نویسنده: داوود امیریان
تعداد صفحات: 216
قیمت: 2200 تومان
شابک: 0 ـ 533 ـ 471 ـ 964
قطع: وزیری کوتاه
نوبت چاپ: پنجم: 1385
شمارگان: 2200
معرفی کتاب: کتاب حاضر، مجموعه طنز داستانی روایی است که در شصت سکانس داستانی آورده شده است. کتاب با معرفی نویسنده آغاز میشود و آرام وارد صحنههای داستانی طنزآلود امیریان میشود که آن را در 216 صفحه گرد آورده است. محتوای داستانها طنزهای جنگ و جبهه است که در کنار جنگ، خون و بوی باروت، صحنههای خندهداری نیز وجود داشته که از گرمای بیشتر از حد جنگ و سرمای کرخت بیخبری جز نشانه رفتن دشمن در سنگر، میکاسته است. امیریان با شم طنزی که داشته این صحنهها را به خوبی شکار کرده است و آن را اکنون که سالها از پایان جنگ میگذرد، هنوز زیبا میتوان یافت. دست انداختن سربازان به هم، شوخی بیموقع فرمانده با رزمنده، دلتنگیها و دلخوریها. از جانمایة اصلی طنزهای امیریان است. داوود امیریان در پنجم فروردین 1349 در کرمان به دنیا آمد. به تهران کوچید، سپس راهی جبههها شد. او در عملیات مختلفی همچون کربلای 1، کربلای 5، بیتالمقدس 4 و مرصاد شرکت کرد و با پایان جنگ به ادامة تحصیل پرداخت. سپس به خدمت سربازی رفت. کتاب حاضر، خاطرههای طنزآلودی است از این روزها و دورانها، این کتاب مجموعه از �کتابهای طلایی� است که در جشنوارهها یا مسابقات مختلف جوایزی را از آن خود کرده است. این کتاب رتبه اول بخش خاطره در پنجمین دوره جشنواره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس (1379) دیپلم افتخار، رتبه اول بخش تألیف و تقدیر در نخستین ادب پایداری را به دست آورده است. کتابهای طلایی دروازهای به روی دنیای سرشار از عاطفه و احساس و خیال، دروازههایی با کوپههای طلایی که دنیای روشن دانایی را به ما هدیه میدهد. از متن میخوانیم: حالا شلوغی و سر و صدا را ول کن و داد و هوار بلندگوها را بچسب. انگار کویتیپور و آهنگران با همدیگر مسابقة روکمکنی گذاشته بودند. از یک بلندگو صدای کویتیپور که سپاه محمد میآید، میآید، آهنگران، ای لشکر صاحب زمان آماده باش، آماده باش. جمعیت را نگو، انگار صدها آدمیزاد را تو دیگ سفید انداخته باشند و بجوشانند. صدا به صدا نمیرسید. مرد و زن، پیر و جوان تو هم میلولیدند و کسی به کسی نبود.
کتاب حاضر مجموعه طنز داستانی است که در شصت سکانس داستانی آورده شده است. کتاب محتوای طنزی دارد که در دمادم، جنگ و خون و باروت، صحنههای خندهداری را با صمیمیت خاصی جبهههای جنوب تعریف میکند که میتوان طبیعی بودن زندگی در فضای جنگ را لمس و حس کرد.
مترجم: محمد حسین زوار کعبه
تعداد صفحات: 107
قیمت: 1050 تومان
شابک: 5-362-506-964- 978
قطع: رقعی
نوبت چاپ: اول: 1386
شمارگان: 2200
معرفی کتاب: سروان عراقی؛ ثامرحمود الخالصی در کتاب�رازهای دوران پرالتهاب� از رازهای وحشتناک پرده میگشاید. او این کتاب را در هنگام سکونت در کشور سوریه نگاشته است و در آن به تشریح لحظات زندگیاش در جنگ تحمیلی میپردازد. او از قساوتهایش میگوید واز قربانی کردن دو تن از هم رزمانش. کسانی که شاهد فرار او بودهاند، برای سفید ماندن کارنامه درخشان الخاصی از سوی او متهم به فرار و روانه چوبه دار میشوند.
