JavaScript Codes بزرگترین سایت جاوا اسکریپت ایران
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقالات در مورد کامپیوتر و فناوری اطلاعات - دنیای مقالات
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اوج دانش، نرمش و اوج نادانی، درشتی است. [امام علی علیه السلام]
مقالات در مورد کامپیوتر و فناوری اطلاعات - دنیای مقالات
  • تماس با من
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • در یاهو
  •  

    از مشخصات ظاهری این نوت بوک می توان به طراحی ساده، زیبا و رنگ مشکی - نقره ای آن اشاره کرد.
    مدل Satellite L25-S119 از نوت بوک های توشیبا، علاوه بر دارا بودن تجهیزات مورد نیاز، از فیمتی مناسب نیز برخوردار است، خصوصا برای آن دسته از کاربران که برای اولین بار تصمیم دارند نوت بوک خریداری نمایند.

    از مشخصات اصلی این دستگاه می توان به صفحه نمایش 15 اینچی TruBrite ، پروسسور Intel Celeron، درگاه ارتباطی Wireless، حافظه با ظرفیت بالا، هارد 60 گیگا بایتی 5400rpm و وزنی معادل 2.7 کیلوگرم اشاره نمود. به علاوه یک کمبو درایو که قابلیت پخش DVD ، CD و رایت انواع سی دی ها را داراست از دیگر ویژگیهای این نوت بوک است. ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: سه شنبه 86/5/16::: ساعت 8:39 عصر

     

    Motorola RAZR V3x
    موتورولا RAZR V3x محصول جدید این شرکت، با ظاهری مدرن و قابلیت های چند رسانه ای (مالتی مدیا) در اختیار مشتاقان تکنولوژی قرار گرفته است. از خصوصیات این گوشی می توان به امکان مکالمه تصویری دو طرفه، امکان ضبط و ویرایش تصاویر ثابت و متحرک و صفحه نمایش رنگی بزرگ آن اشاره نمود.

    به علاوه در RAZR V3x تنها با یک کلیک قادرید به اخبار روزانه، اخبار ورزشی، سرگرمی ها و کلیه اطلاعات موجود در اینترنت، تنها از طریق گوشی و بدون نیاز به نصب مرورگر یا نرم افزار خاص دیگری، دست یابید.

    در واقع موتورولا SCREEN3 فقط با اشاره یک سرانگشت، جدیدترین اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهد. دوربین 2 مگاپیکسلی، بلوتوث، حافظه قابل جابجایی، ظاهر ظریف و باریک را نیز به خصوصیات نامبرده بیفزایید.
    ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: سه شنبه 86/5/16::: ساعت 8:18 عصر

     
    گوشی 6021، انتخاب مناسبی برای افرادی است که که به دنبال انجام امور اصلی و مهم کار خود هستند و به دنبال تزئینات اضافه و گوشی های تجملی نیستند.
    گوشی نوکیا 6021 در میان مدلهای بدون دوربین و برای کسانی که به دنبال یک گوشی مناسب برای کار و تجارت هستند، یک تلفن همراه عالی محسوب میشود.

    این گوشی در اندازه خوبی طراحی شده است، وزن سنگینی ندارد و در عین حال بیش از حد سبک هم نیست. طراحی آن هدفمند و هوشمندانه بوده و صفحه کلید آن کاربردی و خوش طرح است.

    مهمترین نکته در گوشی 6021، قابلیت اتصال آن است و اگر نخستین جنبه وجودی یک گوشی همراه ، یعنی صدای آن را مد نظر داشته باشیم، نوکیا 6021 یک تلفن عالی برای صحبت کردن است زیرا گیرنده خوبی است، صدا در آن واضح و شفاف به گوش میرسد و دارای قابلیت handfree و فرمان صوتی یا voice command نیز هست. ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: پنج شنبه 86/5/11::: ساعت 9:30 عصر

     
    طی چند سال اخیر، وبلاگها به عوامل با نفوذی در عرصه تکنولوژی و حتی سیاست تبدیل شده اند.
    دارن سیدال (Daren Siddall) از تحلیل گران شرکت گارتنر (Gartner)، بزرگترین شرکت مشاوره و تحقیقات IT در جهان معتقد است: "این طرز تفکر که افراد در مورد زندگی شخصی خود با دیگران صحبت کرده و در مورد آن توضیح بدهند، به نوعی در معرض نمایش قرار دادن شخصیت فردی آنهاست."

