JavaScript Codes بزرگترین سایت جاوا اسکریپت ایران
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پزشکی و سلامت - دنیای مقالات
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
با کسى که روزى روى بدو آورده شریک شوید که او توانگرى را سزاوارتر است و روى آوردن بخت بر وى شایسته‏تر . [نهج البلاغه]
پزشکی و سلامت - دنیای مقالات
  • تماس با من
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • در یاهو
  • به نظر می رسد که شما مواد معدنی را فقط روی جدول تناوبی مشاهده می کنید و هیچ اثری از آنها در برنامه ی غذاییتان نیست. اما جالب است بدانید که مواد معدنی نیز به اندازه ویتامین ها برای حفظ سلامتی شما مهم هستند. مواد معدنی برحسب ترکیبات خود، بر فعالیت آنزیم ها، انقباض ماهیچه ها، و عملکرد سلول ها تاثیر میگذارند، و حتی سلامت غده ی تیروئید بدن را نیز تضمین می کنند.
    اما لازم نیست برای اطمینان یافتن از اینکه بدنتان مواد معدنی مورد نیاز را دریافت میکند، به جدول تناوبی رجوع کنید. دنبال کردن یک برنامه غذایی سالم کافی است. از اینرو، در این مقاله میخواهیم لیستی از مهمترین مواد معدنی را برایتان معرفی کنیم. ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: دوشنبه 86/8/28::: ساعت 11:17 صبح
    نظرات دیگران: نظر


    جراحی زیبایی، در بسیاری از موارد بازگشت پذیر نیست.
    اگر قصد دارید عمل جراحی زیبایی انجام دهید، نکات بسیار مهمی را باید درنظر بگیرید. به یاد داشته باشید که جراحی زیبایی، در بسیاری از موارد بازگشت پذیر نیست و به همین جهت امور مربوط به آن نباید سرسری گرفته شود.

    اول از هر چیز شما حتما باید با پزشکی که قرار است شما را جراحی کند ملاقات کنید . هرگز نباید تنها با دیدن مشاور یا پرستار وی و گرفتن اطلاعات از آنان، با پزشک قرار جراحی بگذارید. ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: شنبه 86/8/26::: ساعت 11:19 صبح


    افسردگی پس از زایمان بسیار شایع است.
    افسردگی پس از زایمان یا Postpartum depression (PPD) نوعی بیماری جدی است که گاهی اوقات در چند ماه اول پس از زایمان به وجود می آید. این نوع افسردگی در صورت درمان نشدن میتواند ادامه یافته و موجب ناتوانی شدید مادر شود.

    افسردگی پس از زایمان بسیار شایع است و 1 نفر از 8 زن، در یک ماه پس از وضع حمل به آن دچار میشوند. این حالت میتواند پس از سقط جنین، مرده به دنیا آمدن نوزاد و حتی به فرزندی پذیرفتن یک نوزاد نیز بروز کند. ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: شنبه 86/8/26::: ساعت 11:18 صبح


    اپوپتوسیس (apoptosis)
    محققین گروهی از ژنها را در نوعی کرم کشف کرده اند که نه تنها میتوانند از سرطان جلوگیری کنند، بلکه روند پیری را نیز به تاخیر می اندازند. اکنون این گروه تحقیقاتی به دنبال این هستند که آیا ژنهای بدن انسان نیز دارای چنین خواصی هستند یا خیر.

    در حال حاضر میدانیم که بسیاری از ژنهای موجود در سلولهای کرم، نوع مشابهی در بدن انسان نیز دارد، و تیم تحقیقی دانشگاه کالیفرنیا در سانفراسیسکو، امیدوار است که به این طریق از سلسله مراتبی که موجب بروز سرطان و سالخوردگی میشوند شناخت بهتری پیدا کنند.
    ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: شنبه 86/8/26::: ساعت 11:16 صبح



     

    - ضد دردهای غیر مخدر و یا داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی
    (NON-STEROIDAL ANTI INFLAMMATORY DRUGS)(NSAIDs) :

    این دسته از داروها دارای اثر ضد درد، ضد التهاب و ضد تب میباشند. ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: چهارشنبه 86/8/23::: ساعت 10:23 صبح


    رژیم اتکینز بدترین رژیم موجود است.
    محققین آمریکایی در روز سه شنبه اعلام کردند که رژیم پرچربی دکتر اتکینز (که در ایران هم طرفداران فراوانی دارد) میتواند موجب آسیبهای دراز مدت رگهای خونی و همچنین التهاباتی شود که به بیماریهای قلب و عروق نسبت داده میشوند.