این سروان عراقی در بخشی از کتاب به استفاده از سلاح شیمیایی در منطقه مهران اعتراف میکند و از اعطای مدال شجاعت از سوی صدام به افسرانی که از این سلاحها استفاده کردهاند خبر میدهد. کتاب،علاوه بر افشای جنایات نیروهای عراقی در جنگ، گرفتاریها و مصیبتهای مردم عراق را نیز آشکار میکند. حوادث در این کتاب به شکل دقیق ترسیم شده تا خواننده در بطن آنها قرار بگیرد.
رازهای دوران پرالتهاب، مشتمل بر 108 صفحه است و در قطع رقعی منتشر شده است.
تالیف: قائمی، پروین
تاریخ انتشار: تیر 1386
قیمت: 9000 ریال
شابک: 9-202-419-964- 978
نوبت چاپ: اول ، بهار 1386
شمارگان: 1500
معرفی کتاب: مجموعه سربالایی جنگ سه داستان کوتاه را در خود جای داده و می کوشد تا جنگ و مبارزه را پسوند همیشگی زندگی انسانهای آزاده بداند و حکایت کند از سربالایی سختی که در زندگی ما حضور دارد ...
خانم صاحبخانه داد می زند :
"وصیت هات تموم شده ؟ اومدی ؟ "
� پروین خانم ! نمون اینجا . برو لواسون خونه پدر شوهرت خطرناکه گور پدر خونه !�
آقای صاحبخانه بر می گردد و به او چشم غره می رود . می روند . در را می بندم و گوش می دهم چند لحظه بعد ، صدای گوش خراش ماشین آمریکایی شان می آید با رفتن آن ها محله ها قرق می شود ... من می مانم و کوچه و ...
نویسنده: سیدعبدالعلی دستغیب
تعداد صفحات: 512
شابک: 9 ـ 906 ـ 471 ـ 964
نوبت چاپ: اول 1383
شمارگان: 2200
معرفی کتاب: کتاب حاضر پژوهشی است کالبدشکافانه در حوزه رمان فارسی که آن را پژوهشگر بزرگ زبان فارسی و منتقد ادبی عبدالعلی دستغیب در 512 صفحه نگاریده است. وی در این کتاب رمانها و قصههای فارسی را به دو گونة عمده تقسیم نموده است. قصههایی که شوربختی مردم عادی را نشان میدهد و به رمان فقرنگاری معروف است و قصههایی که زندگی طبقه مرفه را به نمایش درمیآورد، به نوعی مرفهنگری در رماننویسی است. بین قصههای نوع اول، نیز قصههایی را نشانه رفته است که به شیوه رئالیسم نگاشته شده که با ترسیم شرایط دشوار زندگی محرومان، درس مبارزه میآموزد و این نوع رمان پس از رویکرد نویسندگان به رئالیسم روسی که توسط اندیشههای کارگری و ایدئولوژی مارکسیستی به ایران آورده شد. در این زمان عدهای از نویسندگان به زندگی مردان و زنان روستایی و زاغهنشینان شهری پرداختند و با تصویر این فضای دشوار مردم را به بیداری و خودآگاهی و سرانجام مبارزه و تغییرات فرا میخواندند. �که برای رسیدن به فردوس باید دروازه دوزخ را شکست و قصههایی که طبیعتگرایانه نوشته شده و به ناتورالیستی آوازه دارد که به زشتیها و پلشتیهای جامعه اشاره دارد و در همین نیز متوقف میشود. وی به این باور است که فلسفه وجودی رمان بیان غامض و چندسویة زندگانی جوامعی است که وارد عصر صنعت میشوند یعنی رمان حماسهای از زبان طبقه متوسط. رمان فارسی که هنوز اندکی از توانمندی و ظرفیت آن شناخته شده است میرود تا آیندة پرباری را به جهان پیرامون عرصه دارد. رمانهایی مانند شوهر آهو خانم افغانی، سووشون و جزیرة سرگردانی، درة جذامیان در سطحی پایینتر رمان �بامداد خمار� که ژرفنای جامعه را به خوانندگان نشان میدهد و آنچه بر این مردم رفته است. در حقیقت رمان زبان فارسی هنوز ناشناخته مانده و نیاز میرود که باز شناخته شده و به کالبدشکافی علمی آن پرداخته شود تا روزی با ترجمهای از آن بتوان در سطح جهان و منطقه به رقابت پرداخت، از این جهت کتاب کالبدشکافی رمان فارسی اهمیت فوقالعادهای پیدا میکند که باید با دید تأملی به آن نگریست.
