JavaScript Codes بزرگترین سایت جاوا اسکریپت ایران
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زندگینامه مشاهیر ایران - دنیای مقالات
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صدقه دارویى است درمانبخش و کردار بندگان در دنیاى آنان پیش دیده‏هاشان بود در آخرت ایشان هرچه را در این جهان کنند ، در آن جهان بینند . [نهج البلاغه]
زندگینامه مشاهیر ایران - دنیای مقالات
  • تماس با من
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • در یاهو
  • ویگن سلطان پاپ ایران درگذشت
    یکشنبه شب همین هفته رسانه های ایرانی لس آنجلس به نقل از نزدیکان ویگن اعلام کردند که این خواننده نام آور ایرانی در پی بیماری سرطان پروستات و در نتیجه از کار افتادن ریه ها، چشم از جهان فروبست.
    دوستانش مدتی هم او را در یک بیمارستان تخصصی در واشنگتن بستری کردند، هر چند با پیشرفت بیماری، او به لس آنجلس بازگشت و در همانجا نیز برای همیشه با دوستانش بدرود گفت.
    ادامه مطلب...

    Akb@r.Hemm@ti ::: سه شنبه 86/3/22::: ساعت 2:49 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    آریانپور ,عباس , فرزند ماشاالله خان کاشى (1285-1363ش), نویسنده و شاعر . وى پس از گذراندن تحصیلات مقدماتى و متوسطه ,به مدیریت داخلى مجله «عالم نسوان» منصوب شد . وتا سه سال دراین سمت باقى بود 0 سپس به شرکت نفت وارد شد . وپس از دریافت دیپلم دوره متوسطه شعبه بازرگانى , مدتى به تدریس علوم بازرگانى در دبیرستان ادب اصفهان پرداخت . آریانپور در سال 1335ش,بـراى مـطالعـه امـور مـالیـاتى 6ماه به امریکا رفت. در سال 1336 ش به دریافت لیسانس قضائى از دانشگاه تهران نائل آمد . آریانپور در سرودن شعر به زبان فارسى انگلیسى نیز توانا بود . وى بنیانگذار مدرسه عالى ترجمه در ایران و دانشگاه مکاتبه اى زبان انگلیسى در آمریکا ست . آریانپور در آمریکا در گذشت . از آثارش : «اشتباهات خنده‌‌دار» ؛ «زمینه دانش در علوم طبیعى ؛ «ماشین زندگى»؛ «نخستین بانوىپزشک» ؛ «فرهنگ آریان پور» جیبى (یک جلدى, دو جلدى , و پنج جلدى)انگلیسى به فارسىو فارسى به انگلیسى؛ «تاریخ کلیساى شرق».

    آثار:
    «اشتباهات خنده‌‌دار» ؛ «زمینه دانش در علوم طبیعى ؛ «ماشین زندگى»؛ «نخستین بانوى پزشک» ؛ «فرهنگ آریان پور» جیبى (یک جلدى, دو جلدى , و پنج جلدى)انگلیسى به فارسی و فارسى به انگلیسى؛ «تاریخ کلیساى شرق».



    Akb@r.Hemm@ti ::: سه شنبه 86/3/22::: ساعت 2:48 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    بدون شک او پدیده ای درتاریخ موسیقی ایران است،ترانه های داریوش از خواسته ها و افکار مردم ایران در سه دهه اخیر متاثر گشته.داریوش افسانه است.اویکی از هزاران خواننده ایست که در دوران معاصر چون ستاره میدرخشد.ترانه های او در ارتباطی نزدیک با رنج و خوشی زندگی متداول ایرانیان است،مردمانی سختی کشیده و دوستدار آزادی.او با بیانی ژرف و بدور از اغراق به بیان احساسات ایرانیان می پردازد. موسیقی او همانند شعراش دارای نظم است،احساسات ژرف و عمیق،از اینرو ترانه های داریوش درقلب مردم جای دارد.
    ادامه مطلب...

    Akb@r.Hemm@ti ::: سه شنبه 86/3/22::: ساعت 2:46 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    اگر 4 رکن اساسی آهنگ (Melody), شعر, (Lyric) تنظیم (Compose) و صدای خواننده (Vocal) را در ساخت و اجرای یک ترانه به عنوان وجوه اصلی ترانه در نظر بگیریم , سیاوش قمیشی تنها هنرمندی ست که هر4 وجه ترانه اش با دیگر فعالان موسیقی پاپ (Popular) ایران متفاوت است.
    ادامه مطلب...

    Akb@r.Hemm@ti ::: سه شنبه 86/3/22::: ساعت 2:42 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    ایرج بسطامی در سال ۱۳۳۶در بم به دنیا آمد و تا قبل از بروز زلزله دلخراش این منطقه، در همین شهر زندگی می کرد. او موسیقی را نزد عموی خود، یدالله بسطامی فرا گرفت سپس برای تکمیل آموزه هایش به تهران آمد و از محضر استاد محمدرضا شجریان بهره برد.
    ادامه مطلب...

