار می گیرد، ارائه می دهد. ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: سه شنبه 86/4/26::: ساعت 5:7 عصر

     
    WiMAX استانداردی است برای انتقال اطلاعات بصورت بی سیم در فواصل طولانی با پهنای باند زیاد. از کاربردهای آن می توان به ارتباط مشترک با شبکه در آخرین ضلع ارتباطی (از مرکز تلفن محلی تا منزل بدون سیم)، استفاده در شبکه های سلولی، برقرای ارتباط های پرسرعت در شرکت ها، انتقال صوت، تصویر و ... اشاره کرد.

    پروتکل IEEE 802.16 مخصوص ارتباط میان یک نقطه به چند نقطه بصورت بی سیم است و به همین دلیل از این پروتکل برای دسترسی پرسرعت بی سیم به شبکه یا اینترنت استفاده می شود. استفاده از WiMAX بعنوان یک راهکار ارتباطی در شبکه های شهری میان محل مشترک و نزدیکترین مرکز مخابراتی بعنوان اصلی ترین مزیت این سرویس در مقابل کابل های مسی و تکنولوژیهای DSL مطرح است.

    ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: دوشنبه 86/4/25::: ساعت 6:44 عصر

     
    چندی پیش تاریخ 29 June برابر با 8 تیر فرا رسید و بالاخره iPhone که شرکت Apple ماه ها مردم جهان را برای عرضه آن منتظر گذاشته بود به بازار آمد. آیفون گوشی همه کاره اپل ترکیبی از توانایی های یک تلفن همراه و یک منشی دیجیتال است. شرکت Apple نشان داده است در هر صنعتی که شروع به رقابت کند حرف اول را می زند , این بار با گوشی جدید خود iphone به سراغ صنعت موبایل آمده است. آیا می تواند با شرکت های بزرگی چون نوکیا و سونی و سامسونگ و ... مقابله کند ؟ در ادامه به معرفی و بحث و بررسی تخصصی این مدل پر سر و صدا پرداخته ایم.

    بازار فروش iPhone :
    دقیقا در روزی که ماه ها پیش توسط مدیر شرکت Apple اعلام شده بود یعنی 29 june مردم برای شروع خرید iPhone در صف های طولانی منتظر بازگشایی فروشگاه شرکت Apple هستند. طبق گزارش قبلی این محصول به دلیل قفل شبکه فقط در دو فروشگاه Apple و AT&T به طور انحصاری به فروش می رسد.
    بنابر گفته مدیر بخش فروش Apple به هر شخص بیش از دو دستگاه iPhone فروخته نمی شود !!
    قیمت iPhone با توجه به امکانات از 499 دلار تا 599 دلار است. طبق بررسی های انجام شده هر گوشی iPhone برای شرکت Apple حدود 220 دلار تمام می شود. که بیشترین هزینه آن را صفحه لمسی 60 دلاری شامل می شود.
    صفحه نمایش : لمسی ( Tuch Screen )
    سایز گوشی : ارتفاع : 11 cm | عرض : 61 mm | ضخامت : 11 mm
    دوربین : 2 مگاپیکسل ( معمولی )
    سیستم عامل : مک اواس ده ( برای اولین بار در صنعت موبایل )
    مرورگر : سافاری ( مرورگر انحصاری شرکت Apple )
    قابلیت اتصال به اینترنت : بله
    قابلیت پخش موزیک : بله ( iPod Edition )
    قابلیت پخش ویدئو : بله
    رنگ بندی : تک رنگ ( Black )
    انواع : 4 گیگ | 8 گیگ
    باطری : لیتیومی 8 ساعت مکالمه | 6 ساعت اینترنت | 7 ساعت پخش ویدئو
    گارانتی : دارد ( 2 سال )
    دیگر : GoogleMap , Youtube

    مشکلات و انتقادات وارد شده بر iPhone :
    - سرعت کم جابه جایی اطلاعات در صفحه لمسی
    - عدم کارکرد با نسل سوم شبکه های مخابراتی
    - عدم ارسال همزمان پیام کوتاه به صورت زنده
    - عدم استفاده از زنگ دلخواه
    - لازم به ذکر است باطری تولید شده این گوشی باید حتما توسط خود شرکت Apple تعویض شود که هزینه ای در حدود 85 دلار دارد , هر چند اعلام شده است باطری بین 300 تا 400 بار قابل شارژ است.
    - مشکل استفاده این گوشی فقط از 25 زنگ موبایل که توسط کارخانه سازنده انتخاب شده شکایت کاربران را در اولین روز های فروش در پی داشت.

    ویژگی های منحصر به فرد iPhone :
    - طراحی جذاب و منحصر به فرد
    - قابلیت Scroll صفحات داخلی با یک بار تماس
    - Zoom عکس ها به صورت ویژه در گالری عکس
    - توانایی تشخیص همزمان دو انگشت بر روی صفحه
    - تم انحصاری iPhone

    دیگر مطالب خواندنی درباره iPhone :
    - اپل درماه اول ورود آیفون به بازار 300 تا 400 دستگاه گوشی در ماه تولید می کند که تا آخر سال 2007 به  یک میلیون دستگاه در ماه می رسد. با این حساب تا پایان سال 4 میلیون iPhone تولید می شود که با توجه به استقبال انجام شده احتمال اینکه این گوشی نایاب شود و به بازار سیاه ( eBay ) وارد شود زیاد است.

