JavaScript Codes بزرگترین سایت جاوا اسکریپت ایران
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقالات تاریخی - دنیای مقالات
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه جامه دانش بپوشد، عیبش از مردم نهان ماند [امام علی علیه السلام]
مقالات تاریخی - دنیای مقالات
  • تماس با من
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • در یاهو
  • Hieroglyphs
    نمونه هایی از علائم صوتی در مصر باستان
    Hieroglyphs یا حروف تصویری در مصر باستان بعنوان کلمات خداوند تصور می شد و اغلب توسط روحانیون مورد استفاده قرار می گرفت. این حروف اغلب برای تزئین دیوار معابد بکار برده می شد ومردم برای استفاده عادی و روزانه - مانند بازرگانی - معمولا" از حروف دیگری استفاده می کردند. این نوع نوشتار تا حدود قرن چهارم میلادی در مصر کاربرد داشته است.
    ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: جمعه 86/3/25::: ساعت 3:59 عصر

    Stone Age Hut
    پناهگاهی باز سازی شده از استخوانهای ماموت در
    سیـبـری مربوط به عصر حجر
    عهد حجر قدیم مدتی نزدیک به 600 هزار سال طول کشید. در این دوره طولانی، مردم غارنشین، هنری جز تراشیدن سنگ چخماق نداشتند. نگاهی به موزه ها نشان می دهد که قلوه سنگهای مربوط به آن زمان چندان تفاوتی با قلوه سنگهای 150 هزار سال پیش ندارد.
    ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: جمعه 86/3/25::: ساعت 3:46 عصر

    shi huang-ti
    شی هوانگ تی ، امپراطور چین
    هریک از تمدن های باستان پیشرفتهای قابل ملاحظه ای در علوم پایه داشته اند و تمدن چین نیز یکی از آنها می باشد. اما اگر دلیل عدم وجود اطلاعات کافی راجع به علوم مختلف در چین باستان را بدانید بسیار متعجب خواهید شد.
    ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: پنج شنبه 86/3/24::: ساعت 1:35 عصر

    The great pyramid of kheops
    هرم بزرگ خئوپس
    مردمان مصر باستان خدایان متعددی را میپرستیدند و اعتقادات مذهبی آنها، مانند بسیاری از مذاهب باستانی، برپایه وجود خدایان اساطیری و قدرتهای گوناگون آنها بود. ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: پنج شنبه 86/3/24::: ساعت 1:33 عصر

    Viking
    مجسمه ای از یک وایکینگ در نروژ
    لغت وایکینگ (Viking) به مردمانی اطلاق می شود که در اوایل قرون وسطی در کشورهایی چون نروژ، دانمارک و سوئد زندگی میکردند. متاسفانه آنها این نام - وایکینگ - را به ارث بردند و به همراه آن معنی و برداشت نا مناسب از آنرا نیز به دوش کشیدند. چرا که سالها قبل لغت وایکینگ به معنی دزد - دریایی - بود و به گروهی از مردم آن منطقه اطلاق می شد که در قرن نهم با تاخت و تاز اروپا را درهم نوردیدند.

    با وجود آنکه وایکینگ های قرون وسطی هیچ شباهت رفتاری با وایکینگ های قرن نهم ندارند اما هنوز هم در بسیاری از فیلم ها، کارتونها و داستانها از این مردم، تصویری وحشی ارائه میشود.

    ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: پنج شنبه 86/3/24::: ساعت 1:30 عصر

    میراث اسکندر
    Alexander the Great
    Alexander the Great , 356-323 BC
    اسکندر دست به اقداماتی زد که در وحدت قسمت های کوچک حکومت وی موثر واقع شد. ولی اقدامات و تدابیر وی در ایجاد یک ملت واحد ایرانی و یونانی که اسکندر آرزوی آنرا داشت به نتیجه نرسید.