    "وبلاگ نویسان سعی دارند اطلاعاتی درمورد اینکه که هستند؟ علایقشان چیست؟ و دوستانشان چه کسانی هستند؟ را در اختیار دیگران قرار دهند. در حقیقت این موارد هدف اصلی وبلاگ نویسان، به خصوص نسل جوان آنها است." ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: دوشنبه 86/5/8::: ساعت 6:28 عصر

     
    واکمن به تمام معنا با 4GB حافظه
    واکمن W950i جزو گوشی های باریک و مدرن مجهز به پخش کننده موسیقی بسیار پیشرفته است که به منظور افزایش کارایی و سهولت استفاده کاربران، صفحه نمایشگر لمسی آن تا حد ممکن بزرگ طراحی شده است.

    کار کردن با آن بسیار ساده است، صفحه کلید باریک و مسطحی دارد و دکمه های کنترل پخش موسیقی و تنظیمات مربوطه تنها با یک اشاره شروع به کار می کنند.

    علاوه بر اینها کاربران به سهولت و سرعت قادر به انتقال فایل های موسیقی مورد علاقه خود از PC ها به این گوشی هستند، بخصوص اگر بدانید که W950i چهار گیگا بایت حافظه داخلی قابل جابجایی نیز دارد. ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: یکشنبه 86/5/7::: ساعت 3:38 عصر

    هر فن‌آوری جدید، به‌جهان صورتی دیگر می‌دهد. به‌گفتة تاریخ‌شناس فرانسوی، فرناند برودل،[1] راه‌آهن فرانسه و امریکا را متحول کرد، تلفن فاصله‌ها را برداشت، رادیو فرد را در خانة خودش مخاطب ساخت و تلویزیون بازارهای توده‌ای را ایجاد کرد، یا حداقل به آن شتاب بخشید. به‌همین ترتیب، می‌توان انتظار داشت که رایانه، اینترنت و کاربردهای جدید آن، تحولی بنیادین در اقتصاد، سیاست، و آموزش را سبب شود.
    اینترنت از آن ابزارهای اجتماعی است که علاوه بر فراهم آوردن امکان توسعه اجتماعی، عرصه را برای کنش و بیان فردی باز می‌کند. پژوهش‌های انجام گرفته بر روی اینترنت و محیط‌های ارتباطی رایانه‌ای[2] نشان می‌دهد که جوانان با استفاده از این ابزارهای اطلاعاتی و ارتباطی جدید، هویت خود را شکل می‌دهند و اطلاعات مورد نیاز خود را به‌دست می‌آورند. در این محیط‌ها تشکیل هویت و استفاده از زبان از مدل‌های جدیدی پیروی می‌کند.[3]
    اما مقایسه استفاده نهادهای مختلف اجتماعی از فن‌آوری‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطی دلالت بر آن دارد که نهاد آموزش، حتی در پیشرفته‌ترین جوامع، نتوانسته‌ است همچون دیگر نهادها از پتانسیل‌های فن‌آوری‌های جدید استفاده کند. برای مثال، می‌توان استفاده نهاد اجتماعی بازار از فن‌آوری‌های جدید اطلاعاتی و ارتباطی ـ تلفن‌ همراه، رایانه، پست الکترونیک، اینترنت ـ را با استفادة نهاد آموزش از این فن‌آوری‌ها مقایسه کرد. بخشی از علت این امر را می‌توان در پویایی بیشتر نهاد بازار جست و بخش دیگر را می‌توان در اثر فرهنگ حاکم بر نهادهای آموزشی دانست. نهادهای آموزشی، به ویژه در دوران مدرن، در کار توزیع یک‌سویه، جمعی و متمرکز «سواد» بوده است و نسبت به شرایط زیستی، فکری، روان‌شناختی و اجتماعی مصرف‌کنندگان و مخاطبان خود، ناآگاه و بی‌اعتنا بوده است.
    ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: دوشنبه 86/5/1::: ساعت 8:2 عصر

     
    Sir Tim Berners-Lee

    سر تیم برنرز لی (Sir Tim Berners-Lee) - مخترع وب - معتقد است وب باید به صورت فعلی یعنی یکپارچه باقی بماند و لازم است در مقابل هر اقدامی که منجر به تقسیم شدن آن به سرویس های مختلف می شود، ایستادگی کرد.

