JavaScript Codes بزرگترین سایت جاوا اسکریپت ایران
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی و دانلود کتاب - دنیای مقالات
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرگاه دانشمندی را دیدی، به خدمتش درای . [امام علی علیه السلام]
معرفی و دانلود کتاب - دنیای مقالات
  • تماس با من
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • در یاهو

  • تالیف: زاهد زاهدانی، سعید
    تاریخ انتشار: مرداد 1384
    قیمت: 21000 ریال
    نوبت چاپ: سوم
    شمارگان: 3000


    معرفی کتاب: کتاب "بهائیت در ایران" که برای سومین بار تجدید چاپ شده است در صدد تبیین چگونگی پیدایش بهائی گری در ایران است که در این راستا پس از ارائه نظراتی درباب جنبش های اجتماعی، بهائیت را به عنوان یک جنبش اجتماعی تلقی می کند که دارای زمینه اجتماعی، ایدئولوژی و کنشگران مختلف بوده است. نویسنده پس از بیان زمینه اجتماعی، ایدئولوژی و کنشگران بهائیت، بهائی گری را در سه دوره قاجار، انقلاب مشروطه و عصر پهلوی بررسی می نماید و در پایان اشاره ای نیز به وضعیت بهائی گری پس از پیروزی انقلاب اسلامی دارد. فرضیه اصلی کتاب این است که بهائی گری به عنوان جنبشی سیاسی - اجتماعی به دنبال شکستن اقتدار مذهبی و قدرت روحانیت در ایران بوده است تا به این وسیله کانونهای مقاومت بر ضد سیاستهای استعماری در داخل کشور را - که اصولا منشعب از مذهب شیعه بوده است - از هم متلاشی کند.
     



    Akb@r.Hemm@ti ::: جمعه 86/6/9::: ساعت 8:25 عصر
    نظرات دیگران: نظر


    شاعر: ناصر فیض
    تعداد صفحات: 166
    شابک: 8 ـ 100 ـ 506 ـ 964
    نوبت چاپ: اول 1384
    شمارگان: 3000


    معرفی کتاب: املت دسته‌دار، مجموعه شعر طنز، ناصر فیض متولد 1338 قم است، وی شاعر، مترجم، نویسنده و طنزپرداز است که چهار کتاب از وی چاپ و سه کتاب گزیدة اشعار شعر معاصر ترکیه، شعر معاصر آذربایجان، شعر معاصر ایران (ترجمه به ترکی استانبولی) را در دست چاپ دارد. گزیدة ادبیات معاصر ایران، دستهایم را برای تو می‌آورم (ترجمة شعر معاصر ترکیه) اگر کمونیسم بیاد (ترجمة مجموعه قصة طنز از مظفر ایزگو، نویسندة ترک)، املت‌ ‌دسته‌دار را در چنته ادبی دارد.
    املت دسته‌دار، در 58 قطعه طنز به شیوة غزل، رباعی، اخوانیات، مثنوی سروده شده است. وی در مقدمه املت دسته‌دار می‌نویسد: نمی‌دانم چطور شد که این طور شد، قرار نبود چاپشان کنم، چند برابر اینها بود، به لحاظ ادبی، درشت و ریزشان کردم، از خامها، نیم‌پزها، پخته‌ها، محبوب‌ترینها شد این مجموعه. به نظر من «طنز یا بودار است یا تودار». وی به خاطر غیر بهداشتی بودن برخی ابیات املت دسته‌دار، پوزش می‌خواهد و می‌گوید طنز، گاه نمی‌تواند با ادب و تمیز باشد، لذا نزد همه کس نیز، عزیز نخواهد بود! بروید بگوید بعضیها فرق بین هزل و هجو و طنز و بنز را نمی‌دانند.»
     