    حتی تمامیت و استقلال کشوری که اسنکندر، بانی و موسس آن بود تضمین و تامین نگردید و در شرق، صور و اشکال سیاسی جدیدی پیدا شد و تمدن و فرهنگ یونان با اختلاط و امتزاج با عناصر محلی، رو به توسعه و رشد و نما گذاشت. ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: پنج شنبه 86/3/24::: ساعت 1:29 عصر

    The Persia Emperror
    گستره حکومت پارس
    پارسیان مردمانی آریایی هستند که هم به دلایل نژادی و هم به مناسبت های اجتماعی - اقتصادی با مادها در دیرین ترین زمان خود از یک ریشه و منشا هستند. مادها و پارس ها در برابر قدرت های بزرگ هزاره دوم قبل از میلاد مانند دولت آشور از سرنوشت همسانی برخوردار بوده اند. تیگلات پیلسر اول (Tiglat Pilesser I) پادشاه عهد قدیم آشور که در 1500 پیش از میلاد می زیسته در فهرست پیروزی های خود از 42 ملت نام می برد که مطیع و باجگذار او بوده اند که پارسها و مادها نیز جزو آنها بوده اند. همین امپراطور آشور پیشروی های نظامی خود تا جنوب دریاچه اورمیه را در فتح نامه خود متذکر می شود.
    ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: پنج شنبه 86/3/24::: ساعت 1:26 عصر

    Bistoun
    کتیبه داریوش - بیستون
    میان کرمانشاه و همدان، یا اکباتانای باستانی پایتخت مادها، کوه بیستون قرار دارد که در دوره هخامنشیان به آن بغستان (جایگاه خدایان) می گفتند. در اینجا روی صخره ای با حدود 60 متر ارتفاع (که بر بالای برکه ای که از چشمه ای آب میگیرد قرار دارد) یادمان عظیم تاریخی داریوش یکم، پرآورازه ترین پادشاه هخامنشی، قرار گرفته است. اینکه داریوش اینجا را برای بنای تاریخی خود انتخاب کرده تصادفی نبوده است. ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: پنج شنبه 86/3/24::: ساعت 1:20 عصر

    Calendar
    تقویم سنگی مربوط به روم باستان
    ایده استفاده از تقویم از دیرباز برای مشخص کردن زمانهای آینده و گذشته وجود داشته است. برای مشخص کردن اینکه چه مدت به برگزاری مراسم یا جشنهای مذهبی و ... باقی مانده است و یا چه مدت زمان از وقوع یک حادثه گذشته است. شاید تعجب کنید اگر بدانید که تقویم های مختلفی که هم اکنون وجود دارد، اغلب با توجه به شرایط جغرافیایی بوجود آمده است. بعنوان مثال در کشور های سردسیر مفهوم سال با پایان زمستان مشخص می شود و در کشورهای گرمتر که مفهوم فصل کمتر مشاهده می شود ملاک محاسبه تقویم، حرکت ماه می باشد. ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: پنج شنبه 86/3/24::: ساعت 1:6 عصر

    Alexander
    سواره نظام، بخش کوچکترلشکر اسکندر بود.
    در بهار سال 334 قبل از میلاد، قشون پارمنیون (Parmenion) از افسران مورد اعتماد مقدونیان هنگام پادشاهی فیلیپ دوم (Philip II) و حامی بزرگ اسکندر، از داردانل (Dardanel) عبور کردند و ایرانیان از همان روزهای اول نتوانستند در برابر او از خود مقاومت منظمی نشان دهند. اسکندر پس از آنکه در ایلیون پیاده شد، استقلال این شهر را اعلام کرد و آنرا از پرداخت خراج به ایرانیان معاف داشت و سپس راه خود را پیش گرفت و به قوای اصلی ملحق شد.

    ادامه مقاله...

    Akb@r.Hemm@ti ::: پنج شنبه 86/3/24::: ساعت 1:4 عصر

    <      1   2   3   4      >
    لیست کل یادداشت های دنیای مقالات

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 39
    بازدید دیروز: 46
    کل بازدید :772393

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    مقالات تاریخی - دنیای مقالات
    Akb@r.Hemm@ti
    در مورد خودم زیاد مهم نیست

    >> پیوند دنیای مقالات <<

    >>لوگوی دنیای مقالات<<
    مقالات تاریخی - دنیای مقالات

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<

    >> فهرست دنیای مقالات <<

    >>بایگانی<<

    >>جستجو در متن و بایگانی دنیای مقالات <<
    جستجو:

    >>اشتراک در دنیای مقالات<<
     



    >>طراح قالب<<