نویسنده: حسین یاوری
تعداد صفحات: 183
شابک: 1 ـ 636 ـ 471 ـ 964
نوبت چاپ: اول 1384
شمارگان: 2200
معرفی کتاب: کتاب حاضر، آشنایی با چوب و هنرهای مرتبط با آن است که هنرهایی همچون، خراطی سنتی، کندهکاری، منبتکاری، مشبککاری، معرق و... را شامل میشود که آن را دکتر حسین یاوری با یک پیشگفتار و هفت فصل نوشته است. در فصل اول وی به مروری بر پیشینة استفاده از چوب در ایران و دیگر کشورهای جهان پرداخته است. در فصل دوم تعریف ویژگیها (محاسن و معایب) و طبقهبندیهای کلی چوب، در فصل سوم آشنایی با برخی از انواع چوبهای مورد مصرف در هنرهای مرتبط با چوب، در فصل چهارم آشنایی با عمدهترین ابزار و وسایل کار مورد نیاز در هنرهای مرتبط با چوب، در فصل پنجم آشنایی با مواد چسبنده، در فصل ششم آشنایی با انواع اتصالات و در فصل هفتم آشنایی با صنایع و هنرهای مرتبط با چوب را آورده است.
کتاب همراه عکس و تصاویر و نمونههایی از کارهای با چوب و هنرهای مرتبط با آن است که با زیرنویس و در پایان با کتابنامه که تنها منبع در مورد هنر چوب است آورده شده است. وی در مقدمة کتاب در مورد چوب و هنرهای مرتبط با آن مینویسد که چوب، فراوانترین مادة موجود در طبیعت است که از روزگاران گذشته مورد استفاده بشر بوده است. از خلال نوشتههای محققان، مورخان و باستانشناسان میتوان استنباط کرد که در ایران عصر حجر استفاده از چوب مرسوم بوده است. آثار به جا مانده از هنرهای مرتبط با چوب نظیر منبت، مشبک معرق، نازککاری، گره چینی، خاتم و... که هماکنون زینتبخش گنجینههای هنری است حکایتگر ذوق و خلاقیت و تلاش مؤمنانه هنرمندان ایرانی در بهرهگیری از چوب به عنوان ماده اولیه مناسب و شکلپذیر است که آگاهی از این گونه آثار و دریافت دقایق و ظرایف کار مستلزم بررسیهای دقیق کارشناسانه و انسجام پژوهشهای گسترده در عرصه هنرهای مرتبط با چوب است. لذا آشنایی علاقهمندان به هنرهای صناعی ایران و پژوهشگران و دانشجویان عزیز با سوابق ویژگیها و چگونگی و نحوة تولید آثار و صنایع و هنرهای مرتبط با چوب امری ضروری است.
این کتاب حاصل بیش از 35 سال فعالیت در عرصة هنرهای صناعی است که دکتر حسین یاوری آن را به کمک سورة مهر، موسسة آموزش عالی سوره، به خوبی آراسته و نوشته است.
نویسنده: سید احمد زرهانی
تعداد صفحات: 104
قیمت: 1000 تومان
شابک: 6-146-506-964
قطع: رقعی
نوبت چاپ: اول: 1385
شمارگان: 2200
معرفی کتاب: رنگ زندگی، داستانی است در 10 بخش، با عناوینی مانند موافقت اصولی، یک مرد و دو حزب، جنگ روانی، تبلیغات مدرن، کاسهای زیر نیمکاسه، چه کسی آدمرباست؟ بیگانهای در خانه، تدبیر کلهگندهها، خط سوم و پنجره.