    Akb@r.Hemm@ti ::: جمعه 86/6/9::: ساعت 7:52 عصر
    نظرات دیگران: نظر


    تدوین: کافی، مهدی
    تاریخ انتشار: تیر 1386
    تعداد صفحات: 364
    قیمت: 25000 ریال
    شابک: 3-192-419-964- 978
    قطع: وزیری
    نوبت چاپ: اول ، بهار 1386
    شمارگان: 2000


    معرفی کتاب: وعظ و خطابه از دریرباز تاثیر شگرفی در به حرکت در آوردن توده های مردم داشته است . با توجه به ساختار مذهبی جامعه ایران گروه وعاظ در تحولات تاریخ معاصر ایران و به خصوص پیروزی انقلاب اسلامی نقش عمده ای ایفا کرده اند .
    حجه الاسلام و المسلمین شیخ احمد کافی از آن دسته وعاظی بود که در عصر خفقان پهلوی با ایراد خطبه های مختلف ضمن مبارزه با رژیم ، نسل جوان ایرانی را از گزند اندیشه های مادی رایج در جامعه مصون ساخت .
    این کتاب برپایه ی اطلاعات و اسناد ساواک به نقش موحوم کافی در حفاظت از فرهنگ دینی و تاثیر در فرهنگ انقلابی می پردازد .
     



    Akb@r.Hemm@ti ::: جمعه 86/6/9::: ساعت 7:36 عصر
    نظرات دیگران: نظر


    نویسنده: علی محمد بشارتی
    تعداد صفحات: 184
    قیمت: 1200 تومان
    شابک: 9 ـ 999ـ 471 ـ 964
    نوبت چاپ: اول 1383
    شمارگان: 2200


    معرفی کتاب: لبخند شعر دارای 61 غزل عاشقانه و عارفانه است که آن را علی‌محمد بشارتی در 184 صفحه سروده است. عشق به محبوب ازلی و معشوق ابدی و مقصود و مطلوب دائمی یعنی امام زمان (عج) وگرنه هیچ کس و هیچ چیز دیگری را سراغ نداریم که لیاقت و قابلیت و ظرفیت آن را داشته باشد که همه چیز را در پای او بریزیم. تنها اوست که جمال جمیل است و دارای زیبایی پایدار و جاذبه و کشش بی‌نهایت و آرام‌بخش روح و جان و دلپذیر و دلنشین و دلخواه و دلنواز. ‌آنچه ذکر شد مقدمه است که شاعر در اول لبخند شعر آورده است. وی غزل گل و لاله را که در صفحه 77 آمده است، زبان حال خودش می‌داند. به صبح، چون ز گل و لاله پر کنم دامن/ ترانه‌ساز و غزل‌خوان و یاس پیراهن / هوا بهاری و گلزار چون بهشت برین / همه به شادی و امید چون عروس چمن/ سپاس دار خدایم که لعبتان جهان/ نمی‌برند دل و دیده یا خیال از من / و گر مناصب عالم ز من شود یکجا / زنیت و عمل من خجل شود دشمن. وی بسیاری از غزلهایش را تقدیم کرده است در غم دوری یوسف حضرت زهرا امام عصر(عج). این مجموعه دارای شش قصیده است. ماه صیام، رسول رجعت، ای در تو جمال حق پدیدار، ای به سر روزگار مهر تو افسر و امام رئوف. وی خود را شاعر متعهد می‌داند و شاعران را بر اساس متعهد طبقه‌بندی می‌کند و در نقد شعر به ویژه غزل کارهای آقای نصرالله مردانی را بهتر می‌داند. در غزلهایش که از هر دری سخن رفته است، تقلیدی از بزرگان ادب فارسی به‌ویژه حافظ، عطار، جامی و سایر ... است. در جایی از کتابش غزل را به استقبال غزل مقام معظم رهبری آورده است که غزل رهبر چنین آغاز شده است. دلم قرار نمی‌گیرد از فغان بی‌تو / سپندوار ز کف داده‌ام عنان بی‌تو / که در فراق حضرت مهدی(عج) آورده شده است. مطلع شعر علی‌محمد بشارتی چنین است/ نیامدی که بهارم بشد خزان بی‌تو / بیا که دیده شد از هجر خونفشان بی‌تو / که بیت‌الغزل آن اینگونه است: به شوق گل نرود باغ بی‌تو دل هرگز/ لب تبسم گل بسته باغبان بی‌تو/ وی فصل اول کتابش را به عنوانی «دربارة غزل» اختصاص داده و فصل دوم کتاب ترکیب‌بند عاشورایی است. وی حسن شروع غزلهایش را استقبال از غزل مقام معظم رهبری و حسن ختام را غزل از حضرت استاد خواجه حافظ شیرازی آورده است.
     



