JavaScript Codes بزرگترین سایت جاوا اسکریپت ایران
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقالات پیرامون زندگی و اجتماع - دنیای مقالات
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مردم از خدایى بترسید که اگر گفتید مى‏شنود و اگر در دل نهفتید مى‏داند . و بر مرگى پیشى گیرید که اگر از آن گریختید به شما مى‏رسد ، و اگر ایستادید شما را مى‏گیرد ، و اگر فراموشش کردید شما را به یاد مى‏آرد . [نهج البلاغه]
مقالات پیرامون زندگی و اجتماع - دنیای مقالات
  • تماس با من
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • در یاهو
  •  

    شیشه های منقوش
    مبداء اولین پنجره ها با شیشه کاری منقوش در مسیر تاری گم شده اند. این امکان وجود دارد که این تکنیک از جواهرسازی، مینا کاری و موزائیک مشتق شده باشد. آن دسته از پنجره های دارای شیشه های منقوش که برای ما آشناتر هستند، زمانی به وجود آمدند که ساختن کلیساهای پر تجمل معمول شد.

    ترسیماتی از حضرت عیسی و صحنه های کتاب مقدس در کلیساهای فرانسه و آلمان و همچنین طراحیهای تزئینی در انگلستان که متعلق به قرن دهم میلادی بودند، از جمله قدیمی ترین این تصاویر هستند. ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: دوشنبه 86/7/16::: ساعت 5:24 عصر

     

    هامر (H2 Hummer)
    از تام ویلسون، گزارشگر پر سابقه صنعت اتوموبیل

    در طی دهه 1950 در آمریکا، لاستیکهای دور سفید و وجود باله های کوچک و بزرگ بر روی بدنه نشانه های ساده ای برای حضور در صف اول مد اتوموبیل یا خروج از آن بودند. اما با سرپردگی عمومی به مد روز، این دو خصیصه مدام دستخوش ظهور و سقوط میشدند.

    البته این گفته در مورد تمام اتوموبیلها صادق است. در سالهای بعد خودروهای جدید بنا به دلایل مختلفی از طراحی شدن توسط یک طراح برجسته و مشهور گرفته تا یک ظهور ناگهانی و دمدمی مزاج در دنیای مد، به همان شتابی که تا 100 کیلومتر بر ساعت سرعت میگیرفتند، میدرخشیدند و از یاد میرفتند. ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: دوشنبه 86/7/16::: ساعت 5:19 عصر

     

    اتاق خواب خلوتگاه نهایی و جایی است که شما هنگام خواب و تجدید انرژی حیات یا "چی" در آسیب پذیر ترین حالت خود قرار دارید.
    قبل از شروع مطلب زیر که به کاربرد فنگ شویی در چیدمان اتاق خواب اختصاص دارد، باید درباره "چی" (chi) توضیح مختصری بدهیم."چی" که به صورت Qi یا Ki نیز نوشته میشود، مفهوم مقدماتی و اساسی فرهنگ سنتی چین است.

    در این فلسفه اعتقاد بر این است که "چی" بخشی از هر موجود زنده و نوعی نیروی حیات یا انرژی معنوی است. این کلمه گاهی به صورت "جریان انرژی" و یا به طور تحت اللفظی به صورت نفس یا هوا نیز ترجمه میشود. این انرژی سیال و در حرکت است و بنابر اعتقادات سنتی چین، میتواند در فضا جریان داشته یا در اثر موانع مختلف، ساکن شود. مطلوب ترین حالت در زندگی و چیدمان فضای کار و زندگی، حالتی است که در آن نیروی "چی" بتواند جریان داشته باشد، تجدید شود و به عبارتی زنده باشد. برای اطلاعات بیشتر در اینباره میتوانید به مطلب دیگر مجله که به فنگ شویی اختصاص دارد، مراجعه کنید. ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: دوشنبه 86/7/16::: ساعت 5:17 عصر

     

    زنان میتوانند در موقعیتهای مختلف بیش از مردان خطر را حس کرده و هوشیارتر و البته دلواپس تر میشوند.
    دانشمندان دریافته اند که به طور کلی، زنان در هر رده سنی بیش از مردان مستعد نگرانی و اضطراب هستند و شدت نگرانی در آنها بسیار بیشتر است. همچنین زنان میتوانند در موقعیتهای مختلف بیش از مردان خطر را حس کرده و هوشیارتر و البته دلواپس تر میشوند.

