JavaScript Codes بزرگترین سایت جاوا اسکریپت ایران
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقالات پیرامون زندگی و اجتماع - دنیای مقالات
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گفتگو با دانشمندان، مایه بهره مندی ازایشان و به دست آوردن فضیلتهای آنان است . [امام علی علیه السلام]
مقالات پیرامون زندگی و اجتماع - دنیای مقالات
  • تماس با من
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • در یاهو
  • در یک حفاری تکه استخوانی پیدا می شود و باستان شناسان می گویند که این استخوان 5 هزار سال عمر دارد. یک بچه ماموت در آند کشف می شود و عمر آن را بیش از 2 هزار سال تخمین می زنند. اما دانشمندان چگونه می فهمند که یک شیء یا اجساد و بقایای موجودات زنده متعلق به چه زمانی هستند. تاریخ سنجی به وسیله کربن 14 یک روش رایج و مطمئن برای تعیین قدمت بقایای موجودات زنده است ، با این شرط که حداکثر 50 هزار سال عمر داشته باشند .این روش فقط در خصوص اشیایی به کار می رود که یا خود زمانی زنده بوده اند مانند استخوان ، بقایای گیاهان و بقایای اجساد حیوانات و انسان ها و یا این که از موجودات زنده ساخته شده اند. مانند لباسهای پنبه ای یا کتانی ، وسایل چوبی و غیره . ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: سه شنبه 86/7/3::: ساعت 10:56 صبح
    نظرات دیگران: نظر

     

                

           یکی از جالبترین افکار بشر، ایده جابجایی در بعد زمان است.
     

    البته اگر از یک بعد دیگر به قضیه نگاه کنیم همه ما مسافر زمان هستیم. همین الان که شما این را میخوانید، زمان در حول و حوش و به پیش میرود و آینده به حال و حال به گذشته تبدیل میشود. نشانه اش هم رشد موجودات است. ما بزرگ میشویم و میمیریم. پس زمان در جریان است . ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: سه شنبه 86/7/3::: ساعت 10:53 صبح

    5 S خلاصه عبارات Seiri ( سازماندهی ), Seition ( نظم و ترتیب ), Shitsuke (انضباط), Seiso (پاکیزه سازی) و Seiketus  (استانداردسازی) می باشد. 5 S نظامی است که در ژاپن بصورت نهادینه مورد استفاده قرار گرفته و نتایج بسیار خوبی را برای واحدهای صنعتی و خدماتی به ارمغان آورده است. نتایجی که معمولاً با استفاده از این روش حاصل می گردد را می توان به اختصار به پیشگیری از حوادث , کاهش وقفه کاری , کنترل عملیات تولید و افزایش بهره وری در محیط کار عنوان نمود. بطور کلی هدف نهایی 5 S پیشگیری از اتلاف است. علیرغم اینکه سیستم 5 S به ظاهر خیلی ساده و قابل فهم است و انجام آن اصول نیز خیلی ساده به نظر می آید ولی عموماً سازمانها و واحدها برای پیاده کردن آن در عمل با مشکلات فراوان روبرو هستند. دلیل این امر را باید در ظاهر ساده آن جستجو کرد. در واقع تحقق 5 S از آن رو دشوار است که مدیران و پرسنل اجرایی از اهداف و ماموریتهای آن بصورت صحیح اطلاع کاملی ندارند. بنابراین اجرای نظام 5 S و تدارک بستر مناسب برای انجام آن تا زمانی که اصول آن به خوبی شناخته نشده کاری بسیار دشوار است. به همین خاطر به منظور آشنایی مختصر مدیران با این روش هر یک از این اصول به اختصار معرفی می گردند. ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: سه شنبه 86/7/3::: ساعت 10:49 صبح


     

    اولین حمله عراق:
    در تاریخ 18/12/1357 در حالی که تنها 16 روز از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته بود‏ به خاک ایران انجام شد و منطقه مرزی سیرین در میان شهر مرزی بانه ایران و آبادی شوره له در عراق بمباران شد که 15 نفر را به شهادت رساند و 9 نفر از ایرانیان غیر نظامی به داخل خاک عراق انتقال داده شدند.

    اولین اسیران جنگ:
    در اولین حمله عراق به ایران 9 نفر از اکراد منطقه سیرین توسط نیروهای عراقی ربوده شدند. 4 روز پس از این اقدام‏ عده ای از روستانشینان اطراف بانه‏ به کمیته انقلاب اسلامی در شهر بانه مراجعه کردند و در خواست خود را مبنی بر تلاش وزارت امور خارجه برای آزاد سازی این 9 نفر اعلام کردند.
    ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: دوشنبه 86/7/2::: ساعت 1:36 عصر

    سبک نوشتاری الماس خبری (news diamond) دارد جای سبک خبر نویسی هرم وارونه (inverted pyramid) را در خبر نویسی آنلاین می‌گیرد. این شیوه خبر نویسی با دو خصیصه وب کاملا سازگار است: سرعت و عمق.
    فرایند نوشتن در اتاق‌های خبر بر پایه این دو قدرت بازنگری خواهند شد.
    پاول برادشاو(Paul Bradshaw) می‌گوید رسانه‌های نوین از یک سو اجازه نشر سریعتر خبرها را می‌دهند (تلویزیون و رادیو، بعد موبایل و ایمیل و حالا موبلاگ‌ها یا همان وبلاگ‌های موبایل پایه) و از سوی دیگر وب رسانه‌ای کامل برای روزنامه‌نگاری است که بطور بالقوه عمیق‌تر و گسترده‌تر از شاهان سابق محتوا و تحلیل؛ یعنی روزنامه‌ها و مجلات است.
    ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: دوشنبه 86/7/2::: ساعت 1:35 عصر