    Akb@r.Hemm@ti ::: جمعه 86/6/9::: ساعت 7:18 عصر
    نظرات دیگران: نظر


    نویسنده: ام‌البنین شجاعی راد
    تعداد صفحات: 46
    شابک: 5 ـ 682 ـ 471 ـ 964
    نوبت چاپ: اول 1383 شمارگان: 2200


    معرفی کتاب: قاب طلایی مجموعه داستان کوتاه ام‌البنین شجاعی است که آن را در 46 صفحه و سه داستان گرد آورده است. محتوای داستانها، دغدغه‌های کودکانه است که از زاویه دید شخص اول نوشته شده است. در داستان قاب طلایی، افسانه کبیری دانش‌آموز سال آخر دبستان به خاطر گرفتن جایزه از دوستش مریم جدا می‌افتد؛ که در آن حسادت دنیای کودکانه به خوبی به تصویر کشیده شده است. مریم و افسانه دوست قدیمی است. تمام دورة دبستان را با هم به مدرسه رفته‌اند. اما به سبب نفر اول شدن در کلاس و گرفتن قاب طلایی، به عنوان جایزه، مریم از وی جدا می‌شود. افسانه هر چه می‌کند، چیزی درست نمی‌‌شود. لذا در ساعت کلاس، روبه‌روی بچه‌ها و مبصر، قاب طلایی را که باعث جدایی او و دوستش شده است به زمین می‌زند که معلم سر می‌رسد.
    در داستان دوم، مادربزرگ تنها در خانه‌ای قدیمی زندگی می‌کند. عباس، نوه‌اش، شبها را پیش او می‌ماند. در یک شب سرد و بارانی، ناگهان آسمان قرق می‌کند و سقف آسمان می‌شکافد. توفان و رعد و برق باعث خرابی خانه مادربزرگ می‌شود. مادربزرگ در لابه‌لای سنگ و چوب و گ‍ِل فروریخته دیوار خانه می‌ماند. عباس زیر آوار می‌شود. سرانجام پس از جست‌وجو، هر دو زنده در می‌آیند، آن گاه همه به فکر ساختن خانه جدید برای مادربزرگ می‌افتند.
    داستان سوم، ماجرای کودکان آوارة بوسنی و هرزگوین است که از دست صربها در دشتها آواره شده‌اند. صدای شلیک مسلسل و انفجار بمب، قطع نمی‌شود. بچه‌ها گرسنه شب را به روز می‌رسانند که شاید پس از طلوع آفتاب، جنگ آرام شود و کمی بخوابند؛ اما صبح نشده، چند انفجار سهمگین، شیون زخمیها را به آسمان می‌فرستد و پدربزرگ نیز زخم بر می‌دارد. کودک در فکر بازگشت به شهر به خواب می‌رود تا انفجار دیگر شهر را در خواب ببیند...



    Akb@r.Hemm@ti ::: جمعه 86/6/9::: ساعت 6:26 عصر
    نظرات دیگران: نظر


    نویسنده: علیرضا قزوه
    تعداد صفحات: 48
    قیمت: 700 تومان
    شابک: 0 ـ 040 ـ 506 ـ 964
    قطع: رقعی
    نوبت چاپ: اول 1384
    شمارگان: 2200


    معرفی کتاب: کتاب حاضر دعاهای عاشقانه و عارفانه است جهت عرض حاجت و درخواست شفاعت از پیشگاه قطب عالم وجود، مهدی موعود (عج) که همراه با ادبیات عارفانه و شاعرانه توسط عزیزه شاهرخی نوشته شده است. نویسنده هر کجا نیاز دیده جهت رساندن پیام و درخواست شفاعت از دیار و پیشگاه امام عصر(عج) به شعری از بزرگان متوسل شده است. روزها از پی می‌آیند و می‌روند و فصلها از پس یکدیگر فرا می‌رسند و می‌گذرند. اختران فروزان هر شب بر پردة دیبا نیلگون آسمان چشمک می‌زنند و کامران با محبوب خود، قرین و هم‌دمند. اما تو ای خورشید رخشان و ماه تابان آسمان جلال و جمال، همچنان در پس پردة غیبت رخ نهفته‌ای و منتظران چشم به راه‌اند. این گونه دعا و شفاعت‌خواهی تمام تلاش است که شاهرخی در آمدن منتظر عالمیان در کتابش آورده است. کیمیای مراد که درد دل است با محبوب آل محمد (عج) و با شاهد مقصود با گلبانگهای عاشقانه تا راهی جسته شود به درگاه آن خورشید یگانه و به دوش کشیدن رنج انتظار وی با این دعا را آسان گردد که خود گفته چرا دعا نمی‌کنید تا خداوند ظهورم را نزدیک کند.
    روزی خواهد آمد و جهان را پر از عدل و داد خواهد کرد در حالی که پر از جور و نفاق است و چشم داشتن به افقی که روزی سپیده از آن طلوع خواهد کرد و اکنون چه جانفرساست اندوه فراق او و چه دردآلود است سوز دل مشتاقان تا از د‌َر درآمده و مرهمی به این اندوهها بگذارد. شاید این سوز و سازها و آخرین عرض و نیازها باعث شود وی بیاید و مشتاقان را از این رنج برهاند. عنوانها و موضوعاتی است که شاهرخی در کتابش آورده است.
    اکنون بار دیگر بهار فرا رسیده و درختان غرق شکوفه‌اند ولی هر زمان که نسیم بهاری مرا از عطر گلها سرمست می‌کند، بوی گلهای چمن برایم جز نشانی از نفس عطرآگین و سرمست‌کننده تو نیست. ای روح بهار بیا که گلها را بی‌چهره دل‌آرای تو رنگ و بویی نیست، نمونه‌ای از راز و نیاز شاهرخی را با منجی عالم بشریت (عج).
     



