JavaScript Codes بزرگترین سایت جاوا اسکریپت ایران
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پزشکی و سلامت - دنیای مقالات
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
چون خرد کمال گیرد ، گفتار نقصان پذیرد . [نهج البلاغه]
پزشکی و سلامت - دنیای مقالات
  • تماس با من
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • در یاهو
  •  

    حضور سیر در برنامه غذایی روزانه بسیار خوب است.
    دانشمندان کلید معمای رابطه خوردن سیر و سلامت قلب را کشف کرده اند. دلیل این امر وجود ماده ای به نام آلیسین (allicin) است. این همان ماده ایست که با شکسته شدن به مواد مرکب حاوی گوگرد، بوی نامطلوبی در دهان و نفس ایجاد میکند.

    این مواد مرکب با گلبولهای قرمز خون واکنش نشان داده و سولفید هیدروژن تولید میکند. این ماده رگهای خونی را آزاد و شل کرده و گردش خون را آسان میکند. به همین دلیل است که خوردن سیر موجب افت فشار خون میشود.

    با این حال، کارشناسان انگلیسی عقیده دارند که مصرف مواد کمک غذایی تهیه شده از سیر میتواند عوارض جانبی داشته باشد.
    ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: سه شنبه 86/8/8::: ساعت 11:3 صبح

     

    داروهای ناهنجاری بیش فعالی و کم توجهی یا ADHD
    مصاحبه ای با دکتر ویلیام باربارسی (William Barbaresi)
    در اوایل سال 2006، دو کمیته مشورتی از طرف سازمان نظارت بر دارو و مواد غذایی (FDA) به بررسی نکات ایمنی مربوط به داروهای ناهنجاری بیش فعالی و کم توجهی یا ADHD پرداختند.


    یکی از این دو کمیته چنین نظر داشت که تعدادی از داروهای ADHD از جمله ریتالین (Ritalin)، کنسرتا (Concerta)، آدرال (Adderall) و استراترا (Strattera) از جمله داروهایی دارای عوارض شناخته شده –از جمله عامل بالقوه حمله قلبی و طرات قلبی عروقی- هستند که این عوارض به صراحت در کادری سیاه رنگ بر روی بسته بندی آنها نیز درج شده است. از جمله این خطرات قلبی عروقی میتوان به سکته قلبی، افزایش فشار خون، تپش قلب و نارسایی قلب اشاره کرد. در ایالات متحده، هشدارهایی که در کادری سیاه رنگ بر روی جعبه دارو چاپ میشوند، از جمله قویترین عوارض جانبیی هستند که یک دارو میتواند علی رغم داشتن آن همچنان به فروش برسد.  ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: سه شنبه 86/8/8::: ساعت 10:51 صبح


    برداشتن چربیهای زیر چانه –غبغب- به وسیله مزوتراپی
    مزوتراپی روشی برای رفع سلولیت است که در دهه 1950 در فرانسه به وجود آمد و اکنون در سراسر جهان به کار میرود. این روش توسط دکتر میشل پیستور (Michel Pistor) در سال 1952، و برای درمان تعدادی از بیماریها ابداع شد.

    به تدریج همکاران او در اروپا و آمریکا متوجه واص و ویژگیهای منحصر به فرد مزوتراپی و تاثیر فوق العاده آن در رفع مشکلات زیبایی شدند. اکنون 15 هزار پزشک در فرانسه به این شیوه درمان مشغولند. مزوتراپی روشی است که در طی آن مقادیر اندکی از دارو، انواع ویتامین، مواد معدنی و آمینو اسیدها به صورت میکرو اینجکشن (تزریق متعدد با سوزنهای بسیار ظریف و کوتاه) در زیر پوست تزریق میشود تا مواد بهبود دهنده آن، منطقه تحت عمل را درمان کند.  ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: سه شنبه 86/8/8::: ساعت 10:44 صبح

    اضطراب بخش عمده زندگی روزمره هر فرد است. در برابر اضطراب طولانی و بسیار شدید، افراد به کمک متخصص نیاز دارند.
    اجازه دهید فرض کنیم شما نخستین آرزویتان چیره شدن بر مشکل ترس از حیوانی خانگی مثل گربه و غیره باشد. نخستین کار برای چیره شدن بر اضطراب هنگام مواجهه با حیوان این است که اضطراب شما به هدفها یا مراحل کوچکتر تجزیه شود.
    معمولاً ده گام در نظر گرفته می‌شود و هر گام یا مرحله انتظار بیشتری نسبت به گام پیشین را دربردارد. گام یا هدف نهایی، هدف واقعی یا سطحی از عملکرد است که شما آرزوی آن را دارید.برای روشن شدن مسئله یک نمونه از نردبان اضطراب در اختیار شماست. مشکل خود را بررسی و از کمترین سطح اضطراب شروع کنید. ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: سه شنبه 86/8/8::: ساعت 10:33 صبح

    یکی از سخت‌ترین کارهای والدین در مورد بچه‌های کوچکشان واکسن زدن به آنهاست.
    اکثر بچه‌ها با دیدن آمپول به شدت می‌ترسند و گریه می‌کنند و به هر صورتی می‌خواهند که از دست پزشک فرار کند و حتی اگر دکترشان موفق به واکسن یا آمپول زدن به آنها شوند کودک به شدت آسیب روحی دیده است.
    محققان برای آنکه بچه‌ها با نزدیک شدن سوزن آمپولها و واکسن‌ها حال بهتری داشته باشند و کار برای والدین راحتتر شود راه‌هایی را پیشنهاد کرده‌اند. ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: سه شنبه 86/8/1::: ساعت 10:52 صبح

     عیوب انکساری چشم اعم از دوربینی، نزدیک بینی و آستیگماتیسم با شیوه‌های جراحی قابل تصحیح هستند.
    دو روش عمده جراحى براى تصحیح عیوب انکسارى وجود دارد:

    روش جراحى لیزیک ( LASIK):
    در روش لیزیک -مخفف کلمه Laser- assisted in situ Keratomileusis - چشم پزشک با وسیله اى به نام “میکروکراتوم” برشى باریک و حلقوى روى قرنیه ایجاد مى کند. سپس جراح لایه بریده شده را بلند مى‌کند و با استفاده از “لیزر اکسایمر” قرنیه را در زیر این لایه براى تصحیح عیب انکسارى تراش مى‌دهد.

    ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: دوشنبه 86/7/30::: ساعت 9:51 صبح


    خرخر(snoring):
    خرخر کردن به صدای ناخوشایند حین تنفس در خواب اطلاق میگردد. خرخر کردن میتواند هر فرد و در هر گروه سنی را درگیر کند. اما خرخر در مردان و افراد چاق بیشتر بروز میکند. خرخر کردن با افزایش سن تشدید میشود. 45 درصد بزرگسالان گاهی اوقات، و 25 درصد بزرگسالان بطور مزمن و همیشگی خرخر میکنند.

    ادامه خر خر ...

    Akb@r.Hemm@ti ::: چهارشنبه 86/7/18::: ساعت 10:59 صبح

     

    پوست چهار رنگ دارد.
    بدن انسان ماشینی عظیم، پر تراوش و سرشار از مایعات است که مواد شیمیایی را با دقت و هماهنگی بسیار جابجا و مخلوط میکند تا همه چیز، از حافظه گرفته تا مواد مخاطی را بسازد. در اینجا، ما به کند و کاو در تعدادی از رازهای پیچیده، زیبا و حتی عاری از ظرافتی میپردازیم که به اشکال مختلف، بدن ما را به حرکت وامیدارند.

    اسید قوی موجود در معده
    یک ماده بسیار خطرناک که هیچ فرودگاهی نمیتواند شما را به خاطر همراه داشتن آن متوقف کند، اسید هیدروکلریک یا جوهر نمک است. این اسید بسیار خطرناک که ماده ای مرکب و بسیار خورنده و سمی است، در معده ما یافت شده و در واقع توسط سلولهای جداره معده ترشح میشود. این اسید که برای شستشوی فلزات به کار میرود، به خاطر وجود مواد لزج مخاطی که دیواره معده را میپوشانند، نمیتواند به بافت آن آسیب وارد کند، بدون هیچ خطری در سیستم گوارش باقی مانده و غذای ما را تجزیه میکند. ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: دوشنبه 86/7/16::: ساعت 5:21 عصر

    برای شما هم اتفاق افتاده که در اتوبوس یا آسانسور، فردی درکنارتان قرار بگیرد که بوی بد بدنش آزارتان داده باشد؟ اگر چنین تجربه ای داشته باشید، به قطع می دانید که بوی عرق بعضی از افراد آنقدر بد و منزجر کننده است که به کلی حالتان را به هم می زند. اما چرا اینطور است؟

    این بوی زننده از کجا می آید؟
    بوی بدن از ترکیب عرق و باکتری حاصل می شود. البته عرق به نوبه ی خود کاملاً بیبوست. این باکتری است که با عرق بدن مخلوط شده و چنین بوی زننده ای را به وجود می آورد.
    بدن ما دو نوع عرق آپوکرین و اِکرین ترشح می کند. عرق اِکرین برای پایین آوردن درجه حرارت بدن ما، مثلاً هنگام ورزش یا زمانی که هوا خیلی گرم است، کاربرد دارد. این نوع عرق در همه ی قسمت های بدن به طور یکنواخت ترشح می شود و بی بوست. 
    ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: دوشنبه 86/7/9::: ساعت 12:44 عصر


    حق با مادربزرگتان بود که می گفت هر کس در روز یک سیب بخورد دیگر نیازی به دکتر پیدا نمی کند. یکسری مواد غذایی خاص از جمله سیب، مواد مغذی مقوی، مواد معدنی و ترکیبات ارگانیک، می توانند تغییراتی اساسی در سیستم دفاعی بدن شما ایجاد کنند و آن را دربرابر بیماری های مختلف مقاوم نگه دارند. تا می توانید از این دسته مواد غذایی استفاده کنید تا فصل سرما خوردگی که از راه رسید دیگر نیازی به مراجعه به دکتر نداشته باشید. مواد غذایی که در این مقاله به آنها اشاره می کنیم، باعث تقویت سیستم دفاعی بدن شما شده، سلامت شما را ارتقاء داده و بدنتان را دربرابر بیماری های مختلف مقاوم خواهد کرد. 
    ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: دوشنبه 86/7/9::: ساعت 12:14 عصر

    <      1   2   3   4   5   >>   >
    لیست کل یادداشت های دنیای مقالات

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 10
    بازدید دیروز: 51
    کل بازدید :772507

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    پزشکی و سلامت - دنیای مقالات
    Akb@r.Hemm@ti
    در مورد خودم زیاد مهم نیست

    >> پیوند دنیای مقالات <<

    >>لوگوی دنیای مقالات<<
    پزشکی و سلامت - دنیای مقالات

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<

    >> فهرست دنیای مقالات <<

    >>بایگانی<<

    >>جستجو در متن و بایگانی دنیای مقالات <<
    جستجو:

    >>اشتراک در دنیای مقالات<<
     



    >>طراح قالب<<