JavaScript Codes بزرگترین سایت جاوا اسکریپت ایران
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی و دانلود کتاب - دنیای مقالات
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
روزگار تن‏ها را بفرساید ، و آرزوها را تازه نماید ، و مرگ را نزدیک آرد ، و امیدها را دور و دراز دارد . کسى که بدان دست یافت رنج دید ، و آن که از دستش داد سختى کشید . [نهج البلاغه]
معرفی و دانلود کتاب - دنیای مقالات
  • تماس با من
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • در یاهو
  •  


    مترجم: علی اصغر قره باغی
    تعداد صفحات: 359
    شابک: 7 ـ 907 ـ 471 ـ 964
    نوبت چاپ: اول 1383
    شمارگان: 2200


    معرفی کتاب: کتاب حاضر، گردآوری مقالات است از علی‌اصغر قره‌باغی که آن را در یک پیش‌گفتار و چهارده عنوان در 359 صفحه آورده است. حکایت ما و ابوالهول، نقد هنری، تعریف هنر، پیوند هنر و فلسفه، انواع نقد هنری در قرن حاضر، تبارشناسی نقد هنری، خودشیفتگی و نابسامانیهای نقد هنری، نقد هنری و آموزش هنر و گفت‌ و شنودی بی یال و د‌ُم در باب نقد هنری از محتوای اصلی کتاب به شمار می‌رود. انگیزه از گردآوری مقالات کتاب گشودن دریچه‌ای به چشم‌انداز پیشینه و حال گونه‌های نقد هنری و روشن کردن زمینه‌ها به منظور درک عمیق‌تر پرسشهایی است که در رابطة پیچیده میان منتقد و اثر هنری مطرح می‌شود. اگر نقد هنری بتواند با هر تدبیر و تمهیدی که شده، تفاوتهای فاحش میان دیدن و تماشا کردن را به مردم بیاموزد و راه و روش پرداختن به لایه‌های درونی اثر هنری را نشان دهد، بی‌تردید به یکی از اهداف انسانی خود دست یافته است. نقد هنری، از یک طرف به نحوة نگرش یک نسل صدا می‌دهد و از طرف دیگر ابزار دریافت این صدا و بازتاب روح زمانة خود شمرده می‌شود. انتخاب عنوان «هنر نقد هنری» از آن جهت است که تفسیر و تحلیل اثر هنری و پرداختن به چنین شاخة پیچاپیچ و پرباری از فرهنگ انسانی، خود هنری است که می‌باید رشد کند و شکوفا شود؛ هنری است که آسان به دست نمی‌آید و بدون بازنگریهای مداوم و گشت و واگشت در عرصة هنر حاصل نمی‌شود. «هنر نقد هنری» در واقع یک ارزیابی تاریخی دربارة سنت پانصد سالة نقد هنری و بررسی کلی نقد و نظرهای معارض است؛ البته نه چندان که به یافتن سوزن در انبار کاه تعبیر شود. کتاب حاضر، دغدغه است بر باورها و اندیشه‌هایی که کمتر در جامعه علمی مطرح شده است. مراد از گردآوری این کتاب مطرح کردن پرسشهایی است بی‌آنکه ادعای ارائة پاسخ قطعی در میان باشد. هر فصل را می‌توان مستقل از دیگری مطالعه کرد و در پایان هر فصل، نخست پانوشتهای کوتاهی افزوده شده و سپس فهرست منابعی که از آنها استفاده شده، یا به آنها استناد شده آمده است.
    کتاب حاضر، گردآوری مقالاتی است از علی‌اصغر قره‌باغی که آن را در یک پیش‌گفتار و چهارده عنوان در 359 صفحه آورده است، حکایت ما و ابوالهول، نقد هنری، تعریف هنر، پیوند هنر و فلسفه، انواع نقد هنری در قرن حاضر، تبارشناسی نقد هنری، خودشیفتگی و نابسامانیهای نقد هنری، آموزش هنر، از محتوای اصلی کتاب به شمار می‌رود.
     



    Akb@r.Hemm@ti ::: شنبه 86/6/3::: ساعت 7:12 عصر
    نظرات دیگران: نظر

     


    نویسنده: ت السیسور وا. پوپ
    مترجم: فرهاد ساسانی
    تعداد صفحات: 107
    قیمت: 750 تومان
    شابک: 4 ـ 674 ـ 471 ـ 964
    نوبت چاپ: اول 1383
    شمارگان: 2200