    Akb@r.Hemm@ti ::: جمعه 86/6/9::: ساعت 6:15 عصر
    نظرات دیگران: نظر


    نویسنده: نصرالله قادری
    تعداد صفحات: 67
    قیمت: 700 تومان
    شابک: 9 ـ 170 ـ 506 ـ 964
    نوبت چاپ: اول 1384
    شمارگان: 1100


    معرفی کتاب: کتاب حاضر، عنوان نمایش‌نامه‌ای است به قلم نصرالله قادری که در 67 صفحه و به صورت گفت‌وگویی شامل یازده شخصیت، دربارة سلمان محمدی از عاشقان و مریدان حسین ابن علی(ع) است. نمایش‌نامه وین راه بی‌نهایت، نخستین بار به کارگردانی دکتر محمود عزیزی در اسفند ماه 84 در تالار اندیشه حوزة هنری بر روی صحنه رفت. در مقدمه کتاب به قلم دکتر محمود عزیزی آمده است: این نمایش‌نامه در شرایطی بسیار خاص و کم‌فرصت به رشتة تحریر در آمده است سلمان شخصیت اصلی داستان نمایش‌نامه سرگشته در عمر یک نمایش تا آنجا که جا داشت سعی شده است خط‌الرسم نگاه او به دنیا را در شیدایی یک سرگشته به ظهور رساند و این شیدایی شخصیت است که کارگردان کار را بر این وا می‌دارد تا با او سفری ولو کوتاه را تجربه نماید. «سلمان» نصرالله قادری چنین گردشگری را به خواننده و گروه نمایش پیشنهاد می‌کند که در آن هم از اندیشه‌های پاک نیکان‌ِ گذشتگان آگاه شویم و هم از سیر و سلوک یک سرگشتة شیدا و در تلاقی این دو، ما و او یکی می‌شویم تا راهی را انتخاب کنیم. در متن نمایش‌نامه آمده است: من خواب بودم. خواب دیدم که بیدارم. من بیدار بودم که در خواب گم شدم! من بیابانی دیدم تشنه! با انبوه نامردان. من زنی دیدم آبی! مهربان، که مرد تشنه را آب داد. من بیدار بودم که خواب دیدم تشنه‌ام. من در خواب، بیدار بودم تشنه! آیا کسی هست که مرا سیراب کند؟ اینجا کجاست؟ من کیستم؟ تو کیستی؟ من کجای این خاک ایستاده‌ام؟ ایران من کجاست؟ و من چرا آرام ندارم؟



    Akb@r.Hemm@ti ::: پنج شنبه 86/6/8::: ساعت 8:14 عصر
    نظرات دیگران: نظر


    نویسنده: عزیزه شاهرخی
    تعداد صفحات: 65
    قیمت: 600 تومان
    شابک: 5 ـ 009 ـ 506 ـ 964
    نوبت چاپ: اول 1384
    شمارگان: 2200


