JavaScript Codes بزرگترین سایت جاوا اسکریپت ایران
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقالات پیرامون زندگی و اجتماع - دنیای مقالات
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هان! بی گمان ما اهل بیت، درهای حکمت و نورهای در ظلمت و روشنی امّتها هستیم [امام علی علیه السلام]
مقالات پیرامون زندگی و اجتماع - دنیای مقالات
  • تماس با من
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • در یاهو
  •  

    خانه یکی از مبتلایان به وسواس احتکار
    اتاقهایی که تا سقف از اثاثیه، لوازم خانه، جعبه، کیسه های کالا، البسه و مواد دور ریختنی پر شده اند. به سختی میتوان یک تکه از دیوار یا کف اتاق را دید. اینجا به وضوح در خطر آتش سوزی است و معمولا این شرایط سلامت افرادی که در آن زندگی میکنند را نیز به شدت تهدید میکند.

    با این حال، ساکنان آنها نسبت به این وضعیت در بی اعتنایی یا جهل کامل به سر میبرند. سالهاست که آتش نشانان در سراسر جهان با موارد آتش سوزی در چنین فضاهایی روبرو شده و متاسفانه ساکن این خانه ها معمولا قربانی شده است. ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: شنبه 86/6/10::: ساعت 6:9 عصر

     

    میزان بهره هوشی، کم یا زیاد، نقش عمده ای در ثروت خالص ندارد.
    توضیح: هرچند مطلب زیر نتیجه تحقیقاتی در آمریکا و در آن به مشکلات ورشکستگی ، کارت اعتباری و مالیاتی که از جمله مسائل معمول مالی و اقتصادی آمریکاییان است اشاراتی شده است، اما بدون در نظر گرفتن این موارد و با توجه به اینکه این شیوه زندگی در ایران نیز آغاز شده است، میتوان از توصیه ها و نکته سنجیهای موجود در آن بهره مند شد.

    راستش را بخواهید برای سرو سامان دادن به اوضاع مالی خود حتما نباید نابغه باشید. این یکی از نتایج تحقیقات جدید در زمینه هوش و تمکن مالی است که در طی آن با بررسی هزاران تن از اشخاص در دهه 50 عمر، نشان میدهد که افرادی که دارای بهره هوشی یا IQ متوسط تا پایین هستند در پس انداز مالی به اندازه افرادی با IQ بالا موفق هستند. در عین حال، احتمال اینکه افراد باهوش درگیر مشکلات مربوط به کارت اعتباری شوند بیشتر است.
    ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: جمعه 86/6/9::: ساعت 8:27 عصر

     

    حمام را هم مانند بقیه منزل تزئین کنید یا تمی را درنظر بگیرید که به کلی با فضای باقی خانه متفاوت باشد.
    حمام و دستشویی در بعضی از خانه ها تنها به عنوان فضایی کاربردی شناخته میشود که شایسته توجه و وقت گذاشتن نیست. با این وجود بهسازی اتاقی که هر روز مورد استفاده تمام اعضای خانواده قرار گرفته و تقریبا تمام مهمانان آنرا میبینند میتواند برای این فضای فراموش شده بسیار مفید باشد.

    شاید شما از تزئین دستشویی و حمام بدتان نمی آید اما نمیدانید چگونه سادگی آنرا حفظ کرده و یا نمیتوانید در مورد چگونگی این تزئین تصمیم بگیرید، مطلب زیر میتواند برایتان مفید باشد. ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: جمعه 86/6/9::: ساعت 8:7 عصر

     

    زنان میگویند که هرچه شوهرشان بیشتر با آنها به گفتگو میپردازد، بیشتر از زندگی زناشویی خود احساس رضایت میکنند.
    علم روانشناسی، جامعه شناسی و مردم شناسی و... میگوید که اگر اخیرا خانم شما در محل کار خود تحت فشار است، این راه حلهای ساده میتواند زندگی زناشویی شما را نجات دهد.

    هنگامی که کل امور مربوط به خانم خانه را جمع بزنید- انجمن اولیا و مربیان، قبضهای آب و برق، جلسات ساختمان- و سپس کارهای معمول روزانه و امور دقیق حرفه ای را هم به همه اینها اضافه کنید، آنوقت از اینکه پس از رسیدن همزمانتان به خانه، او آماده "گیر دادن" است، تعجب نخواهید کرد. ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: جمعه 86/6/9::: ساعت 8:1 عصر


    روزانه حداقل هشت پرواز از تهران به مقصد دوبی انجام می شود که تقریبا دو برابر دیگر پروازهای خارجی تهران است. علاوه بر این که مسافران محدودیتی برای انتخاب روز ندارند، آنها حتی می توانند ساعت پرواز خود را هم انتخاب نمایند.
    جالب اینجاست که از بعضی از شهرهای ایران که به دوبی پرواز مسقیم دارند پروازی برای سفر به تهران که پایتخت کشور است وجود ندارد و یا بسیار کم است. برای مثال می توان از شهر لار در استان فارس نام برد که روزانه یک پرواز به دوبی از آن شهر انجام می شود، اما تنها دو پرواز در هفته از لار به مقصد تهران وجود دارد. ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: جمعه 86/6/9::: ساعت 7:38 عصر


    در موقعیت های مختلف گاهی ناچار به انتقاد کردن از دیگرانید. باید همه ی تلاش خود را بکنید تا انتقادتان سازنده باشد تا بر فرد مورد نظر تاثیر بگذارد. در اینجا به راهکارهایی اشاره می کنیم که به شما کمک خواهد کرد انتقاداتی ارائه دهید که نه آنقدر بی فایده و بیهوده باشد و نه باعث رنجش فرد مقابل شود. درعوض تاثیرگذار بوده و باعث پیشرفت و اصلاح او شود. ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: جمعه 86/6/9::: ساعت 7:37 عصر