    در مقابل، برنامه های غذایی کم چربی، با کاستن از میزان کلسترول به نظر سالمتر بوده و عملکرد رگها را نیز بهتر میسازند. به گفته دکتر مایکل میلر (Michael Miller) سرپرست بخش پیشگیری قلب شناسی دانشگاه پزشکی مریلند در بالتیمور، میگوید:" راستش را بخواهید، رژیم اتکینز بدترین رژیم موجود است. این رژیم موجب میشود که سطح LDL تا 7 درصد افزایش پیدا کندف در حالی که رژیمهای کم چربی، LDL از 7 تا 10 درصد کاهش میابد."
    ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: پنج شنبه 86/8/17::: ساعت 12:30 عصر

    اکثر ما سر درد بعد از خوردن بستنی را تجربه کرده‌ایم.
    شما در حال خوردن بستنی‌تان در اوج گرمای تابستان و یا حتی در سرمای زمستان هستید که ناگهان همان بستنی باعث سردرد عجیبتان می‌شود.
    خوشبختانه این سردرد ناخوانده تنها چند دقیقه مهمان شماست و بعد خیلی زود ترکتان می‌کند و شما متعجب می‌مانید که چرا در عرض چند دقیقه ناگهان جسمتان دچار تغییرات زود گذر شده است.
    اگر بخواهیم علت سردرد شما را به طور خلاصه برایتان بیان کنیم می توان به این نکات اشاره کرد:
    فرقی نمی کند که شما بستنی خورده باشید یا شربت بسیار خنک، مهم آن است که دمای دهان شما به طور ناگهانی کاهش می‌یابد و این کاهش ناگهانی گاهی اوقات سر درد را برایتان به همراه می آورد.
    وقتی جسم و یا مایع سردی وارد دهانتان شده و با سقف دهانتان برخورد می کند رگهای خونی مغزتان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در واقع وجود عصبهایی در کام دهانتان که به مغز متصلند باعث می شوند که بر اثر این سرمای ناگهانی خون در رگهایتان ناگهان کاهش سرعت مواجه شود.
    علت این کاهش و تغییرات در عصب ها تلاش برای گرم کردن مغز است که به خاطر خوردن بستنی توسط شما کمی "یخ" کرده است.
    بهترین راه برای اینکه دچار "یخ زدگی" مغز نشوید آن است که از خوردن چیزهای سرد بپرهیزید .

    Akb@r.Hemm@ti ::: شنبه 86/8/12::: ساعت 2:33 عصر


     

    باد گلو، گاز روده ها و نفخ هر سه به گازهای موجود در مجاری گوارش انسان مرتبط میباشند.

    منابع گازها:
    1- منابع برونزاد: 90 درصد گاز روده ها و معده از منابع برونزاد سرچشمه میگیرد. هنگامی که شما چیزی میخورید و یا میاشامید اندکی هوا نیز به همراه غذا وارد سیستم گوارشی شما میگردد. افزایش ترشح بزاق نیز (به هر علت) باعث ایجاد گاز برونزاد میگردد. بلعیدن هوا(aerophagia) در افراد مضطرب بیشتر میباشد که فرد بطور ناخودآگاه مقدار زیادی هوا را می بلعد. ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: شنبه 86/8/12::: ساعت 2:32 عصر

    فرقی نمی‌کند که شما نوجوان باشید یا بزرگسال به هر حال ممکن است با جوش‌های روی صورتتان دست و پنجه نرم کنید.
    برای آنکه از دست این مزاحم‌های روی صورت که جوش صورت نام دارند خلاص شوید و یا حداقل با آنها بهتر کنار بیایید و بتوانید به مرور آنها را برای همیشه از بین ببرید 13 راه را به شما پیشنهاد می‌کنیم.  ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: شنبه 86/8/12::: ساعت 10:11 صبح

    پوست همه بدن را فرا گرفته است و در بسیاری از مواقع سلامتی خود را می توانید از روی پوست خود تشخیص دهید.
    اگر پوست شادابی داشته باشید حداقل می توانید تخمین بزنید که بدنتان بعضی از ویتامین ها را کم ندارد و نگرانی کمبود ویتامین در بدنتان نباید باشید. گرچه موارد بسیاری هم هستند که بیماری های درونی شما در پوستتان نمایان نمی شود.
    نگهداری از پوست شما یکی از وظایف مهمی است که شما بر عهده دارید زیرا پوست نیز مثل هر عضو دیگری در بدنتان کاملا مراقبت شود تا به بهترین شکل بتواند سالهای سال در کنار شما باشد. ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: پنج شنبه 86/8/10::: ساعت 10:40 صبح

    <      1   2   3   4   5   >>   >
    لیست کل یادداشت های دنیای مقالات

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 41
    بازدید دیروز: 36
    کل بازدید :772487

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    پزشکی و سلامت - دنیای مقالات
    Akb@r.Hemm@ti
    در مورد خودم زیاد مهم نیست

    >> پیوند دنیای مقالات <<

    >>لوگوی دنیای مقالات<<
    پزشکی و سلامت - دنیای مقالات

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<

    >> فهرست دنیای مقالات <<

    >>بایگانی<<

    >>جستجو در متن و بایگانی دنیای مقالات <<
    جستجو:

    >>اشتراک در دنیای مقالات<<
     



    >>طراح قالب<<