این کتاب درباره زندگی زن و مردی به نامهای منیژه و سعید است. سعید انسانی صادق و ساده است که بیتکلف زندگی میکند و همین بیتکلفی باعثشده ثروت و مقامی نداشته باشد، اما منیژه همسر او از این وضع خسته است. او شوهر پولدار و معروف میخواهد. بنابراین به سعید میقبولاند که میتواند مرد فوقالعادهای بشود. سعید چندان به این حرفها اعتقادی ندارد، اما مجبور است به خاطر رضایت همسرش، دست به هر کاری بزند. منیژه برای معروف شدن سعید یک فکر فوقالعاده در سر دارد. زمان برگزاری انتخابات ریاستجمهوری است. از بین صد و ده نفر کاندیدا، دو نفر به ریاستجمهوری نزدیکترند. منیژه سعید را ترغیب میکند با این دو طرح دوستی بریزد.
رنگ زندگی، 104 صفحه دارد و در قطع رقعی منتشر شده است.
نویسنده: حسین یاوری
تعداد صفحات: 187
قیمت: 2000 تومان
شابک: 9ـ629ـ471ـ964
قطع: وزیری
نوبت چاپ: دوم:1384
شمارگان: 2200
معرفی کتاب: این کتاب مشتمل است بر کلیاتی درباره صنایع دستی و وضعیت کنونی آن، موقعیت صنایع دستی در کشورهای مختلف جهان، سخنی پیرامون سازمانهای داخلی مرتبط با صنایع دستی و ضرورت هماهنگی میان آنها، سازمانهای بینالمللی مرتبط باصنایع دستی و آشنایی با صنایع دستی برخی از کشورهای جهان.
قابل ذکر است این نخستین منبع فارسی در زمینه صنایع دستی کشورهای پنج قاره دنیاست که برای آشنایی هر چه بیشتر دستاندرکاران و علاقهمندان به صنایع دستی فراهم آمده است. این کتاب مشتمل بر پنج فصل بوده که فصل آخر اختصاصاً به بررسی صنایع دستی در کشورهای جهان میپردازد. فصل چهارم معرفی سازمانهای بینالمللی مرتبط و فصل سوم سازمانهای داخلی مرتبط را مد نظر دارد.
نویسنده: پاتریشیا ویلیز
مترجم: فریبا جعفرزاده
تعداد صفحات: 214
شابک: a ـ 929 ـ 471 ـ 964
نوبت چاپ: اول 1384
شمارگان: 2200
معرفی کتاب: خانهام کجاست، ماجرای پسری است که طی جنگ جهانی دوم در مزرعهای مشغول به کار بوده است، در حالی که سیزده بهار از عمر وی نگذشته بود. نویسنده، این رمان را بر اساس ماجرای زندگی پدرش نوشته است. پدری که در اثر جنگ جهانی دوم، شهرش را ترک میکند. شهری که در آن زیبایی موج میزده و کلبه قشنگی در وسط زمینهای مزرعه، خانه او را از دیگران جدا میکرده. او به شدت وابسته زمین و خانهاش بوده است. اما یک بار جنگ چهرة خشنش را نشان میدهد و او مجبور به ترک خانه و مزرعهاش میشود، اما همواره در پی برگشتن به خانه سر به بستر خواب میبرده است. او فکر میکرده که آیا روزی به خانهاش برخواهد گشت؟ آیا دوباره خانهاش را خواهد دید؟ دوستانش چه؟ پس از سرگردانی و دوری از شهر و دیار که به اُُهایو رفت در آنجا که بیشتر از 13 سال نداشت مشغول به کار شد. هانری شخصیت اول داستان یتیم بود او پس از مرگ ناپدریاش مجبور شده بود در این مزرعه کار کند. در اُهایو زمان به کندی میگذشت. سالهای 1943 بود. مردان زیادی به جنگ رفته بودند، جنگ همه چیز را از آنها گرفته بود. جای خالی مردان به شدّت در مزرعه حس میشد. او دوست داشت، مردان دوباره برگردند، جنگ تمام شود. صاحب مزرعه خانم رازداری بود به اسم موریسن (سارا) که هانری را برای کار به آنجا فرستاده بودند. سارا رازی در سینه داشت که هانری برای دانستن آن تلاش بسیار میکرد. او میخواست به این راز پی ببرد. آیا سارا به همان چیز میاندیشد که افکار هانری را هم به خود مشغول کرده بود؟ آیا بالاخره هانری میتوانست پرده از این راز بردارد؟ و زمانی که آن حادثه وحشتناک رخ داد؟ آیا به هانری کمک میکرد تا بداند که کیست و از کجا آمده است؟ آیا خانهای را که همیشه در جستوجویش بود، مییافت. نویسنده رمان اهل اُهایو است. کتاب حاضر، نخستین رمان او است که برندة جایزه ادبی The Socitey of middland Autboys Award شده است. در حقیقت رمان سرگذشت پدر نویسنده است.