    معرفی کتاب: کتاب حاضر دعاهای عاشقانه و عارفانه است جهت عرض حاجت و درخواست شفاعت از پیشگاه قطب عالم وجود، مهدی موعود (عج) که همراه با ادبیات عارفانه و شاعرانه توسط عزیزه شاهرخی نوشته شده است. نویسنده هر کجا نیاز دیده جهت رساندن پیام و درخواست شفاعت از دیار و پیشگاه امام عصر(عج) به شعری از بزرگان متوسل شده است. روزها از پی می‌آیند و می‌روند و فصلها از پس یکدیگر فرا می‌رسند و می‌گذرند. اختران فروزان هر شب بر پردة دیبا نیلگون آسمان چشمک می‌زنند و کامران با محبوب خود، قرین و هم‌دمند. اما تو ای خورشید رخشان و ماه تابان آسمان جلال و جمال، همچنان در پس پردة غیبت رخ نهفته‌ای و منتظران چشم به راه‌اند. این گونه دعا و شفاعت‌خواهی تمام تلاش است که شاهرخی در آمدن منتظر عالمیان در کتابش آورده است. کیمیای مراد که درد دل است با محبوب آل محمد (عج) و با شاهد مقصود با گلبانگهای عاشقانه تا راهی جسته شود به درگاه آن خورشید یگانه و به دوش کشیدن رنج انتظار وی با این دعا را آسان گردد که خود گفته چرا دعا نمی‌کنید تا خداوند ظهورم را نزدیک کند.
    روزی خواهد آمد و جهان را پر از عدل و داد خواهد کرد در حالی که پر از جور و نفاق است و چشم داشتن به افقی که روزی سپیده از آن طلوع خواهد کرد و اکنون چه جانفرساست اندوه فراق او و چه دردآلود است سوز دل مشتاقان تا از د‌َر درآمده و مرهمی به این اندوهها بگذارد. شاید این سوز و سازها و آخرین عرض و نیازها باعث شود وی بیاید و مشتاقان را از این رنج برهاند. عنوانها و موضوعاتی است که شاهرخی در کتابش آورده است.
    اکنون بار دیگر بهار فرا رسیده و درختان غرق شکوفه‌اند ولی هر زمان که نسیم بهاری مرا از عطر گلها سرمست می‌کند، بوی گلهای چمن برایم جز نشانی از نفس عطرآگین و سرمست‌کننده تو نیست. ای روح بهار بیا که گلها را بی‌چهره دل‌آرای تو رنگ و بویی نیست، نمونه‌ای از راز و نیاز شاهرخی را با منجی عالم بشریت (عج).



    Akb@r.Hemm@ti ::: پنج شنبه 86/6/8::: ساعت 7:45 عصر
    نظرات دیگران: نظر


    به کوشش: دفتر ادبیات و هنر مقاومت
    تعداد صفحات: 141
    قیمت: 780 تومان
    شابک: 4 ـ 884 ـ 471 ـ 964
    نوبت چاپ: اول 1384
    شمارگان: 2200


    معرفی کتاب: کتاب حاضر، نحوة پیام و پیام‌رسانی اسیران جنگی ایران در اردوگاههای عراق است که آن را دفتر ادبیات و هنر مقاومت در هفت بخش پیوسته به صورت گفت‌وگویی با اسیران تهیه و تدوین نموده است. اهمیت و تأثیر خبر (پیام) در دوران اسارت از محتوای اصلی بخش اول کتاب است. تشکیلات خبری، منابع و راهکارهای گردآوری اخبار و اطلاعات، ساماندهی و ارزیابی اخبار و اطلاعات، تفسیر و توضیح اخبار و اطلاعات، شیوه‌های انتشار اخبار و اطلاعات همراه شناخت‌نامة راویان این منابع از محتوای اصلی کتاب است.
    این کتاب آخرین بخش بازیافته از طرح تحقیقاتی (فرهنگ آزادگان) است که طی سالهای 71 ـ 70 در دفتر ادبیات و هنر مقاومت پی‌ریزی شد اما به عللی چند بنای آن در نیمه راه انجام، ناتمام ماند. در کتاب حاضر، که بر مبنای خاطرات ده تن از اسیران ایرانی (آزادگان) فراهم آمده، چگونگی و چرایی تهیه و تبادل اخبار و اطلاعات در میان اسیران ایرانی در اردوگاههای عراق بررسی و بازگو شده است که توانسته به طرزی فراگیر کم و کیف تدارک و انتشار خبر در میان آزادگان را به تصویر کشد. این اثر نتیجة زیستن و تجربه اندوختن انسانهایی است که زیر تیزی چشمهای مراقب و ضرب و زور زندانبانان شبانه روز خود سپری می‌کرده‌اند و در شرایطی که داشتن قلم و کاغذ جرم و مستوجب کیفر محسوب می‌شده است کوشیده‌اند آگاه شوند و دیگران را آگاه کنند. از این رو سعی اسیران ایرانی برای «دانستن و آگاه شدن» و مقابلة دشمن برای نگاه داشتن اسرا در «بی‌خبری و ناآگاهی» واگوی بخشی از مبارزه و مقاومتی است که فرزندان این مرز و بوم از خود نشان داده‌اند.
    کتاب حاضر نحوة پیام و پیام‌رسانی اسیران جنگی ایران در دو اردوگاههای عراق است که آن را دفتر ادبیات و هنر مقاومت در هفت بخش پیوسته به صورت گفت‌وگویی با اسیران جنگ ایران و عراق تهیه و تدوین نموده است. اهمیت و تأثیر پیام و اطلاع‌رسانی به همدیگر در دوران اسارت و بازیابی روحیه مقاومت از محتوای اصلی کتاب است.
     