    - این خبر که تا سال 2008 آیفون وارد آسیا نمی شود شاید بدترین خبری باشد که شرکت اپل برای ایرانیان مشتاق این گوشی اعلام کرده است. تاریخ عرضه آیفون در اروپا هم اواخر سال 2007 اعلام شده است. ضمن اینکه اپل قصد دارد با این زمان بندی تا پایان سال 2008 تولید آیفون را به ده میلیون برساند تا یک درصد از بازار تلفن همراه جهان را در دست بگیرد.

    - چرا هکر ها به سراغ هک آیفون آمده اند ؟! تولید گوشی آیفون تحت انحصار شرکت ارتباطی AT&T است و پس از خرید باید توسط اپراتور این شرکت فعال سازی شود. در غیر این صورت قابلیت مخابراتی و مولتی مدیا ندارد. هکر ها هم دنبال این هستند که بدون فعال سازی آیفون را در دسترس قرار دهند ! در این زمینه تا به حال سیستم های WiFi و iPod این گوشی هک شده است. اما هدف اصلی هک سیستم ارتباطی است تا iPhone در دیگر نقاط جهان هم قابل استفاده باشد. پس ایرانیان باید منتظر خبر هک کامل iPhone باشند !

    تولید قطعات iPhone :
    - ریز پردازنده و حافظه فلش توسط شرکت سامسونگ
    - صفحه نمایشگر لمسی توسط شرکت آلمانی Balda
    - هسته ریز پردازنده شرکت بریتانیایی ARMHY

    عکس از جعبه گوشی iPhone :



    Akb@r.Hemm@ti ::: یکشنبه 86/4/24::: ساعت 7:29 عصر

     

    نحوه صحیح نشستن پشت میز کامپیوتر
    ارگونومی چیست ؟
    ارگونومی به عنوان رشته ای از علوم که به دست آوردن بهترین ارتباط میان انسان و محیط (کار و زندگی) هدف اصلی آن است، تعریف می شود. ارگونومی با ارزیابی قابلیتها و محدودیتهای انسان (بیومکانیک و آنتروپومتری)، استرسهای کاری و محیطی (فیزیولوژی کار و روانشناسی صنعتی)، نیروهای استاتیک و دینامیک روی بدن انسان (بیومکانیک)، خستگی (فیزیولوژی کار و روانشناسی صنعتی) و طراحی ایستگاه کاری و ابزارها (آنتروپومتری و مهندسی) سر و کار دارد. بنابراین ارگونومی از علوم بسیاری تشکیل یافته است. ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: یکشنبه 86/4/24::: ساعت 7:11 عصر

    اشاره :
    مقاله حاضر نشان می‌دهد که چگونه می‌توان برروی یک سیستم بیش از یک محیط نرم‌افزاری داشت. اگر شما یک کاربر حرفه‌ای باشید احتمالاً در نظر دارید که برروی کامپیوترتان بیش از یک سیستم‌عامل داشته باشید و با چند محیط نرم‌افزاری سروکار داشته باشید. برای مثال شاید شما علاقمند باشید که بدون اختصاص دادن یک کامپیوتر به تنهایی و تمام وقت به سیستم‌عامل لینوکس، بتوانید با آن کار کنید و یا ممکن است قصد داشته‌ باشید قبل از انتشار یک نرم‌افزار مثلاً یک نسخه از سرویس پک‌ویندوز آن را در یک محیط کنترل شده، آزمایش کنید و یا حتی در مجتمع‌های آموزشی که همواره مراجعان مختلف نیاز به آموزش سیستم‌عامل‌های مختلف و متفاوت از هم دارند، این نیاز احساس می‌شود که برروی یک کامپیوتر بیش از یک سیستم‌عامل وجود داشته باشد. و یا شاید شما مثلاً مسؤول تست و آزمایش نرم‌افزارهای تولیدی شرکت‌تان باشید که نیاز دارید برای کشف مشخصات و محاسن و یافتن نقاط ضعف، برنامه‌های مذکور را برروی سیستم‌عامل‌های مختلف آزمایش کنید. در چنین شرایطی چندان منطقی نیست که شما چند کامپیوتر مختلف در اختیار داشته باشید بلکه باید یک کامپیوتر که دارای محیط‌های مختلف برای اجراست داشته‌باشید و نرم‌افزار خود را در همه آن محیط‌ها آزمایش کنید. در هرحال هدف و علت داشتن چندین سیستم‌عامل فعلاً مهم نیست. در این مقاله قصد داریم نشان دهیم که چگونه می‌توان برروی یک سیستم به راحتی با چندین سیستم‌عامل مختلف کار کرد.
    ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: یکشنبه 86/4/24::: ساعت 7:5 عصر