زیر نظر: شورای عالی فرهنگ ناموران معاصر ایران
تعداد صفحات: 618
شابک: 0 ـ 006 ـ 506 ـ 964
نوبت چاپ: اول 1384
شمارگان: 2200
معرفی کتاب: کتاب حاضر، پژوهشی است از زندگینامههای ناموران تاریخ علمی ـ فرهنگی، سیاسی و اجتماعی مردان بزرگ ایران که به صورت فرهنگنامهای درآمده و جلد دوم به حرف (ا ـ اس) اختصاص دارد که آن را شورای عالی فرهنگی ناموران معاصر ایران در 618 صفحه نگاشته است. این کتاب به صورت تاریخی و علمی به رویدادهای علمی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، هنری و فنآوری و صاحبان این رویدادها پرداخته و آن را از بزرگان همچون ابتکار، تقی تا اسماعیل بیکی شیرازی، ضیاءالدین آغاز و پایان برده است. در شیوهنامه این کتاب به مدخلهای ذیل به صورت فرهنگنویسی توجه شده است. 1ـ مدخل و ملحقات آن، 2 ـ متن مقاله، 3ـ منابع و مآخذ و نحوة نویسندگی آن نیز از نویسندگی مقالات، ویراستاری و پالایش ادبی و رسمالخطی واحد تا چاپ به صورت هماهنگ عمل شده است تا کمکی باشد برای آنانی که در جستوجوی تحقیق بزرگان این مرز و بوم برآمدهاند. در این فرهنگ برای سهولت کار آغاز مرحلهای تاریخی زندگینامهها را از سالهای 1300 تا 1400 هجری قمری در نظر گرفته و به معاصر نیز پرداخته است. این دوره از نهضت مشروطیت آغاز و به روزگار کنونی پایان مییابد. در این فرهنگنامه تاریخ درگذشت و تولد در نظر گرفته شده است. کسی که در یکی از ماههای سال 1400 هجری قمری چشم به جهان گشوده باشد در زمرة ناموران این فرهنگ درآمده است. هدف این کتاب پرداختن به زندگی افراد است که در مقام انسانهایی بودهاند که در شرایط زیستی خویش، با کاوندگی بیشتر تلاش کردهاند تا بر راه پر خطر زندگی اشراف و چیرگی داشته باشند و در عرصه زیستی و خاستگاهی خویش چیزی بر موجودی پیرامون افزوده باشند. تا چرخ جامعه را به حرکت درآورده شناخت زندگی این افراد در تمامی عرصههای کوشندگی بشری، از مذهب و سیاست گرفته تا اقتصاد و هنر، فرهنگ و فنآوری، مورد نظر این نگارش بوده است تا انعکاس آن، کمک به شناخت علمی و سایر موارد تجربهای تاریخی باشد فراروی نسل آینده کشورمان که با آن میتوان به گوشهای از تاریخ علمی و مردمی ایران دست یافت. لذا بر ماست که به شناسایی این مردان که مواریث کشوری ماست همت گماریده و از توانایی آنها در جهت توانمندسازی و پیشرفت و تکامل آیندهمان استفاده کنیم. تا آینده روشن فرا روی نسل آیندهمان باز و تکیهگاه و پشتوانهای باشد برای مجامع علمی و فرهنگی کشور عزیز ایران. در این فرهنگنامه علاوه بر افراد در گذشته به افرادی زنده که اکنون در عرصههای مختلف زندگی به فعالیت مشغولاند نیز پرداخته شده است تا عرصه از بزرگان خالی نباشد.
نویسنده: رحمت الله امیدوار
تعداد صفحات: 180
شابک: 3 ـ 960 ـ 471 ـ 964
نوبت چاپ: اول 1384
شمارگان: 2200
معرفی کتاب: کتاب حاضر، مجموعه سِکانسهای سینمای مطالعاتی است در حوزة پژوهشی پیرامون تصویرگری معصومین در سینما که آن را رحمتالله امیدوار در 180 صفحه به صورت سکانسی تحلیلی نوشته است. محتوای آن در این باره است که آیا تصویرگری معصومین(ع) در سینما لازم و ضروری است؟ آیا تصویرگری معصومین(ع) امری مجاز و مشروع است. برای پاسخگویی به این دو پرسش مهم و بزرگ، این نوشتار در پنج سکانس تحریر و تنظیم شده است.