    او معتقد است : "تلاش های اخیر کشور آمریکا به منظور دسته بندی کردن دسترسی آنلاین به وب، جزو الگوی شبکه های اینترنتی نبوده و با آن مغایرت دارد. اگر آمریکا بخواهد به طرح دسته بندی کردن وب ادامه دهد، این شبکه وارد دورانی سیاه خواهد شد." ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: دوشنبه 86/5/1::: ساعت 7:30 عصر

     

    فیشینگ (Phishing)، به معنای کپی همانند سازی شده از یک صفحه اینترنتی آشنا است که کاربر را گمراه کرده و در واقع وسیله ای برای به دست آوردن اطلاعات شخصی وی به شمار می آید.

    ما همه روزه درباره نامه های الکترونیکی دروغین یا تقلبی چیزهایی میشنویم. این نامه های دروغین، که وسیله فریب به شمار می آیند، در ظاهر از یک آدرس اینترنتی قانونی و با یک خواسته موجه برای اشخاص ارسال میشوند و معمولا برای این منظور به کار میروند که اطلاعات شخصی یا جزئیات حسابهای اینترنتی یا بانکی شما را بررسی و نسخه برداری کنند. ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: دوشنبه 86/5/1::: ساعت 7:12 عصر

    به دنبال روش ابداعى گروهى از محققان آمریکایى، از این پس کاربران مى توانند فایل هاى صوتى و تصویرى مورد علاقه خود را با سرعت بیشترى از اینترنت بارگذارى کنند.
    سرعت سرویس هاى کنونى نظیر Bit Torrent محدود است و کاربران مجبورند براى بارگذارى فایل هاى تصویرى و فیلم هاى مورد علاقه خود از اینترنت مدت زمان زیادى را منتظر بمانند.
    سرویس جدید محققان آمریکایى SET نام گرفته و قادر است مقدار زیادى از اطلاعات را به صورت یک فایل واحد درآورده، در مدت زمان کمترى آنها را بارگذارى کند. محققان ادعا مى کنند به کمک سرویس SET سرعت بارگذارى فایل هاى صوتى و تصویرى از اینترنت را تا 500 درصد افزایش داده اند.
    دیوید آندرسون ، یکى از پژوهشگران دانشگاه کارنگى ملون و مایکل کامینسکى ، از مرکز تحقیقاتى اینتل، نتایج حاصل از این بررسى ها را در یک گزارش منتشر کرده اند.

    ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: شنبه 86/4/30::: ساعت 6:45 عصر

     

    موضوع مجمع We Media در هفته گذشته وبلاگ نویسی و ژولنالیسم شهروندان بود.
    جولین اسمیت (Julian Smith)، تحلیل گر ارشد در مرکز تحقیقاتی ژوپیتر (Jupiter Research) عقیده دارد که تاثیر و شدت وبلاگ نگاری به نقطه اوج خود رسیده است.

    هرکسی که در چند ماه گذشته درباره این رسانه مطالعه کرده باشد متوجه شده است که عکس العملهای حاکی از نگرانی درباره رشد منابع و محتوای اینترنتی تهیه شده توسط مشتریان و تاثیر بلاگ نویسی بر روی تجارت، ناگهان افزایش یافته است. ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: پنج شنبه 86/4/28::: ساعت 7:36 عصر

    <   <<   6   7   8   9   10   >>   >
    لیست کل یادداشت های دنیای مقالات

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 101
    بازدید دیروز: 56
    کل بازدید :773899

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    مقالات در مورد کامپیوتر و فناوری اطلاعات - دنیای مقالات
    Akb@r.Hemm@ti
    در مورد خودم زیاد مهم نیست

    >> پیوند دنیای مقالات <<

    >>لوگوی دنیای مقالات<<
    مقالات در مورد کامپیوتر و فناوری اطلاعات - دنیای مقالات

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<

    >> فهرست دنیای مقالات <<

    >>بایگانی<<

    >>جستجو در متن و بایگانی دنیای مقالات <<
    جستجو:

    >>اشتراک در دنیای مقالات<<
     



    >>طراح قالب<<