    اشاره :
    BPR یا مهندسی دوباره‌ فرآیندهای کسب‌وکار یک راهکار مدیریتی است. همان‌طور که از نام این راهکار برمی‌آید، موضوعش حول و حوش یک تصمیم رادیکال دور می‌زند : همه امور را از نو بنا کن! نظریه BPR درباره روش‌های متحول‌کردن ساختار کسب‌وکار با استفاده از فناوری اطلاعات صحبت می‌کند. الکترونیکی کردن امور که با افزودن حرف E به ابتدای برخی واژه‌ها مانند Business (و البته نه به همین سادگی!) صورت می‌پذیرد ، یکی از پیامدهای مهم دنبال‌کردن ایده‌های این راهکار است. از مجموعه دیدگاه‌ها و پیشنهادات این نظریه می‌توان هم در جهت ایجاد تغییر و تحولات گسترده در ساختار کلی کسب‌وکار (ایجاد تحول به کمک IT) و هم در جهت تسهیل روند سازگاری محیط کسب‌وکار با تغییرات سریع ابزارها و راهکارهای فناوری اطلاعات (ایجاد تحول برای سازگاری با IT) بهره جست. مقاله‌ای که پیش روست نگاهی اجمالی به مفهوم BPR و رابطه دوسویه آن با فناوری اطلاعات دارد. در تألیف این مطلب از مقاله از مجله IEEE Engineering Management Review استفاده کرده‌ام.
    ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: شنبه 86/4/23::: ساعت 8:16 عصر

    چکیده
    استفاده از شبکه های کامپیوتری در چندین سال اخیر رشد فراوانی کرده وسازمانها وموسسات اقدام به برپایی شبکه نموده اند . هر شبکه کامپیوتری باید با توجه به شرایط وسیاست های هر سازمان ، طراحی وپیاده سازی گردد . در واقع شبکه های کامپیوتری زیر ساخت های لازم را برای به اشتراک گذاشتن منابع در سازمان فراهم می آورند؛در صورتیکه این
    زیر ساختها به درستی طراحی نشوند، در زمان استفاده از شبکه مشکلات متفاوتی پیش آمده و باید هزینه های زیادی به منظور نگهداری شبکه وتطبیق آن با خواسته های مورد نظر صرف شود.
    در زمان طراحی یک شبکه سوالات متعددی مطرح می شود:
    -برای طراحی یک شبکه باید از کجا شروع کرد؟
    -چه پارامترهایی را باید در نظر گرفت ؟
    -هدف از برپاسازی شبکه چیست ؟
    - انتظار کاربران از شبکه چیست ؟
    - آیا شبکه موجود ارتقاء می باید ویا یک شبکه از ابتدا طراحی می شود؟
    -چه سرویس ها و خدماتی برروی شبکه ارائه خواهد شد؟
    ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: شنبه 86/4/23::: ساعت 8:7 عصر

    اشاره :
    در این مقاله با 25 نکته کاربردی برای استفاده بهتر از موتور جستجوی گوگل آشنا می شوید.

     

    1 -  همه‌چیز در نحوه نوشتن‌
    با اطلاع از چگونگی نوشتن عبارات جستجو در موتورهای جستجو، می‌توانید اطلاعات موردنیازتان را به راحتی پیدا کنید. به عنوان مثال دستور <کلمه مورد نظر:
    Inurl> باعث می‌شود تا موتور جستجوی گوگل، همه صفحاتی که در آدرس url آن‌ها، کلمه مورد نظر وجود داشته باشد را برایتان فهرست کند.

    2 -  نوار ابزار گوگل
    با اضافه کردن نوار ابزار گوگل به مرورگرتان، از این پس می‌توانید کار جستجو را با سرعت و راحتی بیشتری انجام دهید. یکی دیگر از امکانات این نوار ابزار، جلوگیری از نمایش پنجره‌های تبلیغاتی است.
    برای دریافت این برنامه و کسب اطلاعات بیشتر به نشانی
    toolbar.google.com مراجعه کنید. ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: شنبه 86/4/23::: ساعت 7:56 عصر

    <   <<   6   7   8   9   10   >>   >
    لیست کل یادداشت های دنیای مقالات

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 110
    بازدید دیروز: 56
    کل بازدید :773908

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    مقالات در مورد کامپیوتر و فناوری اطلاعات - دنیای مقالات
    Akb@r.Hemm@ti
    در مورد خودم زیاد مهم نیست

    >> پیوند دنیای مقالات <<

    >>لوگوی دنیای مقالات<<
    مقالات در مورد کامپیوتر و فناوری اطلاعات - دنیای مقالات

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<

    >> فهرست دنیای مقالات <<

    >>بایگانی<<

    >>جستجو در متن و بایگانی دنیای مقالات <<
    جستجو:

    >>اشتراک در دنیای مقالات<<
     



    >>طراح قالب<<