    فلسفه روزه ، تقوا پیشگی ، تقویت حس بخشندگی ، مساعدت و انساندوستی ، حذف یک وعده از غذای روزانه و فرصت تجدید قوا برای جسم و روان انسان است .
    چنانچه در ماه مبارک رمضان از برنامه غذایی صحیح استفاده نکرده و تغذیه نامناست داشته باشیم ، ممکن است بمه اختلالات فراوانی مبتلا شویم .
    در زیر خوانند گان عزیز را به رعایت توصیه های بهداشتی در هنگام صرف افطاری و سحری جلب می کنیم .
    -از مصرف چند نوع غذای مختلف در هنگام افطاری خودداری کنید. در برنامه غذایی خود بویژه در وعده سحر از میوه ، سالاد وسبزیهای تازه استفاده کنید . 
    ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: دوشنبه 86/7/2::: ساعت 1:34 عصر

    تازه ازدواج کرده اید؟ رابطه شما با همسر گرامی تان چطور است؟ حتما از تفاوت های رفتاری تان به شدت متعجب هستید. موافقید با هم مروری بر رابطه شما داشته باشیم؟ ممکن است با موارد عجیب و غریبی در ارتباط با همسرتان روبه رو شوید که ساعت ها فکر شما را مشغول کند. خیلی ها که کمی زیرک و به عبارت عامیانه �تیزتر� هستند حتی در محیط کار و درس هم متوجه این تفاوت ها میان زن و مرد می شوند. به طور معمول خانم ها چون به مسائل دقیق تر و با ریزبینی خاصی نگاه می کنند، بیشتر متوجه این تفاوت ها می شوند. یکی از این مسائل مهم و جالب، شیوه برقراری ارتباط مردهاست که کاملا با زن ها فرق می کند. ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: دوشنبه 86/7/2::: ساعت 12:40 عصر

     

    کیف سنگین موجب میشود که پشت کودک بیش از حد به عقب کشیده شده و گودی کمر او زیاد شود.
    با فرا رسیدن سال تحصیلی جدید، بد نیست به توصیه متخصصین طب ورزشی و فیزیوتراپی توجه کنید. والدین باید توجه کنند که استفاده نادرست از کوله پشتی و کیفهای بیش از حد سنگین موجب افزایش بسیار خطر کشیدگی عضلات و مشکلات جدی پشت و کمر خواهد شد.

    تحقیق جدیدی که درباره کودکان علاقمند به کوله پشتی در سنین آغز دبستان تا پایان دوره راهنمایی انجام شده است نشان میدهد که در صورتی که وزن کیف کوله پشتی بیش از 10 تا 15 درصد وزن دانش آموز باشد تغییرات ناسالم در وضعیت بدن و اندامها افزایش یافته و وخیمتر خواهد شد. توصیه متخصصین این است که وزن کیف را در همین محدوده تعیین شده- بین 10 تا 15 درصد وزن خود دانش آموز- حفظ کنید. ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: دوشنبه 86/7/2::: ساعت 12:4 عصر

    ساینتولوژی (Scientology) مجموعه‌ای از عقاید و مراسم است که در سال 1952 میلادی توسط رون هابارد (Ron Hubbard)، داستان نویس آمریکایی ساخته شد. هابارد آن را "فلسفه مذهبی کاربردی" و زیربنای مذهبی نو نامید. کلیسای ساینتولوژی نیز در سال 1953 پایه گذاری شد و از آن زمان تا کنون بزرگ‌ترین مرکز گسترش عقاید آن بوده است. اما اکنون اخبارهای بسیاری در رسانه‌های غربی درباره این فرقه و پیروانشان دیده می‌شود.  ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: جمعه 86/6/30::: ساعت 4:35 عصر

    "سفر 1000 مایلی باید با اولین گام آغاز شود." فیلسوف چینی لائوتزو این جمله را طی قرن ششم قبل از میلاد گفته است. توصیه ای فوق العاده است که طی سالیان سال همچنان پابرجا مانده است. همین که مشغول خواندن این مقاله هستید—یک قدم برمی دارید—باعث می شود از رقیبانتان جلو افتاده و بر آنها ارجحیت پیدا کنید.
    شما میتوانید هم از گذشته و هم از دیگران، و حتی از موفقیت ها و شکست های خودتان در گذشته، درس عبرت گیرید. عبرت گرفتن باعث می شود بتوانید با شتاب بیشتری از راه به سمت کار درست عبور کنید، و کار درست است که باعث می شود شما بالاتر از سایرین قرار گیرد.
    ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: جمعه 86/6/30::: ساعت 3:57 عصر

    <   <<   6   7   8   9   10   >>   >
    لیست کل یادداشت های دنیای مقالات

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 14
    بازدید دیروز: 56
    کل بازدید :773812

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    مقالات پیرامون زندگی و اجتماع - دنیای مقالات
    Akb@r.Hemm@ti
    در مورد خودم زیاد مهم نیست

    >> پیوند دنیای مقالات <<

    >>لوگوی دنیای مقالات<<
    مقالات پیرامون زندگی و اجتماع - دنیای مقالات

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<

    >> فهرست دنیای مقالات <<

    >>بایگانی<<

    >>جستجو در متن و بایگانی دنیای مقالات <<
    جستجو:

    >>اشتراک در دنیای مقالات<<
     



    >>طراح قالب<<