    معرفی کتاب: کتاب حاضر، ترجمه‌ای است از مدخل «فیلم»، نوشتة تامس السیسو وا. پوپ، در دانشنامة زبان و زبان‌شناختی به اضافه یادداشتهایی که برخی از اصطلاحات به‌ویژه زبان‌شناختی ـ داخل متن را توضیح می‌دهد. آنچه در این مجموعه آمده است مروری است تاریخی ـ تحلیلی بر مطالعات زبان‌شناختی و نشانه‌شناختی سینما در غرب، و عمدتا‌ً اروپا. گفتنی است دو شاخة احیاشده زبان‌شناسی و نشانه‌شناسی نیز تقریبا‌ً هم‌زمان با مطرح شدن این مباحث، ظهوری موفق و چشم‌‌گیر داشتند. بی‌شک نام اندیشمندان بزرگی چون فردینان دوسوسور، و به طور کلی ساختارگرایان اروپایی، رومن یاکوبسن و صورت‌گرایان روس و پیروان آنها در این میان جاودانه می‌درخشند. هم‌زمانی، تصادف و مقارنت این دو رویداد باعث شد مطالعات زبان‌شناختی و نشانه‌شناختی، به‌ویژه رویکرد ساختارگرایی، تأثیر به سزایی بر مطالعات نظری فیلم و سینما بگذارد. در واقع مجموعه کنونی بازتاب این برخورد، هم‌زمانی و اندرک‍ُنش است. در هر کجای کتاب به نظر آمده اصطلاحی از زبان‌شناسی یا نشانه‌شناسی وارد مطالعات سینمایی شده است، در پانویس به شرح آن پرداخته شده است. اما به نقد و بررسی آراء اندیشمندان اشاره نشده است. در کتاب حاضر، مطالعات زبان‌شناختی و نشانه‌شناختی سینما به سه دوره تقسیم شده است. در مرحله نخستین سینما را فاقد نظام زبان و فقط دارای قوه ناطقه / لانگاژ یا به عبارت بهتر «قوة فیلمی» دانستند. و یک‌بار قائل به نظام زبان یا «لانگ» برای سینما شدند، اما در مرحله سوم از رویکرد دیگر زبان‌شناختی دستور زایشی، دستور شناختی، معنی‌شناسی، کاربردشناسی، تحلیل متن، تحلیل گفتمان و مواردی از این دست در مطالعات سینما بهره گرفتند. و در پایان به پیوستار اشاره می‌شود که از طرف پیش نمونه نشر مطلق و در سوی دیگر پیشین نمونه شعر مطلق قرار دارد. این کتاب مروری است تاریخی در حوزه زبان‌شناختی و نشانه‌شناختی در مطالعات سینمایی که برای علاقه‌مندان به مطالعات جدی سینما جدی می‌نماید.
     



    Akb@r.Hemm@ti ::: شنبه 86/6/3::: ساعت 6:37 عصر
    نظرات دیگران: نظر


    نویسنده: رابرت استم
    به کوشش: احسان نوروزی
    تعداد صفحات: 432
    قیمت: 2600 تومان
    شابک: 0 ـ 922 ـ 471 ـ 964
    نوبت چاپ: اول 1383
    شمارگان: 2200


    معرفی کتاب: کتاب حاضر مقدمه‌ای است بر نظریه فیلم که آن را رابرت استم، نوشته و گروه مترجمان به سرپرستی احسان نوروزی در 432 صفحه و پیش‌گفتار و مقدمه دربارة کتاب و نظریة فیلم و کتاب‌شناسی به پایان برده است. در این کتاب به بحثهایی نظیر، پدران نظریه فیلم، ماهیت سینما، فرمالیسم روسی و مکتب باختن، مکتب فرانکفورت، موج نگره مؤلف، مسئله زبان فیلم، ورود فمینیسم، زایش تماشاگر، بوطیقا و سیاست پست‌مدرن و... پرداخته شده است.
    کتاب مقدمه‌ای بر نظریه فیلم، تاریخی تحلیلی از نظریه فیلم در «سدة سینما» عرضه می‌کند. کتاب حاضر از نظریه‌پردازان سینمای صامت، همچون ویچل لیندسی و هوگو مانستربرگ، شروع می‌کند و تا آخر دگرگونیهای نظریة فیلم و مطالعات فرهنگی (نظریه شناخت، دولوز، نظریة پسا استعماری و نظریه دیجیتال) پیش می‌آید. این کتاب با نگاهی جهانی به بررسی تغیراتی می‌پردازد که در کشورهایی همچون فرانسه، آلمان، روسیه، ایتالیا، ایالات متحده، مکزیک، برزیل و آرژانتین انجام گرفته و می‌کوشد بر اتصالهای این تغییرات تأکید کند.
    کتاب حاضر، نظریه فیلم را درون بافت جریانهای فلسفی و تاریخی و‌سیع‌تری قرار می‌دهد. مقدمه‌ای بر نظریه فیلم که با زبانی فرهیخته اما قابل فهم نوشته شده، درآمدی درخشان منسجم بر عرصه‌ای غنی و متنوع به حساب می‌آید، که در حقیقت بخشی از کتابهای سه‌گانة انتشارات «بلک ول» در مورد نظریه معاصر فیلم است. در این کتاب چهره‌های برجستة این عرصه، ضمن نظام‌بندی زمینه‌های فعالیت خود، به ترسیم چشم‌اندازی از توسعة آتی فیلم در زمینه‌های متفاوت می‌پردازند.
     