    Akb@r.Hemm@ti ::: سه شنبه 86/3/22::: ساعت 2:38 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    http://poroge.mihanblog.com   دنیای مقاله

    غلامرضا تختی در روز پنجم شهریور ماه ۱۳۰۹ در خانواده‌ای متوسط در محله‌ی خانی آباد تهران به دنیا آمد. " رجب خان" - پدر تختی - غیر از وی دو پسر و دو دختر دیگر نیز داشت که همه‌ی آنها از غلامرضا بزرگتر بودند. " حاج قلی"، پدر بزرگ غلامرضا، فروشنده‌ی خوار و بار و بنشن بود. از قول رجب خان، تعریف می‌کنند که حاج قلی در دکانش بر روی تخت بلندی می‌نشست و به همین سبب در میان اهالی خانی آباد به حاج قلی تختی شهرت یافته بود. همین نام بعدها به خانواده‌های رجب خان منتقل شد و به " نام خانوادگی" تبدیل شد
    ادامه مطلب...

    Akb@r.Hemm@ti ::: سه شنبه 86/3/22::: ساعت 2:35 عصر

    پروفسور سید محمود حسابی فرزند سید عباس حسابی «معزالسلطنه» در سال 1281 هجری شمسی از پدر و مادری تفرشی در تهران متولد شد. پس از چهار سال، به همراه خانواده (پدر، مادر‌ و برادر) عازم شامات گردیدند. در هفت سالگی، تحصیلات ابتدایی خود را در بیروت، با تنگدستی و مرارت های دور از وطن، در مدرسه کشیش های فرانسوی آغاز، و همزمان توسط مادر فداکار، متدین و فاضله خود، خانم گوهرشاد حسابی، تحت آموزش تعلیمات مذهبی و ادبیات فارسی قرار گرفت.

    http://poroge.mihanblog.com    دنیای مقاله

    ادامه مطلب...

    Akb@r.Hemm@ti ::: سه شنبه 86/3/22::: ساعت 2:34 عصر

    http://poroge.mihanblog.com    دنیای مقاله

    پروفسور پارسا بیش از ۶۰ سال از عمر خود را به تحقیق و تفحص درباره طبیعت ایران پرداخت و پنج سال پیش، در سن ۹۰ سالگی، در حالی که هنوز به حرفه اش، سرزمینش و آثارش عشق می ورزید، با طبیعت و هر آنچه داشت وداع کرد ... ادامه مطلب...

    Akb@r.Hemm@ti ::: سه شنبه 86/3/22::: ساعت 2:32 عصر

    عارف عارف کیا در ۲۹ مرداد ۱۳۱۹ (۱۰ اگوست ۱۹۴۱) در تهران چشم به دنیا گشود، او در زمان خود یکی از اولین خوانندگان پاپ بود. آشنایی عارف با دنیای خوانندگی و موسیقی از آنجا بود که مادرش آذری بود و در زمان کودکی با گوش دادن به رادیو باکو به این هنر علاقه مند شد. رادیو باکو علاوه بر آهنگهای آذری و غربی گاهی اوقات اوپراهای معروف اروپایی را هم پخش میکردند.
    ادامه مطلب...

    Akb@r.Hemm@ti ::: سه شنبه 86/3/22::: ساعت 2:30 عصر

    http://poroge.mihanblog.com    دنیای مقاله

    عمادالدین حسنی برقعی ، معروف به عماد خراسانی شاعر مشهور خراسان در سال ۱۳۰۰ و در مشهد به دنیا آمد و از دوازده سالگی سرودن شعر را آغاز کرد, در جوانی "شاهین" تخلص می کرد. سپس تخلص " عماد" را برگزید. او زندگی سراسر عاسقانهیی داشت و همین عشق و شوریدگی غزلهای او را بر سر زبانها انداخت. عماد یک بار در زندگیاش ازدواج کرد اما همسرش هشت ماه بعد درگذشت. او از سال ۱۳۳۱ در تهران ساکن شد و تا آخر عمرش تنها زندگی کرد. «مهدی اخوان ثالث» که یکی از دوستان صمیمی عماد بود در مقدمهیی بر کتاب «ورقی چند از دیوان عماد» شرح حال و زندگی کاملی از عماد را نوشته است که این کتاب تاکنون بارها با همان مقدمه تجدید چاپ شده است.
    ادامه مطلب...

    Akb@r.Hemm@ti ::: سه شنبه 86/3/22::: ساعت 2:30 عصر

    <   <<   6   7   8   9   10   >>   >
    لیست کل یادداشت های دنیای مقالات

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 46
    بازدید دیروز: 56
    کل بازدید :773844

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    زندگینامه مشاهیر ایران - دنیای مقالات
    Akb@r.Hemm@ti
    در مورد خودم زیاد مهم نیست

    >> پیوند دنیای مقالات <<

    >>لوگوی دنیای مقالات<<
    زندگینامه مشاهیر ایران - دنیای مقالات

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<

    >> فهرست دنیای مقالات <<

    >>بایگانی<<

    >>جستجو در متن و بایگانی دنیای مقالات <<
    جستجو:

    >>اشتراک در دنیای مقالات<<
     



    >>طراح قالب<<