    Akb@r.Hemm@ti ::: پنج شنبه 86/6/8::: ساعت 7:23 عصر
    نظرات دیگران: نظر


    نویسنده: موسی جرجانی
    تعداد صفحات: 171
    قیمت: 1700 تومان
    شابک: X ـ 015 ـ 506 ـ 964
    نوبت چاپ: اول 1384
    شمارگان: 2200


    معرفی کتاب: کتاب حاضر، پژوهشی است علمی و طبقه‌بندی ‌شده از فرهنگ عامه و شفاهی مردم ترکمن به صورت موسیقی نواحی ـ آیینی که به جایگاه اهل بیت در موسیقی مردم ترکمن می‌پردازد. این کتاب را موسی جرجانی موسیقی‌پژوه و همکار وی هوشنگ جاوید در 171 صفحه گرد آورده است. کتاب در دو فصل و پنج بخش به صورت جداگانه آورده شده و در فصل اول، بخش اول، به جایگاه اهل بیت(ع) در فرهنگ شفاهی و هنرهای آیینی مردم ترکمن اختصاص دارد. مراسم عاشورا در بین ترکمنها، خواندن نماز روز عاشورا، از محتوای این بخش است. بخش به مراسم آیینی، بخش سوم به جایگاه اهل بیت در ادبیات مکتوب قوم ترکمن می‌پردازد. در فصل دوم بخش اول هنر و هنرمندان موسیقی آیینی ترکمنهای استان گلستان و بخش دوم آن شناسة هنرمندان موسیقی آیینی، شهرستان ترکمن، آق‌قلا، گنبد کاووس، انجمن موسیقی گنبد کاووس و کلاله اختصاص دارد. معرفی پدیدآورندگان اثر آذین‌بخش آخر کتاب است. در این کتاب به بررسی نقش اذکار در هم‌پیوندی درونی مردم مناطق ایران از طریق موسیقی و میراث صوتی می‌پردازد که نگاه ساده و اخلاص مردم ترکمن را نسبت به جایگاه اهل بیت(ع) در بین آنان نشان می‌دهد که رهیافت است در جهت ریشه‌های مشترک و وحدت‌بخشی بین دوست‌داران اهل بیت(ع) بین شیعیان و اهل سنت که ضرورت آن می‌رود.
     



    Akb@r.Hemm@ti ::: دوشنبه 86/6/5::: ساعت 10:59 صبح
    نظرات دیگران: نظر

    <   <<   6   7      >
    لیست کل یادداشت های دنیای مقالات

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 102
    بازدید دیروز: 94
    کل بازدید :772835

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    معرفی و دانلود کتاب - دنیای مقالات
    Akb@r.Hemm@ti
    در مورد خودم زیاد مهم نیست

    >> پیوند دنیای مقالات <<

    >>لوگوی دنیای مقالات<<
    معرفی و دانلود کتاب - دنیای مقالات

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<

    >> فهرست دنیای مقالات <<

    >>بایگانی<<

    >>جستجو در متن و بایگانی دنیای مقالات <<
    جستجو:

    >>اشتراک در دنیای مقالات<<
     



    >>طراح قالب<<