    Akb@r.Hemm@ti ::: شنبه 86/6/3::: ساعت 5:39 عصر
    نظرات دیگران: نظر


    تالیف: صدقى، ابوالفضل
    تاریخ انتشار: مرداد 1386
    قیمت: 19000 ریال
    شابک: 1-0211-489-964- 978
    نوبت چاپ: اول
    شمارگان: 2000


    معرفی کتاب: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تا رحلت امام خمینی از چه الگویی پیروی می نموده است ؟ این سؤالی است که این کتاب به دنبال یافتن پاسخی برای آن می باشد . هیچ یک از شاخص های موجود در روابط بین الملل بعد از جنگ جهانی اول از جمله آرمان گرایی و بعد از جنگ جهانی دوم از جمله رئالیست ها و نئو لیبرال ها ، همانند مکتب وابستگی متقابل و نهادگرایان نئو لیبرال و رئالیسم ترمیم یافته ی والتز با نام رئالیسم ساختاری و حتی نظریه ی جدیدتر سازنده گرایی نمی تواند به طور کامل کلید معمای سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در این دوره باشد . سیاست خارجی جمهوری اسلامی بر اساس الگویی است که اصول آن ، مبارزه با ظلم و استکبار و حمایت از مظلوم ، دعوت جهانیان به حیات طیبه ، حفظ تمامیت ارضی و ام القرای اسلامی و اصل نه شرقی و نه غربی ( قاعده ی نفی سبیل ) است که الگویی بی بدیل و منحصر به فرد می باشد.
     



    Akb@r.Hemm@ti ::: جمعه 86/6/2::: ساعت 7:38 عصر
    نظرات دیگران: نظر


    تالیف: سیف زاده، سیدحسین
    تاریخ انتشار: فروردین 1379
    تعداد صفحات: 352
    قیمت: 14000 ریال
    قطع: وزیری
    نوبت چاپ: اول
    شمارگان: 2000


    معرفی کتاب: شناخت عراق برای جمهوری اسلامی ایران به دلایل زیادی از جمله: داشتن طولانی ترین خط مرزی، تهدید امنیت ملی ایران از دهه 1970 میلادی، رقابت این کشور با ایران و جنگ تحمیلی هشت ساله، از اهمیت زیادی برخوردار است. کشوری که سیاستهای ما در قبال آن به نوعی مبتنی بر عشق و نفرت بوده است: عشق به شیعیان عراق، عتبات عالیات و نیز حوزة علمیة نجف که زمانی بزرگترین مرکز علمیه شیعه محسوب میشد و هنوز هم حائز اهمیت است و نفرت از کینه ها و ستمهایی که در این سرزمین چه در گذشته های دور و چه در دوران معاصر وجود داشته است. کتاب حاضر گامی در راه شناخت هر چه بهتر این کشور است.
     



    Akb@r.Hemm@ti ::: جمعه 86/6/2::: ساعت 6:48 عصر
    نظرات دیگران: نظر

     


    تالیف: حسینیان، روح الله
    تاریخ انتشار: مرداد 1386
    قیمت: 6000 ریال
    شابک: 8-212-419-964- 978
    نوبت چاپ: اول
    شمارگان: 3000


    معرفی کتاب: شریعتی که بود؟ چه می گفت و چه کرد؟ سوالاتی است که پاسخ به آن بسیار سخت است. بی شک شریعتی از پیچیده ترین موضوعات تاریخ انقلاب اسلامی است که قضاوت در مورد آن بسیار مشکل است و این مشکل ریشه در پیچیدگی شخصیت شریعتی دارد. شریعتی روح عصیانگر نسلی بود که از بودها خسته و به دنبال بایدها می گشت؛ نسلی که از ماتریالیسم بریده شده بود و به دنبال متافیزیکی می گشت که روحش را آرام کند؛
    نسلی که مارکسیسم را در حزب توده و گروه های چپ گرا تجربه کرده بود و از همه نا امید به دنبال اسلامی می گشت که انقلابی بودن خود را هم حفظ کند ،نسلی که از لیبرالیسم و غرب سخت سرخورده شده بود واز سنت سخت وحشت داشتو به دنبال اسلامی نو می گشتتا هم پاسخی به ندای درونش باشد وهم به نیازبرونش.
    شخصیت و گفتار و اعمال شریعتی مجموعهای از اضداد بود که اگر کهنه اش وارسی نشود،هم می شود او را متجدد غربگرا دانست وهم مسلمان سنت گرا خواند هم می شود در اثبات سنی بودنش دلیل آورد و هم در تعصب شیعی اش استدلال کرد. در کلامش ده ها دلیل بر ضدیتش با روحانیت یافت می شد و ده ها دلیل در هواداریش از روحانیت و ...
    به همین خاطر بود که شهید بهشتی او را «یک جستجوگر در مسیر شدن » می دانست ....
     