    دلیل این حالت چیست؟
    بنابر دو تحقیق جدید، عقیده راسخ به امکان پیش بینی آینده از روی وقایع و تجربیات گذشته، در زنان بیش از مردان دیده میشود. ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: چهارشنبه 86/7/11::: ساعت 12:40 عصر

    آیا خوش میگذرانید؟ آیا کارتان را دوست دارید؟ می توانید

    هر روز صبح زود از خواب بیدار شده و سر کار بروید؟ حـرف هایی که در مـورد کـار سـر زبـان مــردم است، مانع پیشرفت شـمـا مـی شود. "سر کـار قــرار نـــیست به آدم خوش بگذرد." "باید شوخی و خنده را کنار بگذارید و کمی جدی تر شوید."
    و بزرگترین این عقاید: "اگر آدم جدی باشم، مردم تصور خواهند کرد که شخص مهمی هستم." اما جدی بودن باعث مشکلات بسیاری است: استرس، اضطراب، نگرانی، دردهای احساسی، سختی کشیدن و شکست.
    حل مشکلات با جدی تر شدن مثل تعمیر یک کامپیوتر با چکش است. هرچه بیشتر تلاش کنید، مشکلتان بدتر خواهد شد.
    "وقتی زندگی جدی می شود، فرد مبدل به علتی کوچک تر و معلولی بزرگتر خواهد شد. اگر زندگی واقعاً جدی شود، ارزش او تقریباً به صفر می رسد. راندن اتومبیل آنقدر جدی خواهد شد تا جاییکه ممکن است فرد باعث داغان شدن آن شود. کار کردن آنقدر جدی خواهد شد، که احتمالاً شکست خواهد خورد. بین جنون و جدیت رابطه ای مستقیم برقرار است. فقط زمانی فرد در زندگی پیشرفت می کند که جدیت را سرلوحه ی کار خود قرار نمیدهد و به جای آن سختکوشی را پیشه ی راه خود می کند. ضرب المثل قدیمی واقعاً سنجیده بوده که می گفت، خنده بر هر درد بی درمان دواست." ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: دوشنبه 86/7/9::: ساعت 12:48 عصر


    اعتـیـاد بـه سـکس به عدم توانایی در کنترل و یا به تعویق انداختن تمایلات و فــعالیتهای جنسی اطلاق می گـردد. در واقـع سکس و اندیشدن به آن افکار معتاد را تحت سیـطره خـود قرار میدهـد و نـیـاز بـه انـگیـخـتـگـی جنـسی جـای نـــیاز بـه صمیمت را میــگیرد. علت آن معمولا بدرفتاری با معتادین در سنین کودکی اینگونه افراد میباشد. استرس یـک عامل برانگیزنده و تشدید کننده این اختلال است. در واقــع فـــرد مـــعتاد از طریق سکس آلام عاطفی و عـقـده هـای روانــی خود را تسکین می دهد. باید توجه داشت که نباید اعتیاد بــه ســکـس را بـــا شــهــوت جنسی قوی اشتباه گرفت. فرد معـتاد به سـکس ممکن است دارای شـهـوت جـنـسـی اندکی باشد. اعتیاد به سکس در هر دو جنس زن و مـــرد مشاهده می گردد. در واقع با ارضـاء جــنسی به فرد احساس سرخوشی در پی آزادسـازی آدرنـالـیـن و آنـدومـرفیـنـها دست داده و وی را موقتا تسکین می دهد. مـعــمولا فرد معتاد از رابـطـه جـنـســی خود لذت چندانی نمی برد زیـرا پــس از آن دچــار احساس گناه و شرمساری میگردد. علایم اعتیاد به سکس به قرار زیر است:
    ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: دوشنبه 86/7/9::: ساعت 12:20 عصر