سکانس اول: افتتاحیه: مقدمات؛ پاسخگویی به پرسش نخست.
سکانس دوم: گرهافکنی: مشکلات و موانع جواز تصویرگری معصومین(ع)
سکانس سوم: نقطه اوج: نبرد با موانع و مشکلات و ارائه راهحلها
سکانس چهارم: گرهگشایی: اثبات جواز تصویرگری معصومین(ع)
سکانس پنجم: اختتامیه: طرح مسائل حاشیهای پیرامون این موضوع.
تلاقی فرهنگ و معارف دینی با عرصه هنری و سینمایی، تقاطعی حساس و پرتردید میتواند ایجاد کند.
که اگر همفکری و همدلی مناسبی میان اهالی این دو حوزه پیدا نشود، ممکن است سوءتفاهمها و کجفهمیهای پیچیده و گاه خطرناکی را به وجود آورد. شناخت حساسیت و ظرافت این همفکری و تقاطع میتواند در رفع و دفع این سوءتفاهمها تأثیر بهسزایی داشته باشد.
بهویژه اگر این تلاقی به نقطه حساس چون تصویرگری معصومین(ع) در سینما باشد و اینکه آیا تصویرگری موانع شرعی و فقهی دارند یا جامعهشناختی، روانشناختی، آیا این موانع قابل رفع و حل هستند. که باید با خوشفکری و با احتیاط به آن نزدیک شد. پاسخ به این پرسشها و دغدغهها، کتاب حاضر است که در حد وسع خویش به تکاپوی پاسخهای مناسب برای آنها بر آمده است. این تکاپو و کاوش فقط فتح بابی است، جهت بیشتر فهمیدن، گفتوگو و تحقیق جدیتر و ژرفتر تا به همفکری کامل رسید.
واکنش قلعه نویی به «مرد دو هزار چهره»؛ لذت بردم اما ...
خودکشی (2) (ویژگیها، عوامل هشدار دهنده و خطرآفرین)
خودکشی (1) (اصطلاحات، افسانهها و واقعیتها)
زنگ جالب موبایل در آبادان و خرمشهر!
با بهرام رادان از ماجراجوییها، دیوانگیها و آرزوهای عجیب و غریبش!
پیش بینی آینده زناشویی با ریاضیات !
نشانی 90سایت مستهجن منهدم شده
انتخاب گرانترین بازیگر هالیوود: بازهم آنجلینا در صدر! (+عکس)
حذف مجسمه مستهجن «باران عشق» از آنتالیا!
یک مرده در امریکا به عنوان شهردار انتخاب شد!!
توقیف آهنگ خواننده زن بخاطر واژه بوسه!! (+عکس)
[عناوین آرشیوشده]
بازدید دیروز: 528
کل بازدید :784077
در مورد خودم زیاد مهم نیست
اموزش . ترفند . مقاله . نرم افزار
آموزش.ترفند.مطالب جالب.جوک
تاسیسات ( فنی و مهندسی )
هرچی دلت می خواد بیاتو
تجارت الکترونیک
نیازمندی ها
اماکن دیدنی و تاریخی تهران
زندگینامه پیامبران و امامان
مقالات ورزشی
زندگینامه مشاهیر ایران
زندگینامه مشاهیر جهان
مقالات در مورد کامپیوتر و فناوری اطلاعات
گیاهان و میوه جات
مقالات جانوران
اماکن دیدنی و تاریخی جهان
مقالات تاریخی
مقالات دینی و اخلاقی
شهرها و کشورها
اختراعات و اکتشافات
پزشکی و سلامت
مقالات پیرامون زندگی و اجتماع
فیلم - موسیقی - نقاشی
داستان
مقالات علمی و پژوهشی
آشپزی
عکس
دانلود فیلم - موسیقی و نرم افزار
معرفی و دانلود کتاب
فنی و مهندسی
بهار 1387