JavaScript Codes بزرگترین سایت جاوا اسکریپت ایران

مقالات علمی و پژوهشی - دنیای مقالات
شیفته دانش داناترین مردم است . [امام علی علیه السلام]
مقالات علمی و پژوهشی - دنیای مقالات
  • تماس با من
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • در یاهو
  • Murphy
    قوانین مورفی منشا نظامی دارد
    آیا دقت کردید هنگامی که به یک کنسرت موسیقی می روید، به یک سمینار مهم دعوت می شوید، یا در حال ارائه Demo برنامه ای که نوشته اید به مدیر خود می باشید و ... اغلب اتفاق هایی نا خواسته که تا قبل از آن در هیچ یک از آزمایش ها خود را نشان نداده اند، بروز می کند و باعث اخلال در برنامه می شود. هر روز غذا میل می کنید و ذره ای به روی لباستان نمی ریزد اما روزی که می خواهید با لباس تمیز به جایی بروید، مقداری از سس غذا روی لباستان می ریزد. اغلب دوستان تحت این شرایط می گویند "بازهم قانون مورفی اجرا شد!"
    ادامه مقاله ...

    Akb@r.Hemm@ti ::: پنج شنبه 86/3/24::: ساعت 11:45 صبح

    بهار ، موسم طراوت و شادابی و فصل آغاز رویش و تازگی ، برای بعضی ها زمان شروع حساسیت های آزاردهنده فصلی است. در همان زمان که عده ای با عشق به طبیعت و زیبایی های آن در میان نرگسهای زرد قدم می زنند و عطر دل انگیز آن را با دل و جان استشمام می کنند ، عده دیگری در کلینیک ها و داروخانه ها به دنبال راهی برای تسکین عطسه ، سرفه و رفع خارش چشمها هستند. ولی آیا راهی برای درمان وجود دارد؟!
    ادامه مقاله ...

    Akb@r.Hemm@ti ::: پنج شنبه 86/3/24::: ساعت 11:44 صبح

    Asbestos
    آزبست از جمله مواد خطرناکی است که هنوز هم
    بسیاری از کشورها بوفور از آن استفاده میکنند.
    اولین بار تئوفراستوس (Theophrastus) که از شاگردان ارسطو بود در کتاب خود بنام درباره سنگها به ماده بدون نامی، شبیه چوب پوسیده که در اثر اختلاط با نفت می سوزد، بدون آنکه آسیبی ببیند در 300 سال قبل از میلاد اشاره کرده است که بعد ها این ماده آزبست نام گرفت. در ساختمان آزبست، پنبه کوهی یا پنبه نسوز عناصری مانند سیلیس، منیزم و آهن وجود دارد. آزبست در طبیعت به رنگهای سفید، قهوه ای و آبی به چشم می خورد.
    ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: پنج شنبه 86/3/24::: ساعت 11:31 صبح

    Mona Lisa
    پرتره مونالیزا اثر لئوناردو داوینچی
    آغاز کار داوینچی برای کشیدن تابلو زیبای مونالیزا این پرتره مملو از رمز و راز به سال 1503 باز می گردد. این تابلو با ابعاد در ابعاد 77x53 سانتیمتر از معروفترین کارهای داوینچی می باشد. نسخه ای را که او تهیه کرد از آنچه امروز به یادگار مانده بزرگتر بود چرا که در گذر زمان دو ستون از طرفین چپ و راست این تابلو بریده شده است. به همین دلیل به هیچ وجه مشخص نیست که مونالیزا در این تابلو نشسته است. ادامه مقاله ...

    Akb@r.Hemm@ti ::: پنج شنبه 86/3/24::: ساعت 11:25 صبح

    puzzle
    از نمونه پازلهای Spilsbury Jigsaw
    سال 1760 میلادی بود و فردی بنام John Spilsbury در شهر لندن مشغول فعالیت های نقشه کشی و حکاکی. وی پس از ترسیم یک نقشه از جهان بر روی چوب، توسط اره مویی برشهایی بر روی نقشه در حد فاصل مرزهای کشور ها ایجاد کرد، بطوری که هر قطعه شامل نقشه یک کشور بود. حاصل کار یک سرگمی آموزنده بود که بعنوان یک ابزار کمک آموزشی در رشته جغرافیا به کودکان انگلیسی کمک میکرد. ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: پنج شنبه 86/3/24::: ساعت 11:23 صبح