    گرچه اکثر فرهنگ های تجارت کم و بیش متاثر از فرهنگ آمریکایی است، اما به نظر می رسد که فرهنگ ژاپنی دست نخورده تر باقی مانده است.
    اکثر تاجران و مهاجران در اولین برخورد خود با ژاپنی ها احساسی ناجور و نامتجانس خواهند داشت، اما معمولاً بیشتر آنها بعد از چند مدت این احساس را ترک کرده و از همکاران ژاپنی خود درس می گیرند.
    این کشور می تواند درس های زیادی در مورد برخوردهای تجاری و کاری به ما بیاموزد. در این مقاله لیستی از 7 درس مهم که می توانیم از ژاپنی ها بگیریم را برای شما تهیه کرده ایم.
    ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: دوشنبه 86/7/9::: ساعت 11:59 صبح

    آیــا همسرتان همیشه شکایت می کند که چرا شما مناســبت های مخــتـلف را جـــدی نمی گیرید و هیچ جشنی برگزار نـمی نمایید؟ آیا او از شـمـا انتظار دارد تا هر بار برایش فرش قرمز پهن کنید؟ خانمهــا معمولا تمایل دارند تا مناسبتها را جشن بگیرند و خاطــره ها را بـرای همیشه جاودانه سازند، به همین دلیل تنـهـا کاری که لازم اسـت انجام دهید، همراهی همسران، و حاضر شدن در مجالس آنهاست.
    یکی از مهمترین مواردی که همیشه باید به خاطر بسپارید این است که: تمام مناسبت ها مثل هم نیستند. در حقیقت مناسبت های مختلف، جشن های مخصوص به خود را می طلبند. اما حتما لازم نیست از هفته ها قبل برنامه ریزی کنید تا جشن خوبی داشته باشید، فقط باید دو کار انجام دهید: تاریخ مورد نظر، یادتان باشد! (بله باید در تقویم، روز آن را علامت بزنید)؛ بعد هم مروری بر روی اطلاعاتی که ما در این زمینه در اختیارتان قرار می دهیم، داشته باشید. 
    ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: سه شنبه 86/7/3::: ساعت 12:23 عصر

    از اینکه هر روز صبح صدای رنجش آور زنگ ساعت را می شنوید متنفرید، هیچ راهی برای اجتناب از آن وجود ندارد؛ مگر بخواهید به جمع بی کارها بپیوندید. حقیقت تلخ این جاست که حتی اگر برنامه ریزی کنید و یا در شیفت عصر هم مشغول به کار شوید باز هم صدای دردآور ساعت شما را آزار خواهد داد.
    اما چگونه می توانید صبح ها کاملا از خواب بیدار شوید و هشیاری خود را بدست آورید؛ آن هم درست زمانیکه حاضرید هر چه که داری بدهید تا دو ثانیه بیشتر چشمانتان را روی هم بگذارید... فکر می کنید با ضربه زدن به سر در یک ملاقات رسمی می توانید هشیاری را به خود برگردانید؟ شاید این گزینه چندان مناسب نباشد. 
    ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: سه شنبه 86/7/3::: ساعت 11:35 صبح

    این مساله رو انشتین تو قرن نوزده مطرح کرده و گفته 98 درصد مردم دنیا قادر به حل اون نیستند. ممکنه ظاهر مساله خسته کننده باشه ولی در باطن اینطور نیست. سعی کنین حتما حلش کنین ببینین چقدر استنتاجتون قویه.

    مساله:
    1- در یک خیابون 5 خونه وجود داره که با پنج رنگ متفاوت رنگ شدن.
    2- تو هر خونه یه نفر با ملیت متفاوت با بقیه زندگی میکنه.
    3- هر کدوم از 5 صابخونه یه نوشیدنی متفاوت, یه مارک سیگار متفاوت دوست داره و یه حیوون متفاوت تو خونه نگهداری میکنه
    ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: سه شنبه 86/7/3::: ساعت 10:58 صبح

    <   <<   6   7   8   9   10   >>   >
    لیست کل یادداشت های دنیای مقالات

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 15
    بازدید دیروز: 88
    کل بازدید :772654

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    مقالات پیرامون زندگی و اجتماع - دنیای مقالات
    Akb@r.Hemm@ti
    در مورد خودم زیاد مهم نیست

    >> پیوند دنیای مقالات <<

    >>لوگوی دنیای مقالات<<
    مقالات پیرامون زندگی و اجتماع - دنیای مقالات

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<

    >> فهرست دنیای مقالات <<

    >>بایگانی<<

    >>جستجو در متن و بایگانی دنیای مقالات <<
    جستجو:

    >>اشتراک در دنیای مقالات<<
     



    >>طراح قالب<<