    Akb@r.Hemm@ti ::: دوشنبه 86/5/29::: ساعت 8:30 عصر
    نظرات دیگران: نظر

     


    یادبود: محمد مددپور
    تعداد صفحات: 1384
    قیمت: 2200 تومان
    شابک: 9 ـ 971 ـ 471 ـ 964
    نوبت چاپ: اول 1384
    شمارگان: 2200


    معرفی کتاب: این کتاب، به صورت نظری به ماهیت تکنولوژی و هنر تکنولوژیک می‌پردازد که نظری است در حوزة تکنولوژی اطلاعات. کتاب حضار، در یک مقدمه علمی، چهار فصل و کلام آخر به پایان برده شده است که به دو راه تکنیکی و معنوی فراروی ما پرداخته است. چهار فصل کتاب به صورت کلی، نقدی است به صنعت هنر تکنولوژیک که به جای پرداختن به روح هنری و نقبی به هنر که برخواسته از جهان ناسوتی و لاهوتی است، به جهان مادی و سرمایه‌داری بسنده شده است. آنچه از هنر در عصر تکنولوژیک مانده است، کاریکاتوری است از هنر اصیل و واقعی‌ای که بیشتر به وارونگی هنری می‌ماند. مددپور هنر را اصیل و خدایی می‌خواهد و باور دارد که روح سرمایه‌داری و هنر صنعتی، هنر را اقتصادی، بازاری و کالایی می‌کند، آنچه به جا می‌ماند، جز برهنگی هنری نیست.
    فصل اول کتاب به ماهیت تکنولوژی از نظر فلسفی و علمی به هنر می‌پردازد و بنیاد حضوری و مابعدالطبیعی تکنولوژی را به بحث می‌گیرد و از اصول تکنیکی، انتقال تکنولوژی به معنی فلسفی، آشفتگی انتقال تکنولوژی کاربردی به کشورهای غیر تکنولوژیک می‌گوید. در فصل دوم به تجلی وجود در نظام تکنیک و نظام معنوی می‌پردازد که هنر و صنعت قدیم و جدید، مابعدالطبیعة هنر تکنولوژیک، اندیشه انتقادی پرپر حافظ نظام تکنیک و غربزدگی از بحث اصلی آن است. در فصل سوم به مابعدالطبیعة سینما، هنر تکنولوژیک می‌پردازد که تکنولوژی نحوی انکشاف حقیقت، وارستگی از عالم تکنیک، تکنیک ـ هنر سینما، ولایت، صورت انکشاف حقیقت از بحث اصلی آن است.
    فصل چهارم به اطلاعات و تکنولوژی اطلاعاتی می‌پردازد که تکنولوژی اطلاعاتی رسانه‌های گروهی، تکنولوژی اطلاعاتی تحقیقاتی ـ علمی، اطلاع به ایران از اهم بحث این فصل است. در کلام آخر وی به دو راه تکنیکی و معنوی می‌رسد که آن را فرا روی خوانندگان می‌گذارد، که به حقیقت هنر پی برده و از صنعتی شدن هنر به معنای کالایی دوری گزیده شود.
    در متن کتاب دربارة هنر، چنین آمده است: ما نباید تسلیم همان نسبتی شویم که بین بشر جدید و تکنولوژی وجود دارد. تسخیر جوهر تمدن جدید غرب در گروه همین تغییر نسبت است، وگرنه، گزینش، آن‌سان که ما انتظار داریم امکان‌پذیر نخواهد بود.
     



    Akb@r.Hemm@ti ::: دوشنبه 86/5/29::: ساعت 7:44 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    <   <<   6   7      
    لیست کل یادداشت های دنیای مقالات

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 12
    بازدید دیروز: 117
    کل بازدید :773927

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    معرفی و دانلود کتاب - دنیای مقالات
    Akb@r.Hemm@ti
    در مورد خودم زیاد مهم نیست

    >> پیوند دنیای مقالات <<

    >>لوگوی دنیای مقالات<<
    معرفی و دانلود کتاب - دنیای مقالات

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<

    >> فهرست دنیای مقالات <<

    >>بایگانی<<

    >>جستجو در متن و بایگانی دنیای مقالات <<
    جستجو:

    >>اشتراک در دنیای مقالات<<
     



    >>طراح قالب<<