    مقدمه
      
      
    ژئوترمال از کلمه ی یونانی "ژئو" به معنی زمین، و (ترمال) به معنی گرما و گرمایی گرفته شده است. بنابراین، انرژی ژئوترمال به معنای (انرژی زمین گرمایی) یا انرژی با منشا درونی زمین است. این انرژی، به شکل گرمای محسوس، از بخش درونی زمین است. این انرژی، به شکل گرمای محسوس، از بخش درونی زمین منشا می گیرد و این انرژی در سنگ ها و آب های موجود در شکاف ها و منافذ داخل سنگ در پوسته ی زمین وجود دارد. مشاهدات به عمل آمده از معادن عمیق و چاه های حفاری شده نشان می دهد که درجه ی حرارت سنگ ها به طور پیوسته با عمق زمین افزایش می یابد، هر چند نرخ افزایش درجه ی حرارت ثابت نیست. با این روند، درجه ی حرارت در قسمت بالایی جبه به مقادیر بالایی می رسد و سنگ ها در این قسمت به نقطه ی ذوب خود نزدیک می شوند.
    ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: پنج شنبه 86/3/24::: ساعت 11:0 صبح

    Sand
    حرکت جهشی شن های روان
    در ادامه مطلب قبل راجع به شن و باد، در این قسمت به بررسی نحوه جابجایی دانه های شن می پردازیم. ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: پنج شنبه 86/3/24::: ساعت 10:39 صبح


    شن روان
    شن روان توسط اندازه گیری ذرات آن دسته بندی می شود. دانه های شن روان عموما بین بین 0.2 mm الی 1.6 mm هستند. اندازه، ترکیبات معدنی و شکل دانه ها بر جابجایی و انباشتگی شن تاثیر دارد. هر ذره غیر چسبنده طبیعی و یا ساخته شده توسط بشر که در دامنه اندازه و شکل ذرات یاد شده باشد، می تواند مانند شن روان عمل کند. کما اینکه ذرات برف خشک و غیر چسبنده نیزه توسط باد رانده و انباشه می شوند.
    ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: پنج شنبه 86/3/24::: ساعت 10:35 صبح

    checker 1926
    نمونه ای از تاکسی های Checker در سال 1926
    در پایان قرن 19 میلادی هنگامی که بتدریج اتومبیل های الکتریکی در رقابت با اسبها، گاریها و کالسکه ها در شرف پیروزی بودند، کما بیش در خیابانهای شهرها ی آمریکا اتومبیلهایی دیده میشد که جایگزین این وسایل نقلیه عمومی شده بودند.

    ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: پنج شنبه 86/3/24::: ساعت 10:33 صبح

    Red Cross - Red Crescent
    صلیب سرخ و هلال احمر بزرگترین سازمان بشر دوستانه دنیا
    در سال 1863 انجمن سلامت عمومی ژنو توسط پنچ شهروند سوئیسی تاسیس شد. این افراد تحت تاثیر کتابی از هنری دونانت (Henry Dunant) که عقاید بشردوستانه وی را درباره پرستاری و مراقبت از بیماران و مجروحین جنگی بیان می کرد، اقدام به تاسیس انجمن خود نمودند. در کتاب دونانت پیشنهاد شده بود که خدمت به آسیب دیدگان و نظامیان زخمی، فعالیتی بی طرف محسوب گردد. ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: پنج شنبه 86/3/24::: ساعت 10:29 صبح

    <   <<   11   12   13   14   15   >>   >
    لیست کل یادداشت های دنیای مقالات

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 36
    بازدید دیروز: 56
    کل بازدید :773834

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    مقالات علمی و پژوهشی - دنیای مقالات
    Akb@r.Hemm@ti
    در مورد خودم زیاد مهم نیست

    >> پیوند دنیای مقالات <<

    >>لوگوی دنیای مقالات<<
    مقالات علمی و پژوهشی - دنیای مقالات

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<

    >> فهرست دنیای مقالات <<

    >>بایگانی<<

    >>جستجو در متن و بایگانی دنیای مقالات <<
    جستجو:

    >>اشتراک در دنیای مقالات<<
     



    >>طراح قالب<<