     

    دوست غیر قابل اتکا کمتر پیش می آید که او در کاری تشریک مساعی کند، به خصوص هنگامی که پای شما در میان باشد.
    دوستی هم میتواند به اندازه یک رابطه عاشقانه پر فراز و نشیب باشد. مشکلاتی که در یک رابطه دوستانه رخ میدهند کم نیستند، اما ما در اینجا تنها به چند مورد از معمولترین آنها پرداخته ایم:

    هنگامی که اتفاقی بسیار عالی برایتان رخ میدهد یا نیاز به همدمی برای درد دل کردن دارید، به سراغ چه کسی میروید؟ به جرات میتوان گفت که این شخص در اکثر موارد دوست صمیمی شماست نه همسرتان. اما در این میان مشکلی هم وجود دارد، شما هر چقدر هم دوستتان را دوست بدارید، اما بازهم از دست آنها میرنجید، خشمگین میشوید و حتی آزار میبینید.

    پس با دوستی که دیوانه تان میکند و با رابطه دوستانه ای که به سردی گراییده باید چه کرد؟ ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: جمعه 86/6/9::: ساعت 7:3 عصر

     

    سفید، بسیار بیشتر از آنچه تصور کنید شخصیت دارد، نور را افزایش میدهد و فضا را جادار، تمیز، آرام و اندیشمندانه نشان میدهد.
    نظر افراد نسبت به دیوارهای سفید یا کاملا مثبت است یا کاملا منفی. از آنجایی که سفید با هر رنگی جور میشود، برای خانه هایی که به معرض فروش گذاشته شده اند یا آپارتمانها، رنگی بی ضرر هستند. آنچه موجب شهرت منفی رنگ سفید به عنوان رنگی خسته کننده و خنثی شده است، برخورد غیر خلاقانه با آن است.

    سفید، نور را افزایش میدهد و فضا را جادار، تمیز، آرام و اندیشمندانه نشان میدهد. این رنگ بهترین زمینه را برای آثار هنری متهورانه و مبلمان معاصر فراهم می آورد (دلیل سفید بودن دیوار موزه های هنر معاصر نیز همین است). ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: جمعه 86/6/9::: ساعت 7:1 عصر

     

    لطیفه های ناجور تعریف نکنید، از برملا کردن اسرار شرکت، شایعه پراکنی درباره همکاران و اظهار نظر شخصی درباره مذهب، نژاد، لهجه و رئیس خود بپرهیزید.
    یافتن شغل مناسب میتواند حدود 3 تا 15 ماه طول بکشد، اما برای از دست دادن آن تنها چند روز یا چند هفته کافیست. در اینجا به 10 مورد از کشنده ترین سموم حرفه ای اشاره میکنیم:

    1. فقدان مهارتهای اجتماعی:
    اندکی محبوبیت میتواند در پیشرفت هر شخص بسیار سودمند باشد. تحقیقات مراجع معتبری چون مرکز تجارت و بازرگانی هاروارد، نشان میدهد که افراد بدون تردید و با کمال علاقه حاضرند با همکارانی که چندان ماهر نبوده اما دوست داشتنی هستند کار کنند و علاقه ای به کار با افراد بسیار ماهر اما فاقد نقاط مثبت شخصیتی ندارند. محققین متوجه شده اند که اگر کارمندی محبوب نباشد، مهارت او هم بی فایده خواهد بود چون توسط دیگر همکاران نادیده گرفته خواهد شد. ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: جمعه 86/6/9::: ساعت 6:52 عصر

     

    برنامه ریزی برای کل تابستان بسیار موفقتر از برنامه ریزی روزانه است.
    همانطور که با دیدن اولین جوانه و آمدن پرستوها، متوجه رسیدن بهار میشویم، میتوانیم شروع فصل تابستان را هم با جمله معروف "مامان..حوصله ام سر رفته.." علامت گذاری کنیم. تعطیلات تابستانی اصولا برای همه، به غیر از صبورترین، خلاق ترین و بگذارید صادقانه بگوییم، ثروتمندترین والدین، دردسری بزرگ به شمار میرود.

    والدین بدون اینکه متوجه شوند، برای هرچه بهتر گذشتن تعطیلات و با تهیه کتاب و لوازم سرگرمی، غذا خوردن در رستوران، خوردن بستنی و دعوت از دوستان فرزندانشان و از سفرهای داخلی گرفته تا پیک نیکهای کوچک و بزرگ و کلاسهای تقویتی و تفریحی، پول زیادی خرج میکنند. ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: جمعه 86/6/9::: ساعت 6:50 عصر

    <   <<   6   7   8   9   10   >>   >
    لیست کل یادداشت های دنیای مقالات

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 16
    بازدید دیروز: 56
    کل بازدید :773814

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    مقالات پیرامون زندگی و اجتماع - دنیای مقالات
    Akb@r.Hemm@ti
    در مورد خودم زیاد مهم نیست

    >> پیوند دنیای مقالات <<

    >>لوگوی دنیای مقالات<<
    مقالات پیرامون زندگی و اجتماع - دنیای مقالات

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<

    >> فهرست دنیای مقالات <<

    >>بایگانی<<

    >>جستجو در متن و بایگانی دنیای مقالات <<
    جستجو:

    >>اشتراک در دنیای مقالات<<
     



    >>طراح قالب<<